Binnenkijken

Als Carrie een ding graag doet, dan is het binnenkijken in huizen,….en als het uur weer op wintertijd wordt gezet is het ’s avonds vroeger donker en gaan de lichtjes binnen aan en in de vroege avond doen de mensen niet altijd de gordijnen dicht, wat maakt dat Carrie lekker kan binnenkijken :-).  Ja, Carrie kijkt liever dan ze wordt bekeken :-), ieder diertje zijn pleziertje natuurlijk :-).

Carrie kijkt graag naar de interieurs van anderen, in welke compositie de meubels worden gezet, met welke kleuren er gewerkt wordt, welke meubels er werden gekozen, is er veel of weinig rommel :-), Carrie’s stokpaardje 🙂 :-). Of er veel of weinig planten zijn, huisdieren, welke verlichting er gekozen is enz.

Mijn looptochtjes zijn er uitermate geschikt voor,…….graag loopt Carrie hier nu in de woonwijken, waar vaak enkel bestemminsverkeer is, ook daar wordt minder aandacht besteed aan de gordijnen sluiten :-), wat Carrie de perfecte invalshoek geeft.  En we kunnen concluderen dat de Vlaamse woonkamer divers is :-), keukens rommelig en vaak wit voor de muren wordt gekozen.  Theelichtjes zijn heel populair met dank aan de huisdokter :-), maar ze heeft gelijk, het creëert onmiddellijk sfeer.  Er zijn zelfs mensen die tuinstoelen in de living zetten,…..en wat vooral heel erg opvalt is de hoeveelheid meubels die men op de beperkte ruimte plaatst, over kleuren en smaken valt niet te twisten, maar er zijn weinig interieurs die Carrie kunnen bekoren,……te vaak is het een kakafonie waar ik me weinig thuis zou voelen, maar ik herhaal de quote over de smaken :-).

Maar het is en blijft een geweldige bezigheid, net zoals wat Big en Carrie “mensjes kijken” noemen, zet ons op een terras en we amuseren ons te pletter,…..en neen, we voelen ons niet beter of kijken niet neer,….maar het is en blijft boeiend om naar te kijken,……..

Er schuilt duidelijk een voyeur in Carrie 🙂

 

 

23 gedachtes over “Binnenkijken

  1. Wil verwittigen vooraleer je in Koolkerke komt lopen – dan trekken wij vlug de gordijnen dicht!
    Welwelwel.. ons voyeurke :), wie had dat kunnen denken???
    ‘Mensjes kijken’ vinden wij ook fantastisch plezant. Zo ’s zomers op een terrasje zitten in Brugge en de toeristen bekijken die rond flaneren. Een soap heeft er niks aan!

  2. Raar, mijn reactie komt er niet op :(.
    Ik vroeg daarnet dus om te verwittigen als je nog eens in onze buurt komt lopen – dan kunnen wij vlug de gordijnen sluiten. Voyeurke 🙂 !!!
    ‘Mensjes bekijken’ is ook een hobby van ons als we ons neervleien op een Brugs terrasje. Heerlijk toeristjes kijken…

  3. Er kwam ooit eens een dokter van wacht bij ons thuis (vorige huis) en die zei “amaai, dat is hier gezellig zeg”. Dat was er waarschijnlijk ook zo één die graag huisjes kijkt, met mijn keelontsteking had ik er op dat moment weinig boodschap aan maar ik was wel blij met het compliment.

  4. Ik denk dat er in ons ieder een beetje een voyeur schuilt. Vooral mensjes kijken is mijn favoriete bezigheid. Maar binnenkijken doe ik ook heel graag. Hier is ook niet alles naar mijn smaak, maar momenteel is er ook geen budget om alle buiten te bonjouren en alles nieuw te kopen. Maar we zijn er mee bezig!

  5. Ik probeerde vandaag twee keer een reactie na te laten, en dit lukte maar niet :(.
    Poging nummer drie…
    Wil de volgende keer dat je gaat joggen verwittigen als je bij ons in de buurt komt als je wil, dan kunnen we vlug de gordijnen dichttrekken, voyeuke 🙂 !!!
    Als je jezelf eens goed wil amuseren, kom voor de verandering eens toeristjes kijken op een Brugs terrasje. Ambiance verzekerd!

  6. Ik ben ook een fan van ‘binnenloeren’ bij anderen. Bij ons is het ook openhuis hoor, wij hebben geen gordijnen en ik zie vaak mensen binnenkijken vanop de straat. We hebben natuurlijk nog de voortuin, dus ze moeten waarschijnlijk goed pieren, ik zwaai dan eens en dan draaien de mensen verschrikt hun hoofd om.
    Sinds ik de eettafel van de voorste ruimte naar de kant van de straat heb gezet, valt het me vooral op.

    Mensen kijken vind ik ook geweldig. Maar ik wil ook weten welke verhalen er achter hen schuilen, die zijn soms ontzettend verrassend.

  7. Dus als er één van de dagen iemand aan het raam staat binnen te kijken, te loeren als het ware, dan weet ik dat jij het bent! Kom dan maar gauw ff binnen iets drinken ook dan hé 😉

  8. Moehahahaha een voyeur nog wel 😉 Ik beken ook heel erg schuldig, ben altijd naar binnen aan het kijken bij anderen al zie je soms ook dingen die je niet wil, zoals je buurman die voor het raam ondeugende sites bezoekt…. brrrrr… 😉

Geef een reactie

