School

School is weer 14 dagen bezig,…..Chattheo is dan eindelijk toch zijn “geliefde” richting “sport” gaan beoefenen, ondanks het feit dat Carrie niet echt 100% overtuigd was, vooral uit bezorgdheid?  En dan spreken we vooral over, wat zijn de toekomstmogelijkheden en gaat hij 10u sport wel kunnen combineren met 3 trainingsavonden,……en studeren.

We zijn nog maar 14 dagen ver, of de zorgen zijn verdwenen :-), of beter gezegd ik heb ze losgelaten,……Chattheo voelt zich als een vis in het water, hij is opgewekt, vertelt enthousiast, haalt fijne resultaten, waarvan een 10/10 op fysica, zijn cursussen zijn in orde en ordelijk wat ook geldt voor zijn agenda.   En wat me vooral opvalt is dat hij geen nota’s noch opmerkingen heeft,……ik denk dat we aan een recordpoging bezig zijn :-).

Carrie heeft ook bewust alles wat losgelaten, ik controleer niet meer alles elke dag,……en vergeet hij iets dan is dat zijn verantwoordelijkheid, ik kan zijn handje niet meer blijven vasthouden, wat zou ik dan kweken?  En het grappige is dat hij alles spontaan toont en zelf komt vragen om hem af te vragen, zoals gisterenavond dat hij de onregelmatige werkwoorden van Engels vroeg, die hij notabene na het voetbal nog moest studeren, iets wat hij ook met veel discipline doet,  zijn boeken na de training nog openen.  Terwijl hij soms bleek van vermoeidheid ziet,………Carrie neemt dan wel de sportzak voor haar rekening 🙂 :-), als kleine beloning,…….:-) en steek een lekker stukje chocolade in zijn brooddoos 🙂 :-).

Ook op het voetbal heeft hij schitterende resultaten, heeft eindelijk de positie te  pakken die hij zo graag wilde en heeft de trainer flink van antwoord gediend,……op het veld weliswaar :-), hij scoorde al 3 keer heel vlot en zorgde dat hij met veel werken zijn plaats daar echt wel verdiende,……

En dan stelt Carrie zich de vraag,……is het nu echt omdat Chattheo zijn papa weer in de picture is, want de ex zou de benen onder zijn lijf lopen om goed te doen en om Chattheo naar de training te brengen en hem zo vaak mogelijk bij hem te hebben,……geen moeite is hem teveel,…….bloeit Chattheo daarom zo open, of is hij door het ergste van de puberteit heen aangezien hij op 10 jaar al begonnen is??

Maar eigenlijk is dat niet belangrijk, Carrie neemt de hulp van de ex met open armen aan en geniet van het feit dat we nu  de verantwoordelijkheden delen,……en geniet van deze positieve periode,……die Carrie ook meer rust geven,…….

 

 

18 gedachtes over “School

  1. Wat positief allemaal! Geniet van de rust die daardoor terugkeert. En alle factoren zullen wel een beetje meespelen zeker. Dikke duim voor Mateo en voor jou ook omdat je volgehouden hebt op de moeilijke momenten! x

  2. Hier is er ene die doodleuk zei: ” Jij hebt mijn gerief niet bijeengezocht? Ah, dan kan ik niks meenemen hé..” Fijn om te lezen dat het bij jullie vlotjes loopt, ik blijf hopen… en zuchten 🙂

  3. Ik denk dat een een combinatie is waarbij ‘iets doen wat hij echt graag wil’ de hoofdmoot in neemt ..
    Maar ik kan mij vergissen…

    Het is wel fijn dat het nu loopt zoals het loopt…

  4. Wat fijn om te horen Carrie. En het is denk ik ook wat Chrissebie zegt: alle factoren spelen een rol. Geniet er lekker van en wees trots op je zoon! En geef jezelf ook een schouderklopje, want ook dat is een factor hierin: jij bent een ontzettend goede moeder! (Ik lees je verhalen al een tijdje mee, en dat is in ieder geval de indruk die je op mij maakt 😉 )

    1. Ik ben ontzettend trots op mijn zoon 🙂 en ook op mezelf dat ik nooit het vertrouwen in hem heb verloren,..want ik wist dat er meer inzat en eindelijk is het aan het ontluiken, dank je voor het fijne compliment,…….en ook om de verhalen hier mee te lezen 🙂

Geef een reactie

