Paradijs story’s

Het Paradijs,…ofwel de plek waar ik elke dag een aantal uren aan bezigheidstherapie doe.  Dat wij hier allemaal unieke exemplaren zijn is echt een understatement.  En elke dag gebeurt er hier wel iets waarvan Carrie denkt ” hoe kan je nu toch zo denken of handelen?”

Maar af en toe zijn de gebeurtenissen er zo over, dat Carrie ze vanaf nu gaat noteren,…..dat later nog van enig nut kan zijn om een boek uit te brengen ” het leven zoals het was in het Paradijs” of zoiets :-).

Wat gebeurde er 2 dagen geleden,……een ex-collega op rust komt na een shoppingstrip gezellig langs om bij te praten,……en ze komt niet alleen :-), ze brengt een taart van Del Rey mee,…en dat zijn overheerlijke taarten,……die tevens ook echte kunstwerkjes zijn.  Zelfs Carrie liet zich verleiden tot het nemen van een stuk champagne gebak ( een klein stukje weliswaar :-)), wat trouwens heerlijk genieten was samen met een kop koffie.

Ook de andere collega’s nemen een stuk of stukje :-), maar er zijn altijd collega’s die het onderste uit de kan willen hebben,….en een 2de stuk willen 🙂 :-).  Maar Miss N. die een 2de stuk wilde kwam van een kale reis terug.  De taart was op.  Geen probleem denken we dan, iedereen heeft een stuk gekregen.  Maar in het Paradijs is niks normaal, want volgens Miss N. had Miss A. een te groot stuk genomen, waardoor zij geen 2de stuk kon hebben.  Dit werd ook keurig uit de doeken gedaan, Miss A. was een slokkop en ze moest rekening houden met de andere collega’s en het kon toch niet zijn dat iedereen zo’n grote stukken nam,……..heel dit verhaal heeft een hele middag aangesleept en Miss N bleef zeuren dat ze geen 2de stuk had kunnen nemen.  Tot Carrie het op haar zenuwen kreeg, echt ik kan dit soort kinderachtig gedrag niet aan.  En Carrie naar de sorteerruimte liep en Miss N meldde dat ze blij mocht zijn dat ze al een stuk had gekregen en ze zich niet zo kinderachtig moest gedragen of we gaan volgende keer de stukken gaan uitmeten zoals ik vroeger de kindjes hun snoepjes telden, zodat niemand zich benadeeld voelde.

En toen de werkvrouw in tranen kwam klagen dat men haar plant van plaats had gewijzigd, zonder het haar te vragen, was de maat echt vol,……..

Is dit nu normaal gedrag?  Of zit Carrie in een gevoelige fase?

 

28 gedachtes over “Paradijs story’s

  1. Een kleutertuin is er niks bij! Heerlijk !!!
    Ik kan daar ook niet tegen… ge zou ze toch met hun hoofd tegen de muur boenken, he!

    Ik stel me bij dat paradijs iets heel raars voor, jong… Ge wilt nie weten in welke branche ik u duw… 🙂 😉

  2. Voor de poetsvrouw kan ik wel wat begrip opbrengen. Als je het zo leest, lijkt het heel onnozel, maar er is misschien een voorgeschiedenis wat verklaart dat ze er zo zwaar aan tilt.

  3. Hier is dat ook zo… Soms echt afschuwelijk…. Soms kan ik tegen de kleuterschool en andere dagen totaaaal niet… Maar ik denk dat ze me hier al kennen, want ik staar ze gewoon aan, als ze van toestanden uit hun kas slagen ;-);-) en dan druipen ze af… (ps ik ben de leidinggevende) Excuses als ‘ik kan niet komen werken, want Frank Deboosere heeft gezegd dat ik binnen moet blijven’ zijn legio!!! Enneuh – mijn dak is gaan waaien – mijn paard heeft kolieken gehad vannacht – mijn hond zijn been is geamputeerd en kan niet alleen blijven -…. Er is al eens iemand met zijn baby op het werk verschenen in de Maxi-Cosi omdat er zo’n lange wachtlijsten zijn voor de crèche… Echt HILARISCH!!!

  4. niet te schatten hoe mensen redeneren. Jaloezie is een lelijk beestje, en als het zich niet in taart zal verstoppen dan zal het wel ergens anders zijn!

  5. je wil niet weten wat ik alle dagen te horen en te zien krijg. Als het te erg wordt, krijgen ze de OGEN en daar zijn ze blijkbaar heel bang van, want dan druipen ze stilletjes af 😉

  6. Wat een gedoe zeg!!!
    Maar ik ken het gevoel, ik denk dit ook iedere week na een weekje werken… wat is dit toch met die vrouwen? Vrouwen hé 😉

Geef een reactie

