Toversoepje

royco minute soup

Toen ik zwanger werd van Chattheo was mijn Zussie de eerste die ik belde, het was ook een evidentie dat zij meter zou worden, dat was een instinctieve keuze en eentje waar ik nog steeds enorm blij met ben. ย Dat Chattheo een copie is van mijn Zussie, zowel fysiek als karakterieel is natuurlijk een bijkomstig leuk detail. ย Hoe mijn kind zo op mijn Zussie kan lijken is me nog steeds een raadsel, Carrie beschouwt het min of meer als een kleine straf :-), omdat ik en Zussie zoveel ruzie hebben gemaakt :-), het leuke is, dat Sterretje mijn kleur en vorm van ogen had, terwijl de ouders totaal andere kleur bezitten, genen het is een raar fenomeen :-).

Dat ze 2 handen op een buik zijn werd al duidelijk vanaf Chattheo baby was,……en al snel werd Zussie ” de Tattie”,……ondertussen is ze al ” Tattie de verwenner”,……want zoals het hoort ๐Ÿ™‚ wordt Chattheo gigantisch verwend door mijn Zussie en wordt het toegestaan dat de regels met de voeten getreden worden.

Graag ging Chattheo als kind logeren bij Tattie, nog steeds ๐Ÿ™‚ trouwens, maar als kind straalde hij wanneer hij naar haar mocht, de zak snoep stond al letterlijk op hem te wachten ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ en ย frietjes was standaard formule,….

Op een keer was hij uit logeren bij Tattie voor een gans weekend, mijn Zussie geen culinair wonder en zeker niet in die periode, de firma Mana aandelen stegen toen daar ben ik van overtuigd, want de lege potten stonden talrijk te wachten om ย de glasbol te verdwijnen :-). ย Dat Carrie niet van zo’n eten houdt, las u al in dit logje over pakjes :-),…..

Groot was ook de vreugde van Chattheo toen hij weer thuiskwam en hij met een grote glimlach vertelde, ” mama, mama, Tattie heeft toversoep” waarop ik heel enthousiast vroeg ” toversoep vertel”,…….”ja, mama, Tattie doet een zakje open en doet er warm water bij, roeren en de soep is klaar”,…….Chattheo die voor het eerst een Royco minute soepje leerde kennen ๐Ÿ™‚ :-), ook dat is opvoeden in stijl van Tattie ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

11 gedachtes over “Toversoepje

  1. Hier wordt ook slechts af en toe een toversoepje gedronken, dat was meer iets voor op internaat en zo. Maar ik vind toversoepjes wel geweldig lekker smaken. Kan Chattheo geen ongelijk geven.

  2. Waar is de tijd dat bij mijn moeder elke middag een dampende ketel soep klaar stond voor ons zessen thuis :). Geen toversoep, wel steeds enorm lekker (met voorkeur voor de erwtensoep, waar we ’s anderendaags steeds de gevolgen van moesten dragen door meer dan gemiddeld geruft)

  3. Ekkes, kleurstof, smaakversterkerssoep. Vroeger heb ik me er ook nog vaak aan bezondigd (wegens toen nog geen koffiemens in de winter wil je wel eens iets warms op een terrasje) maar nu moet ik er niet aan denken dat ik dat zou moeten eten. Een verse pot soep is ook snel klaar !

  4. hahahahaha geweldig! Ik vind dat je zus het leuk brengt ๐Ÿ™‚ En die genen, vertel mij wat, ik lijk sprekend op mijn nichtje terwijl we toch echt andere ouders hebben, toch wel grappig ๐Ÿ˜€

  5. Haha! Wat een leuke post! Minute soup kwam hier eigenlijk nooit in huis vroeger. Tegenwoordig heb ik het wel in huis omdat het gemakkelijk is als ik na het werk naar de muziekles moet en te weinig tijd heb om over huis te gaan.

Geef een reactie

