Ca-va

Toen Big en Carrie 7 jaar geleden voor het eerst afspraken werd er ongeveer in het midden van onze beide woonplaatsen afgesproken.  Het werd GrandCafe Ca-va,……en onverwachts werd het een topavond en na 10min wist Carrie al dat hij de man was,….do not ask me why, ik wist het gewoon,…..en naar goede gewoonte keren we regelmatig terug naar wat used to be de goede brasserie was.

Carrie spreekt duidelijk in de verleden tijd,…….want gisteren kozen we om onze “verjaardag”  daar te vieren,……we kregen hetzelfde tafeltje als vorig jaar en we besloten om te kiezen voor het “suggestiemenu” van de maand november,….op het menu:

Voorgerecht: Samenspel van gerookt wild met een eenden-en ganzenlever en uienconfituur, everzijnham, fazantenfilet en een koolsalade en balsamicovinaigrette

Hoofdgerecht: Gevulde fanzantenfilet met kalfswezeriken, Périgordsausje, rode wijnpeer met duindoornbessen, spruitjes, shiitake en dauphine aardappelen.

Dessert:  Trio van dessert, creme brûlée van speculaas een mousse van gin en koffie, ijsparfait met kersen.

We namen een glas rode wijn en genoten van leuke gesprekken zowel de onze als die van andere tafels,…

Toen het voorgerecht arriveerde, zagen we de ober kauwen op iets wat hij snel in zijn mond had gestopt, al mompelend volgde “smakelijk”.  Big en ik keken elkaar al fronsend aan,….bij de eerste happen van het voorgerecht proefden we onmiddellijk dat wordt hier geen hoogvlieger,……iets wat ons verbaasde, aangezien we er al een aantal keer echt heel lekker aten.  Toen het hoofdgerecht werd geserveerd, likte de ober zijn vinger af voor Big zijn bord werd geserveerd, iets wat een vieze Carrie-blik opleverde, dat is toch echt not-done of is Carrie dan weer te kritisch, je veegt je vinger toch af aan je short niet in je mond,……

Het hoofdgerecht was ronduit slecht,…..de fazantfilet was gevuld met gehakt en de saus kwam rechtstreeks uit een pakje en was enorm zout en als Carrie zoiets aangeeft als notoire zoutliefhebster dan moet het gehalte echt de pan uit swingen,….er lagen welgeteld 3 spruitjes op het bord die niet echt gaar waren noch veel smaak hadden,…..kortom, het hoofdgerecht was teleurstellend.

En het dessert was niet beter,…de brûllée had niet het gehoopte krokante korstje en de structuur klopte gewoon niet, de mousse bevattte heel weinig smaak en het ijs was ook niet wat het moest zijn.

We betaalden voor deze avond, wat een topavond moest zijn 110euro, weggegooid geld,……het was een gezellige avond, maar als je zoveel geld betaalt voor eten dat je niet smaakte dan krijgt de avond een wrang tintje,…

Slecht eten en slechte bediening, sorry maar enkel uit nostalgie zal het een herinnering blijven maar Big & Carrie zien ze er niet meer.

23 gedachtes over “Ca-va

  1. Oh wat zonde van je avond. Maar denk terug aan die leuke gesprekken en aan mekaar, inderdaad. Wij gaan ook regelmatig terug naar het café waar we mekaar voor het eerst hebben gezien. Wie weet kom je er zelf ook, als je mijn tips opvolgt: de Estaminet in Brugge! 😉

  2. Op restaurant verwacht je op zijn minst dat het lekker zal zijn! En dat de prijs kwaliteit ok is. Jammer voor de 110 euro. Heb j het niet gezegd??? Gelukkig hadden jullie elkaar om het gezellig te maken!

  3. Dan vragen ze aan mij “heeft het gesmaakt?” en als dat niet zo was dan glimlach ik gewoon eens, als dat wel zo was dan zeg ik “ja hoor, het was heel lekker!”.
    En een ober die etend aan je tafel komt: echt daar zou ik ook over vallen. Ik ga zo weinig uit eten dat ik op zijn minst verwacht dat ik proper bediend word.

  4. ooohhh wat jammer dat je dit niet eens tegen mij gezegd heb. Is al een jaar dat het daar echt slecht is. Had het je direct afgeraden. Zo jammer, want ooit was het daar zo lekker!

  5. Zeker dat er geen verborgen camera hing?
    Ik heb een hééééél klein beetje smetvrees :(, en zou walgen mocht zo’n ober zijn vingers aflikken terwijl hij opdient. Ook als ik ergens op visite zie dat een gastheer/vrouw een taart aansnijdt en ondertussen de vingers aflikt. Ik heb ooit als jobstudent gewerkt als kelner, en wil je niet vertellen wat ik toen allemaal heb gezien in de keuken :). Je maag keert gegarandeerd!
    Als je eens in Brugge bent, volg dan gerust de raad van Tiny. De Estaminet heeft een eenvoudige kaart met eerlijke prijzen, en je gaat nooit ontgoocheld buiten.

  6. tegenwoordig hebben veel horecazaken het moeilijk om hun personeel te houden. Het zou me dus niet verbazen als er een andere kok aan het werk was geweest. Jammer dat het zo’n tegenvaller was. Want 110 euro is toch al geen gewoon bistrotarief hé…al kan je in veel bistro’s lekker eten voor minder dan dat bedrag.
    Volgend jaar dan maar een tip van bloggers volgen?… 😉

  7. Als het dezelfde is waar ik ben geweest, dan kan ik van je meespreken. Ik heb daar ook niet te best gegeten een anderhalf jaar geleden. Ik zou zeggen, nieuwe herinneringen maken in een nieuwe resto. 🙂
    Als inderdaad de sfeer tussen jullie maar goed zat, dat is het voornaamste.

      1. inderdaad… en laat ons eerlijk zijn: héél veel leuke zaken zijn er niet in de regio. (tenzij je naar Antwerpen rijdt natuurlijk…)
        Ben zelf in Kontich opgegroeid. Wij zaten indertijd veel in De Specht (heet nu anders geloof ik), maar was heel blij toen ik wat ouder werd en Antwerpen leerde kennen… 🙂

      2. Aha leuk! Streekgenoten dus.
        Ik ben intussen wel iets verder uitgeweken, richting Brugge. Maar zit nog heel vaak in Antwerpen/Kontich etc.
        p.s.: leuke blog, ik ga hier vaker komen 😉

  8. niets is zo vergankelijk als Horeca … ik heb ook al zo een paar keer afscheid moeten nemen van wat eerder toffe adresjes waren om te eten. Dat is dan de moment om nieuwe dingen te gaan ontdekken.

  9. Erg he als je er zo naar uit kijkt en toch wel genoeg geld voor neertelt dat het dan tegenslaagt! Ander & beter, moet je maar denken… Ik zou deze recensie ook ergens publiek posten, zoals op Tripadvisor, of hen persoonlijk laten weten, dat ze er iets aan kunnen doen.

Geef een reactie

