Voetbal

Jullie trekken nu enorme grote ogen hé, Carrie die over voetbal gaat schrijven.  We deden het al in het verleden maar dan vaak in negatieve sfeer.  Daar komt nu verandering in ;-).

Voetbal en Carrie het zijn nooit echt vrienden geweest, het is een ploegsport voor individualisten en het wordt ook enorm gestimuleerd door de entourage, het haantjesgedrag dat je er gratis bijkrijgt is echt een doorn in het oog van Carrie.  Chattheo heeft al een overschot aan testosteron en dat wordt flink aangewakkerd door het overaanbod dat rond en op het voetbalveld te vinden is.  U leest het voetbal en Carrie het klikt niet :-).

Dat mijn zoon nu net gek op het spelletje heeft Carrie geweten, vanaf hij 5 is was er geen houden meer aan, hij moest en zou gaan voetballen,…toen nog maar 1 keer per week, al snel werd dat 2 keer en wedstrijd op zaterdag en ondertussen zitten we aan 3 keer trainen per week en soms 2 wedstrijden per weekend,…..wat echt teveel van het goede is,….maar Carrie is een doordrijver en het is Chattheo zijn leven,…op zaterdag zit hij nog steeds om 7u klaar in tenue en oh wee als Carrie niet tijdig klaar is, dan is het kot te klein.

Dat Chattheo een bepaalde aanleg heeft was al heel snel duidelijk, maar ook dat zijn eigen mentaliteit hem in de weg zat om te groeien, iets wat Carrie met lede ogen aankeek,…..degene die me al een tijdje lezen weten van Chattheo’s problematiek en na heel veel geduld, goede studierichting en begleiding zijn we echt op de goede weg en dat zie je ook op het voetbalveld, waar hij eindelijk mocht doorschuiven naar links vooraan of zijn geliefde plaats het middenveld,…..

Hij werd ook opgemerkt door een “provinciale selectie” van de voetbalbond uit,……we hadden er weinig hoop op, maar blijkbaar hebben mensen die niet bevooroordeeld zijn een beter zicht op zijn kunnen.  En al vanaf de eerste training profileerde Chattheo zich.  De selecties bleven plaatsvinden en steeds meer spelers vielen af,…..Chattheo bleef uitgenodigd worden.  Hij schopte het zelfs tot kapitein van het team en hij blonk uit op het middenveld, nog nooit had ik hem zo zien uitleven,….

En daar was hij dan de brief,……..Chattheo stoot door na het nationale U15 team en mag tijdens de paasvakantie de belgische kleuren gaan verdedigen in Spanje,…..en Carrie die blinkt van trots en het is net of ze haar eigen jeugd weer beleeft,…….mijne zoon, die me zo tot wanhoop dreef is 180° gedraaid en dat maakt me echt gelukkig!!!

27 gedachtes over “Voetbal

  1. Ik heb ook niets met voetbal (die jeugdzonde van Europese matchen gaan zien met de schoonbroer leg ik even naast mij) Ik associeer daar alleen maar koude mee, lang rechtstaan, en juichen voor een goal die er dan geen is (ik ken niets van de spelregels)
    Maar je eigen kind die voetbalt, dat is net weer iets anders. Proficiat voor/met de zoon, die is letterlijk en figuurlijk erg aan het groeien !

  2. Amai, wat geweldig voor hem! Ik zit hier met een smile tot achter mijn oren. Wat een goed nieuws, zo vroeg ( voor mij ) in de morgen. Wens hem van ons een dikke proficiat! Hij zal er vast heel erg naar uitkijken. Kom hier, dat ik eens goed vastpak, en Chatteo ook, maar die zo vast tegenspartelen. 😉

  3. waw, ik kan geloven dat je trots bent (en hij ook)!
    voetbal is ook mijn ding niet, om dezelfde redenen die jij aanhaalt, maar ik heb gewoon ook geen vezel competitiedrang in mijn lijf 🙂
    geniet van je zoon en zijn groei! x

  4. Waw, super fijn voor jou en je zoon 🙂
    Volgende halte, rode duivel ? 🙂

    Ik wens hem alvast veel geluk en plezier toe en jou Carrie, dat je van al die vreugde mag blijven meegenieten 🙂

      1. Ja natuurlijk, maar zo’n kansen zijn niet voor iedereen gegeven, dus het is normaal dat je nu ergens tussen de 3de en de 7de hemel zit 😉

  5. En over enkele jaren zien we hem dan misschien bij de grote Rode Duivels? (Het kan soms echt vlug gaan, kijk maar naar Divock Origi.) Goed gedaan dus, want zonder jouw steun zou het hem misschien niet gelukt zijn.

Geef een reactie

