Mannelijke collega

Carrie heeft sinds kort een mannelijke collega,….een jonge man van 24.  Carrie’s eerste gedacht was toen hij bereid was om hier in het Paradijs te komen werken.  Ocharme, wat gaat dat ventje ( sorry voor deze uitdrukking) hier in het fosielenland komen doen.  Als je weet dat Carrie zijn jongste collega is :-).

Maar al snel was duidelijk dat hij door zijn gevoel voor humor en manier van doen hier al de vrouwen rond zijn vinger draait.   Ja, ook Carrie,…..want ondanks zijn jeugdige leeftijd kwam al heel snel naar boven dat hij over een goed stel hersenen beschikt, hier in het Paradijs een zeldzaamheid :-).  En nog meer, hij heeft mensenkennis, want ons eerste gesprek zat hij er boenk op “ hoe blonder de collega’s hier, hoe dommer ze zijn“.  En sindsdien maken we elke dag een praatje of lopen we bij elkaar langs om onze “kantoorfrustraties” te uiten.  Want hij had ook heel snel begrepen dat er 2 kanten zijn aan Soloslim, zijn rechtstreekse overste,……en kon hij haar prachtige en gedetaileerd analyseren,……weer een punt voor mijn nieuwe collega.  Het geeft Carrie het gevoel hier minder een alien te zijn,……of degene met de afwijkingen :-).  En een bondgenoot op kantoor is altijd fijn.  We hebben zelfs een tijdje samen WW gedaan en was het elke woensdag wie het meest was afgevallen. 🙂

Maar wat Carrie vooral heel leuk vindt is dat hij zo authentiek is,…….hij is gewoon wie hij is en het is te nemen of te laten.  Hij is puur en durft ook gewoon zijn gedacht zeggen,…….onlangs vroeg Carrie wat vind je van mijn nieuwe enkellaarsjes ( dat is het voordeel dat hij geen hetro is :-)) en dan antwoordt hij doodleuk, ik zie dat niet graag,……en dan geniet Carrie zo,……want waar vind je ze nog, de eerlijke mensen??

Dat maakt dat Carrie blij is met haar nieuwe collega,……het kleurt de dag in het Paradijs :-).  We gaan er alleen nog een leuke naam voor moeten bedenken :-), suggesties zijn uiteraard welkom :-).

27 gedachtes over “Mannelijke collega

  1. Haha, hij klinkt leuk. Jammer van dat homo zijn. 😉 Een nickname weet ik er zo snel eigenlijk niet voor te bedenken. Heeft hij geen typische kenmerken of zo die je op een naam doen komen?

  2. Ik sta altijd een beetje huiverig ten opzichte van een bondgenoot op het werk… Persoonlijk zou ik mijn kantoorfrustraties nooit aan een collega toevertrouwen, hoewel die beter dan wie ook weet wat je bedoelt, maar toch… Mijn eigen ervaring, he. Soms ontploft het in je gezicht…
    Ik ben alleszins wel blij dat jij zo iemand gevonden hebt! Waarom noem je hem niet Venusman? (Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus – en aangezien hij van beide een beetje is…?)
    Liefs, Me, Myself and We.

  3. Je hebt dat nodig, op het werk, iemand om eens tegen te zeveren en lekker eerlijk te kunnen zijn. En eigenlijk best tof dat hij niet hetero is, anders kan dat ineens moeilijk worden… You never know! 😉

  4. Leuk, zo’n frisse wind door het land van de blinkende steentjes. Ik zou hem Jay noemen, een afgeleide van Gay. 😉
    Maar als ik naar bovenstaande reacties kijk, lijkt Stanford me dan meer geschikt, omdat het blijkbaar een figuur uit je favoriete serie is.

  5. Ik heb ook een aantal collega’s waar ik eerlijk kan tegen zijn en die ik vertrouw. In tegenstelling tot een aantal andere (hoe hoger in het management, hoe valser) waar ik mijn rug niet naar zou durven keren…

  6. toen ik hier mijn eerste maanden achter de rug had, kreeg ik een slechte evaluatie en dat was enkel en alleen omdat ik mezelf niet was. Ik wou een betere versie zijn van mezelf. Sinds ik die ben, loopt het tussen mij en mijn baas op rolletjes. Hij wil dat ik gruwelijk eerlijk ben tegen hem.

Geef een reactie

