Papier versus digitaal

Ze zijn er weer, de nieuwe agenda’s voor 2015,………en u weet dat Carrie een zwak heeft voor een papieren agenda,……zeker als ze er zo uitnodigend uitzien als deze exemplaren,……

agenda agenda 2 agenda 3

Buiten om afspraken in te noteren, wordt Carrie’s agenda ook gebruikt om post-its in te hangen met allerlei lijstjes,…..worden leuke quotes genoteerd,…..leuke kaartjes, rekeningen worden in mijn agenda bewaard tot ze betaald zijn uiteraard :-), brieven van school, kortom alles wat ik niet mag vergeten steekt in mijn agenda :-), om niet te zeggen heel mijn leven :-).  Pittig detail, ik bewaar ook mijn agenda’s, in een doos goed weggestopt in mijn grote kast in het Paradijs, geen idee waarom ik dat doe,…..ik vind het gewoon leuk.

A4 formaat van agenda vindt Carrie het einde, want daar kan je echt veel in kwijt en aangezien mijn handtassen van het ruime formaat zijn, passen ze er moeiteloos is, alleen zijn die grote formaten niet echt mooie agenda’s in voorraad en wordt het al snel de klassieke zwarte, met harde of zachte kaft,….:-).

Maar,………ja er is een maar,……sinds Carrie de trotse bezitster is van een smartphone en oh wat ben ik blij met dat ding,….er is zelfs sprake van een lichte verliefdheid 🙂 :-),…..uiteraard bevat hij ook een agenda,….en het grote voordeel is dat hij me echt ook aangeeft wat ik niet mag missen.  Lijstjes worden tegenwoordig bewaard in Evernote, hoewel als we heel eerlijk zijn, ik mijn fel gekleurde post-its mis -).

Mijn huidige roze agenda wordt nauwelijks nog gebruikt, maar ik hou hem wel in de buurt, hetzelfde voor mijn geweldig notaboekje,…….en toch, ja en ondanks alles en mijn crush, wil Carrie weer graag een nieuwe blanco agenda voor 2015,….

Hoe houden jullie jullie agenda’s bij??  Zijn jullie allemaal overgestapt naar digitaal of worden hier en daar nog papieren versies gebruikt??

 

29 gedachtes over “Papier versus digitaal

  1. Wij hebben de papieren kalender met het gezinsoverzicht, maar gezien de vele vergetelheidjes en al eens gemiste (tennis)afspraken van de kinderen, doen we het nu digitaal. Sinds 2 weken. Of dat vlotter loopt, zal pas later blijken 😉

  2. Ik heb sinds vorig jaar geen papieren agenda meer. Hoewel die papieren agenda’s mij nog altijd aantrekken omdat ik ze zo mooi vind. Maar ik ben streng voor mezelf. Ik betrap mezelf er wel op dat ik dingen in mijn agenda vergeet te zetten (dat was overigens ook zo bij de papieren versie), maar ik onthou ze gelukkig ook wel in mijn hoofd. En sinds ik Evernote aan het herontdekken ben, vind ik digitaal echt wel handiger: lijstjes en agenda samen op de smartphone én de tablet. Kei-handig! Ik ben dus eigenlijk wel om voor het digitale. Alleen inderdaad nog te betalen rekeningen en zo. Maar als je die op een vaste plaats legt en je zet in je to do-lijst dat je die moet betalen, komt dat ook wel goed.

  3. Ik ben een enorme papierliefhebber maar sinds ik een smartphone heb is mijn agenda ook digitaal. Ik ben nu nog aan het uitzoeken hoe ik mijn agenda synchroniseer met die van mijn lief, dat zou helemaal het einde zijn. Ik weet dat het kan, maar nog niet hoe…
    Ik heb niet zo’n grote handtassen dus mijn digitale agenda werkt vooral plaatsbesparend. Jammer dat het er saai uitziet maar zeer functioneel. Hij waarschuwt mij zelfs als ik conflicterende plannen maak.

  4. Jammer genoeg digitaal omdat ook het beroepsmatige deel daarop staat en het nu eenmaal handiger is (vooral voor mijn medewerkers). De belangrijkste privé afspraken staan daar ook in (weliswaar verborgen voor de medewerkers) omdat het anders moeilijk te combineren valt.

    Maar of ik mijn papieren versie mis (in zijn prachtige lederen omhulsel) .. Gigantisch

  5. Ik gebruik ze allebei. Wat natuurlijk ook niet echt slim is, want wat staat nou waar in? Ik vind een papieren agenda gewoon te fijn en buiten dat, die kan niet kapot of zo, want dat heb ik dus wel een keer gehad. Alle digiafspraken weg. Voor nu nog even een dubbele agenda dus… 😉

  6. Ik een papieren, en het moet met een rekker zijn, zodat alles er niet uit valt. Want ik bewaar ook ziektebriefjes en voorschrijften in mijn agenda. Zou al zeker niet lukken die in mijn smartphone te krijgen. Pittig detail. Ik had er al eentje voor volgend jaar, er was al veel ingevuld, maar Misty heeft beslist dat ik er en nieuwe moet kopen. Of hij het lekker vond? Geen idee eigenlijk. 😉

  7. Oh Carrie, je schetst precies de vraag waarmee ik ook dit jaar voor het eerst zit. Ik hou van mijn papieren agenda, maar ik merk dat ik ook steeds meer digitaal opsla, gezien mijn werkagenda ook digitaal is. Dus nu zit ik te twijfelen om dan maar voor 2015 geen papieren agenda meer te kopen, maar ja, waar kun je dan zo lekker in schrijven? Digitaal is handig en heb ik altijd bij gezien het op mijn smartphone staat, en papieren agenda ligt toch nog al weleens thuis omdat ik juist het tegenovergestelde van jou heb: vaak een kleine tas of een te zware tas om mee te sjouwen dus dan blijft de papieren agenda thuis.. Maar toch: ik kan het niet laten: volgend jaar komt hij er weer: een papieren agenda, maar dan in klein handig formaat zodat ik alles lekker op papier kan bijhouden 😉

  8. Elk jaar opnieuw koop ik mij een agenda… maar dit jaar, met het hebben van een nieuwe smartphone, heb ik al een half jaar mijn papieren agenda niet meer gebruikt (foei!).
    Nu de grote twijfel, voorgoed afscheid nemen van de papieren en verder met de digitale of de papieren nog eens een kans geven?

  9. ik hou al lang een agenda bij op mijn laptop, en sedert ik zelf ook over een smartphone beschik, is het nu nog handiger om die agenda digitaal bij te houden.
    natuurlijk is zo’n papieren agenda véél mooier, maar ja…

  10. Ik heb en wil geen smartphone (en ik heb evenmin een andere vorm van ‘draagbare’ computer), dus gebruik ik een papieren agenda. Die heeft geen batterijen nodig die om de haverklap moeten opgeladen worden (en gezien we deze winter mogelijk zonder elektriciteit komen te zitten …).

  11. Ik ben dol op papieren agenda’s maar houd een digitaal exemplaar bij. Toch wil ik dit jaar weer een papieren agenda hebben. Een mooie grote (in tegenstelling tot voorgaande jaren) zodat ik mijn bulletjournal in de agenda kan bijhouden. Ik heb al een paar leuke exemplaren gezien (in het echt en via internet) maar heb moeite om te kiezen.
    Een goed voornemen heb ik en dat is dat ik hem niet via internet wil bestellen voordat ik hem in de handen heb gehad.

  12. Mijn afspraken houd ik bij met mijn GSM. Op het werk gebruiken we een papieren agenda; Dit laatste komt vooral omdat er soms mensen werken die niet goed met digitale apparatuur om kunnen gaan en andere die we liever niet digitaal laten werken.

  13. papier! ik zweer bij papier. Ik haat het om teveel te moeten “intikken” op mijn smartphone, we zijn er nu al de hele tijd mee bezig en ik onthoud veel beter als ik dingen opschrijf. “En hoe sync je hem dan met je partner?” hoor ik dan soms….Nadat ik ze eens raar heb bekeken antwoord ik “we zitten samen en overlopen alles waarna we van elkaar noteren wat of hoe”

  14. Ik heb ook liever papier. Die gaat altijd en overal met me mee. Vooral handig voor school. Ik he. Zo geen minilaptop (wat wel op mijn hebben lijstje staat) en om dan dingen in de gsm te staan intikken, dat komt zo asociaal over. Precies of ik luister niet en ben aan het sms’en.

  15. Neee ik kan niet zonder mijn papieren agenda! roep ik elk jaar. En kijk, hij is nog zo goed als leeg. Ik gebruik daarentegen op dagelijkse (zoniet op uurlijkse) basis mijn Google agenda voor mijn to do’s en afspraken en alles, eigenlijk. En toch. Toch ga ik weer een agenda kopen voor 2015, als ik de Ideale Agenda vind, toch.

  16. Ik heb een papieren agenda, met elastiekje rond en een balpen. In de agenda zit achteraan een envelopje voorzien. Daar zitten foto’s, uurrooster, .. vanalles in en ook in de agenda zelf worden (boodschappen)lijstjes gestoken. Mijn uren staan genoteerd, D. zijn uren, wie er wanneer weg moet, welke shift mijn moeder heeft, … Ik zou het niet kunnen missen! In mijn smartphone staan wekelijks terugkerende herinneringen: vrijdag opvang betalen, woensdag pmd en zondag de vuilbakken buitenzetten 🙂 Anders vergeet ik dat!

  17. Ik ben ook liefhebber van papier… Er staan dan ook véél andere dingen in !mijn agenda en ik steek er ook de doktersvoorschrift en in tegen de week dat medicatie bijna op gaat zijn ed.
    Ik koop meestal ook een agenda met links een weekoverzicht en rechts notitie ruimte. Handig als je zoals hier veel ziekenhuis bezoeken hebt en aan alle -isten, -logen en -euten van alles moet vragen.
    Digitale agenda lukt me niet op smartphone, wel op tablet. Link tussen schermgrootte en grootte van mijn papieren agenda? 😉
    Ik heb ook lang getwijfeld maar ik Schaf me voor 2015 toch ook weer een papieren agenda aan!

  18. Oh ik vond er voor dit jaar een mooie bij Hema, A4-formaat. En ik reken voor volgend jaar ook weer op Hema, want mijn papieren agenda’s (meervoud ja :)) geef ik niet op, hoe verliefd ik ook ben op mijn iPhone.

Geef een reactie

