Kookles

Carrie startte in september weer met een cursus kooklessen, deze keer kozen we voor “uitheems” koken, zo zijn we al in Frankrijk, Italië en Duitsland beland.  Wat voor ons al niet meer zo’n “uitheemse” gerechten zijn, maar men moet een benaming verzinnen natuurlijk :-).

Toen we de eerste les arriveerden waren er al veel cursisten aanwezig en gelukkig waren er nog 2 plekken vrij aan de “gasfornuizen”, want Carrie heeft een hekel aan electrische varianten :-).  Aan de overkant staan 2 mannen, vrienden en op en top levensgenieters,……vanaf moment 1 was er een klik en wordt er heel wat afgelachen.  En gaat er steevast weer een fles wijn extra mee en een klein snabbeltje, iets wat de gezelligheid zeker nog meer ten goede komt.

En dat is net wat het leuk maakt, de sfeer.  Want we moeten eerlijk zijn de gerechten zijn niet echt een uitdaging meer en de manier van lesgeven is saai en langdradig als ik dat zo pretentieus mag zeggen,….

Het stadium van een vitello tonato, coq au vin zijn we voorbij,…….maar toch blijft het ontspannend.  Eerst en vooral omdat ik Miranda om de 14dagen zie, we gaan altijd rustig een hapje eten voor de les ( dank u voor de fijne uren Miami) en hebben tijdens de les voldoende tijd om te babbelen en te lachen,…..en onze cynische commentaren te uiten ;-).

En straks moet er slechts eten opgewarmd worden :-).  In dit geval een salade met eendeborstfilet en een coq au vin, waarbij we pommes duchesse en verse prinsesenboontjes gaan serveren.  De clafoutis die is voor mijn collega’s ;-), wat deze dinsdag weer een feestelijk tintje geeft,……een leuke voorbode voor Carrie’s vrije dag morgen,……life is beautiful!!

life

 

10 gedachtes over “Kookles

  1. ik denk dat die kooklessen ook wel iets voor mij zouden zijn, vooral voor de sfeer, want mijn behendigheid in de keuken vind ik toch redelijk.
    Heerlijk als je het samen met een vriendin kan doen, en daarna nog mag nagenieten… 😉

  2. Voorlopig ga ik met een vriendin naar de kookles van de KVLV 🙂 november: koken met pompoen en courgette en december: feestmenu. En ik kijk daar zo naar uit!! Echte kooklessen waar je voortdurend zelf aan het fornuis staat zou ik ook willen doen, staat op het verlanglijstje!!

Geef een reactie

