De 8 Foute cadeaus

Het is weer bijna zover, dan barsten de feesten los en buiten glitteroufits en gigantisch veel eten, zijn er natuurlijk nog de cadeaus,….

De cadeaus, vaak is het een haat-liefde verhouding.  Bij de Bradshaws wordt het heel goed aangepakt, we kopen voor 1 familielid een mooi cadeau van +/- 70 euro.  Dat wordt via lotjes getrokken,….en iedereen geeft een verlanglijstje, met je wensen en duidelijke omschrijving, dat laatste is vooral van groot belang 🙂 :-).  En zo word je zelden teleurgesteld :-).

Maar we weten dat het ook vaak anders loopt, Carrie deed een beetje research naar de meest foute cadeaus, dat helpt jullie natuurlijk al een heel stuk verder en speciaal voor mijn mannelijke lezers,….ja, dit is vooral voor jullie 🙂 :-).

Hier gaan we, de acht  meest foute cadeaus:

  1. Tickets voor een voetbalmatch: valt het op dat Carrie dit op nummer 1 zet :-), mannen dit is pure horor voor ons vrouwen, dat gejoel wij begrijpen dat niet, noch die massahysterie.  Dat we onmogelijk elegant naar zo’n wedstrijd kunnen gaan kijken speelt ook mee, ga maar eens in je jurkje op stiletto’s 2×45 min in de kou staan,…dan is de fun echt weg!
  2. Tekening van een parfumflesje: Dat is echt er openlijk voor uitkomen dat jullie vergeten zijn om iets te kopen of nog erger dat jullie geen geld willen uitgeven aan ons.  Hetzelfde geldt voor zelfgeschreven bons, dat we nog zoveel tegoed hebben, we weten allemaal dat het uitdraait op geen cadeau,……
  3. Strijkijzer:  Praktische cadeaus, we gruwelen daarvan, hoewel Carrie dit jaar pannen op haar lijstje had staan, maar koken is nu eenmaal een hobby, strijken daarentegen een noodzakelijk kwaad als je er niet als een zwerver wilt uitzien.  Ook al gaat het strijkijzer net voor Kerst stuk, laat u niet verleiden tot het overgaan van het kopen van een,…..;
  4. Printer:  Ook hier weer een praktisch cadeau, dat een “werkinstrument” is,……no-go!
  5. Verwarmbare pantoffels met kersenpitjes en lavendelgeur:  We weten het, wij vrouwen hebben vaak koude voeten en jullie vinden het niet leuk dat we in bed onze ijspegels bij jullie komen warmen.  Maar dit cadeau is voor bomma’s en het geeft je gigantische zweetvoeten waar geen enkele lavendelgeur tegenop kan.
  6. Dieetkuur of boek van de Weight Watchers: Hoe hard we ook zagen over hoe dik ons gat wel is, dit is echt geen goed idee, we gaan ons dan heel dik en ongelukkig voelen,…
  7. Saai hoofdkussen: Een hoofdkussen is heel persoonlijk, iets wat we echt zelf willen uitkiezen, omdat slapen zo belangrijk is,…….
  8. Geld: Dat is zeggen, ik weet echt niet wat ik voor je moet kopen en ik wil er ook vooral niet over nadenken.  Indien het geld ook nog komt van de “gezamelijke” rekening is het gewoon strafbaar 🙂 :-).

Maar wat moeten jullie dan wel kopen,….wij zijn altijd blij met juwelen, parfum, luxueze verzoringsprodukten of make-up,…….lingerie mag ook altijd maar zorg dan voor de juiste maat :-).

Veel succes met de cadeau jacht, vanaf nu opent Carrie ze voor geopend 🙂

16 gedachtes over “De 8 Foute cadeaus

  1. Ik heb al mijn cadeaus al. En er zitten wel praktische in, omdat ze daar zelf om vragen. Zo wou mijn zoon eens een goeie boormachine, en ik heb dat laten kopen door de schoonvader, die een klusser is en wel weet welk canadees merk er goed is. Voor mijne schat kocht ik iets wat hij altijd bekijkt in de etalage, zegt hoe mooi hij het vindt en dan eraan toevoegt, ach ik heb er nog ene…. Zelf hou ik ook meest van iets wat ik niet voor mezelf zou kopen, zoals parfum. En ik krijg liever een bon dan een fout cadeau waar ik niets mee ben. Ik hoop alvast dat je iets leuks krijgt!

  2. *zucht* Naar jaarlijkse traditie heb ik op 14 december nog altijd 0 cadeaus gekocht. Traditiegetrouw ga ik op 23 december in paniek een lijstje opstellen en mij op 24 december in de voormiddag tussen andere gelijkaardige sukkels begeven… dit is de énige reden waarom de kerstperiode niet leuk is!! 🙂

  3. Ik zou ook blij zijn met tickets, zolang het maar voor de Rode Duivels is 😉 Maar voor de rest kan ik me heel erg vinden in je lijstje. Vooral nummer 3. Het toeval wil dat mijn mixer het opgegeven heeft. Maar dat wil ik niet voor mijn verjaardag of onder de kerstboom… 😉

  4. Jeetje een uitdaging, hier doen we een bedrag van 15,= voor 5 december
    en verder dan scheurkalenders, scheenbeschermers, sokken en spijt van
    een niet serieus gemaakt lijstje komen we niet maar lol dat we hebben!
    Alvast fijne dagen voor jou en de jouwen… Liefs!

  5. ik ben daarin nogal een freak. Ik weet gedurende het jaar dat ik voor iemand van de familie of vrienden een attentie ga moeten kopen en als ik die iets hoor zeggen van “ooh, dat vind ik toch zo mooi” ofzoiets dan schrijf ik dat ergens op en net voor de kerst informeer ik bij de naasten van degenen waarvoor ik moet kopen of ze het al hebben. Van diegenen die ik door het jaar heel weinig zie vraag ik een lijstje.

  6. 2 conclusies na het lezen. (1) Als ik nog een reden extra zou nodig hebben om een hekel aan kerstmis te hebben, had ik die nu :), de cadeaustress. (2) Sommige vrouwen zijn blijkbaar niet zo vlug tevreden :). (Ik denk trouwens dat er vrouwen bestaan die wel blij zouden zijn met tickets voor een voetbalwedstrijd.) Maar – ondanks dat je een gegeven paard niet in de bek kijkt – ik geef je gelijk wat betreft die praktische cadeaus.

Geef een reactie

