Maand van feestjes, cadeaus en verrassingen

De maand december is weer aangebroken, dat is niet alleen de maand van de examens :-), maar ook de feestmaand bij uitstek.  Traditioneel is Carrie gek op deze maand,….de sfeer de lichtjes, de cadeautjes,…..het gezellig samenzijn, de aankomende vakantie.  Meer dan genoeg om naar uit te kijken.  Gisteren trokken we al naar een kerstmarktje in Düsseldorf waar we ons te buiten gingen aan cadeautjes en een jas voor mezelf,…een warme dikke jas, die we met dit weer heel goed kunnen gebruiken,…..dus die planning verloopt goed.

We moeten ook nog een menu samenstellen,….voor 24 en 27 december, vooral voor 27 december, want dan zijn de Bradshaws weer van de partij,……uiteraard is er ook kerst bij de Prestons, u weet dat ik daar enorm naar uitkijk :-),……

Wat de kerstversiering betreft dat wordt dit jaar een moeilijke, meestal heeft Carrie al maanden een idee, maar we vrezen dat Martini&Royale de kerstversiering wel heel leuk gaan vinden en we de kerstboom regelmatig op de grond gaan vinden,……de ideeën zijn nog in ontwikkeling en als de Sint weer naar Spanje is gaan we ten huize Sex and the City onderdompelen in kerstsfeer,…….weliswaar katproof en een beetje ingetogener als anders :-).

En dan zijn er natuurlijk nog de verrassingen,…Tess doet dit jaar niet mee aan de Secret Santa maar dit initiatief wordt vervangen door kerstkaartjes opsturen.  Maar we worden niet aan ons lot overgelaten, Big City Life nam het de touwtjes in handen en zette een “kerstruil” op poten.  Natuurlijk gaan we daar allebei aan deelnemen, mijn slachtoffer is het knutseltype en u weet dat Carrie daar niet echt in uitblinkt, ik ga ook niet echt de tijd vinden vrees ik, maar dat is ook geen must, het idee telt.  En de kerstkaartjes gaan dit jaar van een goed doel komen, namelijk het asiel van onze katjes,…

Maar eerst gaan we ons weer door de examens worstelen,……….

 

18 gedachtes over “Maand van feestjes, cadeaus en verrassingen

  1. Ik ben totaal niet in kerstsfeer, maar ik heb beloofd om volgende week toch een beetje het huis te versieren.. Cadeaux heb ik al, alleen nog dingen kopen tegen oudjaar voor de familie van Wim en met Nieuwjaar iets voor mijn moeder, maar één van mijn broers is dit jaar aan de beurt!

  2. December vind ik altijd een hele leuke maand, vooral door de gezelligheid die bij al die feesten horen.
    De eerste keer dat wij een kerstboom zette toen we onze kat hadden, vreesden we ook het ergste. Maar het viel al bij al nog mee. Van kaarsen heeft ze schrik en op de boom spuiten we anti-kattenspray. Je ruikt het niet als mens en de kat klimt op die manier niet in de boom.

  3. *bloosbloos* mijn kerstboom staat al van vorige week. ieder jaar weer dezelfde discussie met Jie over het al dan niet wachten tot de sint het land uit is, maar ik trek het mij niet aan : de boom staat al:-). en met de meerdere dagen thuiswerk ik het vooruitzicht (dank u vakbonden), is het nog gezelliger : werken met de kerstboom op de achtergrond, een kaarsje aan, wat zou een mens nog meer wensen … (naast een eigen Mr. Big natuurlijk 🙂 🙂 :-)) …

  4. Mijn achterbuur had mij een echte kerstboom beloofd (hij kweekt er in zijn “voor”tuin, dus ik zie ze blinken vanuit mijn achterruit. Alleen is het een beetje stom om daar zelf om te gaan vragen hé, ik zou graag de boom uitstallen dit weekend….

Geef een reactie

