Beste voetbalvrienden

 

voetbalschoenen

Beste jeugdbestuur,

U zal weer denken, hier is weer een misnoegde moeder, maar dat is het eigenlijk niet, het is een frustratie eentje die historisch gegroeid is.

Ik heb alle begrip voor de moeilijke huidige situatie, dat pleinen niet beschikbaar zijn, trainers moeilijk te vinden en dat een organisatie van degelijke jeugdopleiding niet altijd makkelijk is, hoewel ik er zeker van ben dat het op organisatorisch vlak stukken beter kan, wil ik me daar voor inzetten, ik begin het zelfs te overwegen.

Waar wringt de schoen nu, wel jeugdbestuur, u geeft bij de start van het nieuwe seizoen, dat al op 22 juli startte een overzicht met het trainingsschema, ik kan het niet met enige precisie zeggen, maar ik denk dat we gestrand zijn dat het schema 5 keer gewijzigd is, elke keer vraagt u van ons inspanningen om planningen om te gooien,…..wij doen dit omdat Chattheo zo graag voetbalt,……we zetten ons persoonlijk leven een stuk voor opzij.

Dan bij de start van de competitie wordt er een heel schema opgesteld, met pare en onpare weken,…..oké, die flexibiliteit willen we nog aan de dag leggen, maar beste jeugdbestuur aan die flexibiliteit is ook een grens, want we zijn nu 3 weken ver en al elke week zijn er veranderingen opgetreden, zelfs andere locaties, iets wat buiten jullie invloed om is, maar toch.

Onze kinderen hebben werkende ouders, waar haalt u het vandaan om om 18u te trainen op een andere locatie als sommige van het team al tot 16u40 les hebben, nog een pittig detail, er wordt verwacht dat onze zonen reeds om 17u30 aanwezig zijn, u begrijpt dat dit geen evidentie is met het verkeer rond – en in Antwerpen.  En al zeker niet voor een werkende moeder zoals ik.  Maar wat me het meest stoort is het feit dat ik pas sinds gisterenavond weet dat de training van vandaag verzet is van 19u30  naar 18u,……..

Is het nu echt niet mogelijk om jullie aan de gemaakte afspraken te houden met hier en daar een uitzondering want we willen uiteraard flexibel zijn, maar dit loopt echt de spuigaten uit, en plus wordt er dan ook nog eens verwacht dat onze kinderen verplicht aanwezig zijn bij wedstrijden van het 1 ste team op zondag,….terwijl dit voor ons net het rustpunt is, want zaterdag wordt er zowiezo al een dag gespendeerd aan het voetbal.  Net zoals 3 avonden per week,……..u weet dat er ook nog zoiets bestaat als school en dat ook dat werk niet vanzelf gebeurt.

Ook in het belang van de spelers, graag meer regelmaat want ik moet bekennen dat het een enorme druk legt op ons gezin, want het houdt niet alleen op met het naar en van de training halen, ook al het materiaal moet ook nog gewassen raken en op de juiste locaties want u begrijpt dat ik andere mensen moet inschakelen wanneer er op onmogelijke uren wordt getraind.  En eerlijk, er is ook meer dan voetbal in ons leven, ……ook al wil ik mijn zoon de optimale kansen bieden om zijn talent zo goed mogelijk te laten ontwikkelen, maar daar heb ik jullie hulp wel bij nodig.

Bedankt alvast voor uw medewerking,

Mvg,

Carrie

 

14 gedachtes over “Beste voetbalvrienden

  1. Ik hoop dat je deze mail ook effectief verstuurd heb, wat denken die wel! Die tieners verplichten om de zondag ook nog eens aan het voetbal te spenderen, laat staan de ouders dwingen om overal paraat voor te staan! Ik zou het ook niet pikken! Sterkte.x

  2. Zeer begrijpelijk en wellicht wel terechte opmerkingen maar is het begin van het seizoen niet altijd wat chaotisch… Het is inderdaad absoluut niet eenvoudig voor speler en ouders maar wees gerust dat het evenmin eenvoudig is voor een bestuur om dit in goede banen te leiden. Doch, een beetje regelmaat is niet veel gevraagd, ook bij de start niet.

  3. Ik hoop ook dat je dit verstuurd hebt! Waarom moeten jullie jullie altijd aanpassen? En niet zij? Het is nogal gemakkelijk om alles op de ouders af te schuiven. Je kon misschien opteren om elke keer een bus in te leggen, zodat je jezelf niet hoeft te verplaatsen naar de training, maar wel naar de sportclub in eigen stad. En misschien wil het bestuur de kleren wassen? Of hebben ze liever dat hun eigen reclamebord er vies en vuil bijloopt omdat de ouders hier niet in slagen wegens onmogelijke trainingsschema’s?

  4. oeps ,hier op de buiten is dat natuurlijk gelukkig anders,kinderen fietsen naar de plaatselijke club.Echte sterren rijden hier wat verder ,maar voetbal moet alleen een spot zijn waar me leert samenspelen,geen topvoetbal moet doen.Ik heb twee zonen die trainers zijn,dit zijn allemaal mensen die dat na hun job doen,hebben soms ploegwerk en moeten zelf op hun werk voortdurende veranderen meemaken (vb rijkswacht)Vroeger waren dat vooral leraars dat scheelde in steeds stipte uren ;maar idd als ouder en zeker voor het kind is dat niet leuk !!!

  5. Hier gaat ook veel vrije tijd naar de voetbal… 2x trainen per week, zaterdag wedstrijd en op zondagochtend keepertraining. Zondagmiddag zijn de mini-me’s doodop! Zelfs op maandag staat de vermoeidheid nog op hun snoetje!
    In mijn ogen is het een hobby, iets wat je graag doet maar wat geen verplichting mag zijn. Het is een hobby hé!!
    Dat de 1e ploeg speelt op zondag tot daar aan toe… maar dat ze verplicht aanwezig moeten zijn, vind ik er wel over!!

  6. Dit is op meerdere vlakken het geval. Vorige week wandelden we rond halfvier aan de schoolpoort van onze plaatselijke schoon, en de kinderen verlieten al de school. Hoe moet je zoiets als werkende ouder opvangen? Daar is wel een zekere regelmaat (wat bij dat voetbalgedoe blijkbaar niet zo is), maar dan nog…

  7. Gewoonlijk denk ik bij dergelijke verzuchtingen: dat moet je weten als je aan kinderen begint 🙂 Maar je hebt natuurlijk groot gelijk: dat er af en toe wijzigingen zijn, dat is onvermijdelijk, als de uitzonderingen echter talrijker zijn dan de normale situatie, dan klopt er toch iets niet én dan begint de club bijna onmogelijke dingen te vragen. Sterkte.

  8. Groot gelijk. Ik ken de sportclub niet maar mijn haren gaan hier rechtopstaan van ergernis. Afspraken zijn er om je aan te houden en dat moet van 2 kanten komen. Het gaat niet op voortdurend zaken te wijzigen als je weet dat hierdoor tal van andere mensen ook wijzigingen moeten aanbrengen in hun dagagenda’s. Buiten dan de wijziging van locatie waar ze blijkbaar niets aan kunnen doen, getuigt dit van weinig respect voor hun leden en hun houders. Misschien moeten ze maar eens iemand aantrekken die in staat is om goede planningen op te maken want blijkbaar zijn ze wel goed in sport, maar scoren ze nauwelijks op andere punten

  9. Dit is echt wanbeleid, meis stuur die mail of zeg dit tenminste tegen die figuren daar. Het lijkt wel alsof ze het deelnemen aan het eerste team gewoon als afpersmiddel gebruiken……

    1. De mail is vertrokken en heb veel POSITIEVE reacties gekregen van andere ouders, die het blijkbaar niet aandurfden dit aan te kaarten en ben gisteren aangesproken door de verantwoordelijke :-). En er is beloofd voor beterschap :-), ik ben benieuwd 🙂

      1. Super!!!!!! Ze moeten maar niet zo met jullie voeten & planning spelen, hopelijk werkt het, en gaan ze echt beteren!! Anders zit er niets anders op dan mee in het bestuur stappen en zelf alles regelen 😉

Geef een reactie

