30 dagen voel je fit challenge

 

30 dagen voel je fit

Op 1 september startte de challenge “30 dagen voel je fit“, enthousiast schreef ik me in,……want mijn trek naar gezonde voeding is gewekt,……

De eerste opdracht luidde, koolhydraten, suiker en suikervrij .

Dat was nog niet zo moeilijk, want ik at al geen koeken of snoep meer (buiten het koekje bij de koffie op woensdag :-)),  frisdrank is so not Carrie, witte pasta en brood werden geschrapt,……koken uit pakjes heeft Carrie nooit echt gedaan, dus die opdracht viel wel mee,…..waar ik wel van schrok was hoeveel suiker ze in eten stoppen als je de etiketten leest,……dus is Carrie volledig suikervrij,…….neen en dat gaat vrees ik ook niet gebeuren,…..onmogelijk volgens mij in deze huidige voedselmaatschappij.   Maar ik denk dat ik mijn verbruik drastisch heb verminderd en neem dat maar heel letterlijk, eet geen charcuterie meer, geen suiker meer in mijn koffie, geen koeken of snoep, blik produkten of soep at ik zowiezo niet, geen confituur, geen hagelslag en dat lukt prima…..

De 2 de opdracht luidde, brood gezond of niet?

Deze uitdaging ging een moeilijke worden,….want Carrie is een broodliefhebber,…..het brood van de bakker op de hoek is superlekker,….zelfs gewoon met een beetje boter op,…..of met een stuk belegen kaas,…..heerlijk,…….maar Carrie nam de uitdaging aan,……zowiezo is er elke morgen havermout ontbijt in welke vorm dan ook,….en mijn lunch boterhammen werden vervangen door salades,…..ik vond een aantal pareltjes & tips op een deelnemende blog,…..die van Suzanne, als jullie geïnteresseerd zijn in gezonde voeding zeker een kijkje gaan nemen,…..voor het brood vond ik ook wat,…..:-),….het life changing bread of het gezonde brood, ik vond het recept ook op een deelnemende blog van bioteaful een aanrader.

De 3de opdracht: Hoe maak je een perfecte groene smoothie

Ik heb het niet met smoothies omdat ik van gedacht ben dat voedsel kauwbaar moet zijn, niet drinkbaar,…..nu besef ik ook dat dit een ideale manier is om meer groeten binnen te krijgen,……maar het was niet iets dat ik onmiddellijk ging toepassen.  Tot ik het recept tegenkwam van de ontbijtsmoothie en ook Carrie is ervoor gewonnen,….hier valt nog wel wat uit te zoeken, maar als tussendoortje of als aanvulling om extra groenten of fruit binnen te krijgen echt top!!  Hier vind je een aantal topideeën om meer groenten en fruit in vloeibare vorm toe te voegen,……de 5 voorbeelden staan elke dag gepland in Carrie’s eetdagboek,….

Wat de 4de opdracht betreft is het nog wachten op morgen,….:-).

Als jullie geïnspireerd zijn in gezonde voeding of beter gezegd healthy levensstijl (  ja, het kost wat meer moeite dan boterhammen smeren, maar echt het is het waard, tijd in jezelf te investeren).  De extra energie krijg je er gratis bij, ook de mooie huid en de gezonde  uitstraling ( en echt, Carrie krijgt compliment na compliment sinds ze gezond eet).

Lees meer op volgende blogs,….

  • Mind your feed  je vindt er talrijke tips, interessante info en recepten
  • Eet het beter  inspirerende eetdagboeken, weetjes over hoe je je kids gezonde voeding meegeeft en talrijke andere info
  • BioTeaFul  Een powerwoman die veel sport en zich richt op mensen bewust maken van gezonde voeding en sportprestaties, ook een geweldige bron van recepten.
  • Suzannepuur  Hier ook weer een topblog vol gezonde, gemakkelijke recepten en degelijke info rond eten en gezondheid.

 

 

 

 

 

11 gedachtes over “30 dagen voel je fit challenge

  1. Je weet dat ik niet zo bezig ben met gezonde voeding, maar de manier waarop jij deze post hebt geschreven heeft toch gemaakt dat ik hem van de 1e tot de laatste letter heb uitgelezen en het zelfs boeiend vond.

  2. Heb de pagina’s die je vernoemt alvast opgeslagen… Die ontbijtsmoothie ziet er heerlijk uit. Ben zelf een fan geworden van wortelsap (eventueel met appel erdoor), ook best lekker als tussendoortje! Enige nadeel van smoothies en sappen is dat je de vezels van de groenten en het fruit vernielt, waardoor er een heel deel van de vitamines eigenlijk verloren gaan. Maar bon, nog steeds beter dan boterhammen en snoepjes!

Geef een reactie

