Muilezel

muilezel

De muilezel:  Muildieren en muilezels zijn geschikt als lastdier omdat ze de goede eigenschappen van paard en ezel combineren. Ze combineren de zachte, veilige tred, de volharding en de intelligentie van de ezel met de kracht en het doorzettingsvermogen van het paard; bovendien stellen ze lagere eisen aan het voedsel dan een paard. Over het algemeen hebben muilezels naar verhouding meer kracht dan een paard van hetzelfde gewicht. Ze zijn echter spreekwoordelijk koppig.

Toen Carrie mama werd, ondertussen al meer dan 14 jaar geleden, tijd je vloog letterlijk en figuurlijk voorbij,…….het lijkt wel of Chattheo als puber op de wereld kwam :-).  Veel herinneringen zijn dan ook vervaagd en gelukkig zijn er foto’s die Carrie zo weer in de tijd brengen,…..toen Chattheo een schattige baby was en nog schattiger als peuter 🙂 :-).  Toen hij startte met puberen vond Carrie hem minder schattig, maar dat verhaal begint nu ook te veranderen in de positieve zin.

Met de geboorte van Chattheo kreeg Carrie er gratis bij dat ze veranderde in een muilezel,….iedere mama gaat dit herkennen.  Want een pasgeboren baby vraagt om veel materiaal, gepropt in een luiertas, de baby moet ook vervoerd worden, in een maxi-cosi of de draagwieg,…….probeert u zo’n zaken maar eens te monteren en te demonteren om in een wagen te steken,……samen met je handtas en de luiertas,……het beeld begint te dagen niet?….Stel je dan ook nog eens voor dat je ook nog eens boodschappen bij hebt,……..juist ja, dan wordt het begrip muilezel je vanzelf duidelijk.

En dan denk je dat het betert als je kind ouder wordt,……mama’s laat je niks wijsmaken, niks is minder waar,…..Carrie’s handtassen werden steeds groter, om het speelgoed in op te bergen dat Chattheo met alle geweld wilde meenemen, hoe vaak ik een speelgoedrevolver bovenhaalde in de winkel is niet te tellen, met de bijhorende blikken als bijkomstigheid.  De uitdaging ligt dan vooral je kind goed in het oog houden of op je heup dragen met al je bijhorende gerief,….en boodschappen 🙂 een echte uitdaging ik garandeer het je,…..

Maar aangezien Carrie deze periodes echt wel ontgroeid is, verandert er totaal niks aan het “muilezel gevoel”,…..ik blijf elke dag sleuren en trekken,…..elke morgen vertrek ik met mijn prachtige handtas, een grote lunchtas vol doosje gevuld met gezond en verantwoord eten, in de andere hand heb ik dan het bakje van het GFT-afval en een zakje met restafval om allemaal in de grote zakken te deponeren.  Vaak heb ik dan ook nog was of strijk van papa bij, of de sportzak van Chattheo die ik dan ergens moet afzetten zodat de organisatie ’s avonds vlot verloopt,….’s avonds heb ik dan weer vaak extra boodschappen bij, want gezond eten, ik ben nog steeds fan, maar Carrie koopt zich te pletter aan groenten en fuit,…:-).

Spelen jullie ook zo voor muilezel elke dag, of is dit enkel een fenomeen dat Carrie zich heeft toegeëingend???

 

17 gedachtes over “Muilezel

  1. Ow jee! Herkeenbaar-tot-en-met!! Ik heb een kleine handtas met mijn portefeuille en gsm. Dan heb ik een boekentasje met mijn boeken voor school voor tijdens de middagpauze. ’s Avonds heb ik dan het crècheboekentasje van de kleinste (die binnenkort de oudste wordt), de post uit de brievenbus, mijn gerief van ’s morgens en als het tegenvalt ook nog boodschappen… Jaja, ik herken je verhaal. Betert het er echt niet op? Pfff… Liefs, Me, Myself and We.

  2. Vanaf het moment dat Yep niet meer in elke plas viel die hij tegenkwam (ergens rond zijn zesde) ben ik gestopt met het spelen van pakezel. Qua meeneemspeelgoed had hij een miniatuur garage die in een kleine rugzak paste en die rugzak… paste precies op zijn rug..

    Dus de eerste jaren muilezelen herken ik wel… Maar niet zijn hele leven..

  3. Een vaak voorkomend scenario. Luiertas en handtas links, kind van tien kilo rechts en vaak een zware zak boodschappen nog in de hand ( omdat ik alles in 1 keer wil meekrijgen ). Dan zo de voordeur opendoen, een zwaai geven met je voet om dan net op tijd het kind op tafel te zetten die al halverwege je heup gezakt is. Herkenbaar 🙂

  4. Hier is het niet ZO erg maar idd gezond eten neemt plek in, en laptop, en boek 🙂 en rugzak of handtas, nog een extra zakje met regenjas of andere spullen, ’t telt gauw op!

  5. Zo herkenbaar!!! En zijn het niet de mini-me’s die mij doen sleuren, is het Zoetie met zijn portefeuille en gsm.
    Ik heb zelfs al een kleinere handtas geprobeerd… maar tevergeefs!
    En die boodschappentassen vul ik dan ook altijd net iets te vol… dat het echt wel sleuren is! 🙂

  6. Ik maak het me de laatste tijd nogal gemakkelijk! Als het maar even kan, dat ik alleen identiteitskaart , wat geld en gsm nodig heb, neem ik niet eens mijn handtas mee! Helaas had ik ze maandag wel mee en is mijn portemonnee gepikt.Maar ik moet ook niet uit werken met lunch enzovoort.

  7. Zelf weiger ik om een grote handtas te kopen. Mijn enige egoïstische regel is: mijn iPad moet er in passen. Als die er in past, kan er alles in wat ik nodig heb. Zoonlief moet ondertussen maar voor zijn eigen brol zorgen. Ik herinner me de muilezelperiode nog zeer goed, maar dames: het betert. Echt. Maar je moet soms een beetje streng zijn en zeggen: Jij jouw brol, ik de mijne.
    Oh ja, en soms neem ik weerwraak: ik neem zoonlief mee naar de supermarkt, laat hem met de kar lopen, geef hem de zware tassen en loop snel vooruit. Werkt altijd. Of ja, meestal. 😉

  8. Ik weiger mijzelf als muilezel in te zetten, dus nee ik neem het liefst zo min mogelijk mee wat aardig lukt 🙂 Enkel wanneer ik met de motor naar mijn werk ga is het een ander verhaal…….

Geef een reactie

