Concurentie by Elxia Dille

Vrouwen die concurrentie nodig hebben.

Eerlijkheid doet me bekennen dat het een reflectie uit mijn eigen wereld is. Maar eentje waarvan ik vermoed dat ik niet de enige ben die er ooit bij stil heeft gestaan of het zo heeft aangevoeld. Vrouwen die concurrentie van andere vrouwen nodig hebben om pit in hun relatie te houden. Ik spreek over vrouwen omdat ik als exemplaar in de warboel van onze breinen nog ietwat mijn jongen terug vind. Je hebt een spannende nieuwe relatie. En dan draagt zo’n man meestal toch een beetje cargo in zijn zog. Cargo onder de vorm van een vrouw, ex vrouw, kinderen… Afhankelijk van de tijd die tussen de cargo en jezelf bevindt wordt je daarmee geconfronteerd.

Los van het feit of je partner schuld had of ‘de andere’ – Ik geloof in onschuld van beide partijen maar goed- Deze cargo maakt je huidige relatie best spannend. Geef het toe dames, je hebt hem en je mag naast hem flankeren op een terras. Je mag selfies posten waar hij je haarlokken als snor gebruikt. En de cargo, die hangt er maar wat achteraan. Jij flankeert op het dek van jullie nieuwe zeilschip. Wind vooruit. Maar wat… als de cargo na een korte tijd al lang geen cargo meer is. Het eigenlijk nooit geweest is maar goed, in je hoofd dus wel. En je moet ondervinden na een tijd als de zin in loveselfies weg zwemt en de wc bril van je romantische kajuit omhoog blijft. Als manlief in de hangmat aan de mast ligt te snurken of toch wel net dat iets minder aandacht voor je heeft. De twijfel of hij je nog steeds leuker vindt? De hunker naar die cargo, concurrentie die je nodig hebt om te bevestigen dat je beter bent. Dan zijn er vrouwen en ik vermoed die met het minst zelfvertrouwen die de cargo terug gaan opzoeken. Die ze proberen te lokken om achteraan het zeilschip te hangen. Die de cargo uitdagen om zelfs aan boord proberen te komen. Om ze dan als kapitein van het zeilschip terug eraf te kieperen onder goedkeurend oog van je bink. Oh wat zouden sommige vrouwen daar opnieuw plezier in hebben. Nu is dat wel een probleem als de cargo, nog steeds vrolijk dobberend hier en daar aan een reddingsboei hangend geen zin heeft in dat zog. Zelfs niet meer weet waar jullie zeilboot dobbert. De cargo heeft geleerd om te zwemmen en geniet daar met volle teugen van. Lokmiddelen helpen niet. Er is geen cargo meer!! Dan durven vrouwen ver gaan….

Ik kan het persoonlijk enkel afraden. Het is een spel zonder einde en bij mijn weten is liefde of relatie geen spel. Bij mijn weten zoek je oplossingen bij jezelf en bespreek je dat met je partner. Misschien is één setje Agent Provocateur niet voldoende, koop er dan twee of drie. Zoek die concurrentie niet op, laat die dobberen en zorg voor een fris en wit watervol charmant zog van je eigen zeilboot. En als dat niet lukt, en daar komt mijn zelfreflectie weer, spring dan zelf terug in het water. Genoeg vissen in de zee.

10704876_10152749849488217_136771253_n

Have a nice day,

By Elxia Dille

8 gedachtes over “Concurentie by Elxia Dille

Geef een reactie

