De nieuwe bijbel

Carrie is al jaren fan van “den Bijbel” alias “de flair”, elke dinsdag is het een feestje om naar beneden te lopen om hem te kopen, wij hebben namelijk de luxe om boven een krantenwinkel te wonen en over nog meer luxe gesproken we hoeven de straat maar over te steken om heerlijk vers brood te kopen, iets wat Carrie nu nog maar zeldzaam eet maar Big en de kids wel uiteraard.  Het is gewoon handig om alles zo vlakbij te hebben, want ook de Delhaize is slechts op 50m verwijderd van huize Sex and the City.

Maar we wijken af, we hadden het over “de bijbel”,…Carrie en de bijbel het hoort bijna samen.  Neen, het is geen hoogstaande lectuur, het is luchtig, vol leuke weetjes en ideeën, die Carrie altijd goed van pas kwamen.  Dat de inhoud niet meeëvolueerde met de jaren vond Carrie minder erg, want je bent maar zo oud als je je voelt.  En we blijven halsstarig vasthouden aan de leeftijd van 35 en op een goede dag gelooft iedereen het ook nog :-).

Maar de laatste weken, stelde “de bijbel” Carrie altijd een beetje teleur, de mode die wordt aangeprezen is echt van het niveau dat enkel 20-ers kunnen dragen, ook de artikels worden steeds minder en minder interessant,…..waarschijnlijk situeert het probleem zich bij Carrie en moeten we toegeven dat we in een andere levensfase zijn beland.  En we moeten toegeven, Carrie vindt het een zalige fase,….we zitten goed in ons vel ondanks de rimpels, gelukkig hangt het vel nog niet teveel dat zal voor over een aantal jaar zijn :-), de kids worden groter en dat geeft veel meer bewegingsvrijheid en dan bedoel ik dat niet op het vlak van de deur uitgaan,…want ook dat is gerelateerd aan de nieuwe fase, gewoon gezellig thuis zijn,…zo genieten!  Heel het plaatje klopt gewoon,….

Maar we waren bij de teleurstelling, wel Carrie is niet het type dat blijft vastzitten, neen,…..en het is tijd om te veranderen,….veranderen van tijdschrift,….de dinsdag zal worden ingeruild voor de donderdag voor de Libelle, waar trouwens heerlijke gerechten in staan die vaak inspiratie geven voor de weekmenu wat telkens weer een huzarenstukje is,…….de mode vindt Carrie die daar wordt aangeprezen te klassiek, ja de ontkenningsfase is nog niet volledig voorbij.

En de flair, ja de flair gaan we missen, maar af en toe zal ik hem wel kunnen lezen in het saunacomplex waar we regelmatig naartoe trekken,…….soms moet je loslaten 🙂

 

37 gedachtes over “De nieuwe bijbel

  1. Ik begrijp perfect wat je bedoelt. Ik ben een paar jaar geleden om dezelfde reden ook overgestapt. En inderdaad, de mode in de Libelle vind ik ook een beetje te oud. Misschien moeten we onze eigen Bijbel beginnen, voor de tussen inners? 😉

  2. Ik koop nooit geen boekskes. Ik lees die wel gretig in de wachtzalen van dokters en zo. Maar moest ik mogen kiezen, ik zou ook voor de libelle gaan, en vroeger kocht ik elke week de flair, tot ik ook , net als jij op een leeftijd komt dat je het wat gehad hebt met de flair.. Ik heb het gewoon niet door iets anders vervangen.

      1. 3 oktober is ons meisje geboren 3070gram en 48cm. Lila is haar naam.
        ik heb toevallig vandaag weer een blogje geschreven. ik wist het wachtwoord van mijn account geeneens meer hahaha.
        ik vond steeds te tijd niet en wist niet waar te beginnen en zo werd het steeds moeilijker om alles in een kort verhaaltje te proppen. maar ik ben vanaf nu van plan om weer regelmatig wat neer te schrijven en vooral om alle blogs die ik volg eens bij te lezen!

  3. Een met MM&W hierboven. Ik ben 37 nu en voel me eigenlijk ook nog ietwat te jong voor de Libelle. De Flair is echter natuurlijk ook niet meer aan de orde. Ik ga straks ook eens even piepen in de winkel. Het schijnt dat de Linda hier ook nog wel leuk is, al ben ik niet zo’n fan van Linda zelf. En anders neem ik gewoon ook de Libelle me 😀

  4. Goeie tip: de Vitaya!!! Staat heel erg veel interessants in, receptjes, artikels, interviews, en dikker dan de Flair. Helaas maar 1x per maand. Ik lees hem elke maand 🙂 Flair heb ik in geen maanden, of een heel jaar zelfs, nog gekocht. Ook ik ben die luchtige opgeklopte artikeltjes ontgroeid… Behalve als er een luxehotelbon bij zit 😉

  5. Damn…… jeetje, moet ik mijn eerlijke gedachte na het lezen van dit blogje geven? Oh come’on Carrie zo oudbollig ben je toch niet? Dan wel ik vind de Libelle echt een oma blaadje (sorry 😉 ) ik zit dus nog in de andere fase blijkbaar 😉

  6. Als jonge dertiger lees ik ook al jaren de Libelle… wat ik ook nog een goed boekje vind, is Vitaya magazine… en mijn favoriete magazine is de Flow!

  7. ‘k Heb nooit begrepen dat je élke week de Flair kocht. Zelf koop ik hem soms, alleen als er zo’n interessant hotel- of wellnesskortingsboekje bij zit, en iedere keer kom ik tot de vaststelling dat er 3x niks, maar dan ook werkelijk niks in staat. Een Libellefan ben ik echter ook niet, ik zou er geen geld aan kunnen geven, maar toegegeven, als ik bij mijn schoonmoeder kom, neem ik hem meestal wel eens door. Op het werk ligt de Libelle ook, maar daar geef ik in mijn pauze dan weer de voorkeur aan de Dag Allemaal. Shame on me! Thuis hebben we al jaren een abonnement op de Humo, maar dat is dan weer een ander soort boekske.

      1. In dat geval raad ik je de Joepie aan (er staat alleszins meer in dan in de Flair), ofwel For Girls Only als je naar een ‘hernieuwde’ jeugd wil gaan, een boekje waarop mijn dochter een jaar geabonneerd is geweest. Ze kreeg een makeupsetje bij de aanschaf van haar abonnement, en bij elk boekje zit ook weer een gadget: een lippenstiftje of een haarspeldje of zo…

Geef een reactie

