Food tag

Ik zag deze tag op Odin zijn blog,…en aangezien de Music tag niet echt Carrie’s ding is, wil ik dit in ruil aanbieden 🙂

Wat is je favoriete ontbijt?
40g havermout, met 200ml amandelmelk of andere plantaardige melk een appel en een canderel vanille stick,…..

Hoe drink je je koffie?
Met melk het liefst opgestoomd en een zoetje 🙂

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
rundvlees – parmezaan – peperbolletjes – rucola – pijnboompitten – vinaigrette ( zo lekker ) of tandoori kip – zongedroogde tomaten – parmezaan – vinaigrette

Soep of salade?
Salade, absoluut salade en dit is mijn absoluut favoriete: Quinoasalade met gegrilde haloumi en geroosterde zoete aardappel

Wat is je favoriete kookboek?
Ik ben geen fan van kookboeken, ik gebruik het wereld wijde web,…..want kookboeken nemen teveel plek in,….en je gebruikt er mss 1/3 van,……..

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Dat is kiezen tussen de cholera en de pest hé,…..maar dan kies ik voor nooit meer zoet, OMG wat schrijf ik hier neer 🙂

Welke keuken (land) is je favoriet?
Dan neigen we toch naar de Franse keuken,….

Wat is je favo foodfilm?

No Reservations,…..romantisch, geweldig eten en wat een sfeer!!!!

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Brood en boter,….hoe saai kan je zijn 😉 en verder mss gewoon te grote porties eten 🙂

Wie is je grootste inspiratiebron?
Sergio Herman, Pascale Naessens, dat zijn mensen die met zoveel liefde over voedsel praten, die zo gepassioneerd zijn en daar heeft Carrie een boon voor.

Thuis koken of uit eten gaan?
Wel, als ik naar een goed restaurant mag gaan, dan zeker uit eten,…want dat is een niveau dat ik zelf niet kan op tafel zetten, anders zelf koken, steeds meer en meer,……omdat het vaak lekkerder is dan de opgewarmde rommel die je soms krijgt als je buitenshuis gaat eten,….

High end of Low profile?
Sind Big en Carrie de sterrenrestaurant ontdekt hebben zijn we helemaal fan,….die smaken, die creaties, het totaal pakket,…..dat is genieten met al je zintuigen

Wat is je lievelings restaurant?
Dat blijft de Cuines 33 in Knokke, mooi kader, fantastisch, maar dan echt fantastisch eten, superbediening en heerlijke koffie :-).

Boodschappen doe ik bij…

Carrie is de madam van de Carrefour, een overblijfsel uit mijn jeugd vrees ik,……maar sinds kort ook al eens Lidl,……ja ja, voor het voordeel :-).

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Dat moet dan toch mijn ervaring zijn geweest in Cuines 33, uiteraard vind ik mijn toastje met echte boter ook super lekker ;-), maar dat was echt zo hard genieten,…….

Kijk even mee,……661_002MMFC0034_788x1050

Wat is je favo cocktail?
Gin Gini,…..of Gin tonic met een takje rozemarijn in,….

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Met de George natuurlijk, heerljke koffie trouwens 🙂

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Een oven, ik denk zonder overdrijven het meest gebruikte item in onze keuken, na de broodrooster en koffiezet 🙂

Mijn favo snack is…
Een stuk bananenbrood, of speltwafel met pindakaas,…..of griekse yohurt met homemade granola,……

Wat zit er op jouw pizza?
Dat eet ik zelden of nooit,…maar vroeger at ik wel eens de ristorante pollo,…..

Wat lust je echt niet?
Nieren, tong, lever, hersenen, prinsessenbonen met azijn,……wit brood, sandwich,…….

Mijn favoriete foodblog is…
De hapjesprinses,…….al heel veel gerechtjes van geprobeerd,….gezond en lekker eten een aanrader!!

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is.
Pekelharing met bruine suiker, volgens mijn dikke bomma zaliger het ultieme recept tegen een kater 🙂

Wat staat er op je food bucket list?
Dan eerder richting 3-sterren restaurants,……

11 gedachtes over “Food tag

Geef een reactie

