Misselijk

De sfeer in het Paradijs  is al een week  onder het vriespunt,…..en daar is Carrie de oorzaak van.

Vorige week woensdag had Carrie aan Miami gevraagd of het mogelijk was om thuis te werken, waarop ik onmiddellijk een ja kreeg, Carrie had een afspraak met de garage omdat er een onderdeel moest vervangen worden en ik beken, ik wilde ook thuis zijn om Chattheo op te vangen die al heel vroeg op het voetbal moest zijn voor een wedstrijd en ik wilde dat hij ook nog wat te eten kreeg.  Ja, puur eigenbelang het thuiswerken, ik schaam mij daar niet voor, maar dat houdt niet in dat Carrie niet werkte, integendeel zelfs,…..en ja, ik stak ook een was in en ging ook lunchen met Chattheo.

De collega’s waren razend, want het hoorde niet dat ik thuis werkte en het was niet eerlijk t.o.v hen en ja, zij zijn niet in de mogelijkheid om thuis te werken, maar is dat mijn fout??  En uiteraard ging het nog een stap verder, want ze waren op de hoogte dat Carrie het plan had om met de kerstexamens ’s middags ook thuis te werken, schandalig was het woord dat ze gebruikten.

Met als resultaat dat Carrie gemeden werd, ik kan dat trouwens iedereen aanraden, geen geroddel noch domme praat om naar te luisteren.  Nu ze hebben mij jammer maar helaas meer nodig dan ik hen 🙂 en moeten ze willen of niet zich toch schikken, want Miami wilde dat Carrie thuiswerkte en geen vakantie nam omdat ik dan duidelijk had vermeld dat het werk zou blijven liggen en daar mag hij niet aan denken natuurlijk :-).

En mijn hoofdzaak is nog steeds Chattheo en daarvan zal niemand mij tegenhouden,…..dus elke middag rijdt Carrie naar huis :-).  Met of tegen de collega’s hun zin.

Gisterenavond werden we verwacht voor het 2-wekelijkse etentje bij papa, die voor iedereen een Sint had voorzien, wat inhoudt dat ons gezin een overdosis chocolade had gekregen,…….en nougat en speculoos.

Carrie besloot de overdaad mee naar het Paradijs te nemen en voor Sint te spelen,……en ik stalde het snoepgoed uit in de keuken,……Carrie was om 7u al op kantoor omdat de ruitenwasser kwam en het Carrie’s taak is om ervoor te zorgen dat hij terecht kan,……..

Toen de collega’s rond half negen binnensijpelden kwamen ze toch dank u zeggen, eentje maakte zelfs de opmerking,….” eigenlijk verdienen we het niet, want we hebben zo achter u gat gesproken”,…….en ondanks we dat echt wel wisten, maakte het Carrie instant misselijk,…….want op menselijk niveau is het gewoon onrespectvol, heb dan verdorie het lef om het in mijn gezicht te zeggen :-), u zal keurig van antwoord gediend worden, dat Carrie enkel verantwoording aan Miami moet afleggen aangezien hij mij betaalt,…..

20 gedachtes over “Misselijk

  1. Het is wel eerlijk dat ze voor hun geroddel uitkwamen. Maar ik vind dat als ze boos zouden zijn, ze dat op jou baas moeten zijn. Jij doet niets verkeerd door de vraag om thuis te mogen werken te stellen. Jou baas heeft beslist dat hij het aan jou toe heeft gestaan. En ik begrijp wel ergens dat ze dat niet eerlijk vinden, maar dan moeten ze dat afreageren op de persoon die hen niet eerlijk behandelde en dat ben jij niet maar jou baas. Het is jammer voor hen dat zij niet kunnen thuis werken, maar in deze tijd wordt thuiswerk zelfs aangeraden en blijkt het goede resultaten op te leveren. Dus ik vind het ook heel goed dat jou baas het wel toestaat.

  2. Erg spijtig dat dat dan weer op zo’n manier moet. Maar je hebt gelijk, jij hoeft geen verantwoording aan je collega’s af te leggen als jij gewoon thuis mag werken. Jammer jammer jammer dat dat zo gaat.

  3. Niet fijn voor jou. Roddelen keur ik ten volle af. Maar ik kan ergens wel begrip opbrengen voor de collega’s die ook studerende kinderen hebben. Het zal wel een beetje pijn doen, de mogelijkheid niet te hebben om van thuis uit te werken. Maar de verantwoordelijkheid ligt idd volledig bij Miami. In elk geval, trek het je niet aan, en ik wens je alvast een prettig weekend, zonder roddelaars rond jou. x

    1. Het gaat hier ook niet over mijn gelijk of ongelijk, maar over dat ik het van me wilde afschrijven, want ja, ook al hoef ik me niet te verdedigen en al zeker niet aan te trekken ik doe dat toch, goed willen doen voor iedereen, maar dat kan niet en dat vreet verschrikkelijk aan me. En die chocolade was geen verzoenings-offer, maar puur eigenbelang ik wilde niet dat de kilo’s op mijn heupen gingen hangen 🙂

  4. Ik kan me voorstellen dat er nog collega’s zijn met kinderen die graag thuis zouden zijn tijdens de examens, maar inderdaad daarom hoef je nog niet achter ’t gat te spreken !
    Ouderschap en werk is toch vaak koorddansen, je kunt zelden voor allebei goed doen, het thuiswerken is een zeer fijn compromis hier !

  5. Jeetje….. dit is dus wat jaloezie met mensen doet he? Dat het je raakte snap ik helemaal, eerlijk gezegd denk ik dat ik al op tilt geslagen was bij het vermijdende gedrag…… mensen zijn soms zo kinderachtig!

Geef een reactie

