3de cadeau

Carrie heeft in haar blogje van gisteren niet helemaal de waarheid verteld 🙂 :-).  Carrie kreeg op zondag eigenlijk nog een 3de cadeau.

Ik hield dit speciaal nog even achter omdat er een verhaaltje rondhangt 🙂 eentje dat ik nog niet met jullie deelden,…..

Woensdag 2 weken geleden reed ik onder een stralend zonneke richting koffie drinken met paps,….zoals altijd een supergezellig moment en met nog een beter humeur reed Carrie richting Paradijs.  De locatie waar we altijd afspreken is op een 5-tal km’s van het Paradijs en Carrie heeft het geluk om door een mooie buurt te kunnen fietsen met prachtige architecturale huizen, maar daar liep het mis,……en reed Carrie lekke band,….daar stonden we dan voor de verandering eens op hoge hakken :-),….en werd te tocht te voet verder gezet, ik daag u uit om eens 3 km op hoge hakken te lopen, comfortabel is anders en u kan het zelf al raden, wat was ik blij in het Paradijs te arriveren.

Maar dan stelt zich het volgende probleem, hoe raken we in godsnaam thuis met een lekke band en hoge hakken, 13km te voet richting my hometown was niet echt uitnodigend,……gelukkig bood de Sheriff een oplossing aan,…er zou een hersteldienst zijn onder het centraal station, waar je als tourist een fiets kan huren om ons geweldig Antwerpen te ontdekken en ze bieden om het fietsen te promoten de dienst “terug thuis” aan, wat inhoudt kleine herstellingen zodat de fietser weer veilig thuisraakt,….

Na een telefoontje was Carrie al gered en tijdens de lunchpauze bracht ik mijn fiets naar de hersteldienst, ja, weer op die hoge hakken.  Gelukkig kon ik na de kantooruren mijn fiets weer oppikken, na de betaling werd mijn voorband nog extra opgepompt en toen ik wegreed merkte ik dat men ook mijn remmen weer had aangespannen, over service gesproken,…….

En na dit verhaaltje vonden mijn papa en Zussie het nodig om mij volgende cadeau te schenken,…..een kit om je band onderweg te repareren,……

 

 

kit bandEn dan moet Carrie tot haar grote schaamte toegeven dat ik zelfs niet zou weten hoe je eraan begint om je lekke band te repareren,…..maar dat zal ik wel kunnen leren zekers 🙂 :-).

 

12 gedachtes over “3de cadeau

  1. Ik lees tussen de lijnen door dat je nog steeds (en graag) met je papa afspreekt voor een gezellig moment. Warm van je!
    Fietsbanden herstellen is ook niet aan mij besteed, troost je, die ‘rustientjes’ blijven nooit kleven en altijd is het gat vlak naast de plaats die ik heb ‘hersteld’. Daarom draag ik ook nooit hoge hakken !

  2. Haha leuk bedacht. Ik weet hoe je een band moet stoppen, maar daar heb je een emmer water voor nodig, om uit te zoeken waar het gat zit! Dat zie ik me niet vragen aan wildvreemde mensen waar ik per toeval voorbij reed.! Succes met de kit!

  3. prettige verjaardag! Zelfde dag als mijn mama! Een fietsband laat je toch best herstellen door een fietsenmaker denk ik, maar zo’n doosje kan toch enig oplapwerk bieden om tot bij de fietsenmaker te geraken 🙂

  4. Mijn vader heeft mij ook eens zo’n kit cadeau gedaan.. Uiteindelijk was het het lief die banden heeft leren plakken dus voilà, niks te feminisme, ik zie mezelf dat alleszins nog niet doen.

  5. Blijkbaar is het nodig dat ik eens een blogstukje schrijf over ‘Lekke fietsband en hoge hakken….wat nu?’ Tegenwoordig zijn daar wel gemakkelijkere oplossingen voor dan plakken.

  6. Ik heb het een lange tijd geleden toen ik nog klein(der) was gezien toen Pa de fietsband ‘plakte’ van Ma haar fiets. Maar zelf heb ik het nog nooit gedaan moet ik bekennen 😉

Geef een reactie

