Stabiliseren & Motivatie

Aangezien Carrie haar streefgewicht net voor de vakantie met glans haalde, ik kan niet uit drukken in woorden hoe ik heb staan glunderen op de weegschaal 🙂 :-), eens een strever, altijd een strever.

Maar toen brak de vakantie aan :-),……en ik beken, ik heb in het hotel naar niks gekeken en heb taart voor een heel jaar gegeten 🙂 :-).  En ondanks dat ik elke dag in de fitness te vinden was, resulteerde het in een dikke vette 1.5kg extra die ik meebracht uit Turkije,…

Thuis zette Carrie de knop weer om,…..maar ik beken, ik genoot nog met volle teugen van mijn verlof,…en ik was gerust ik zag de balans weer zakken,…..en kon ik de stabilisatieperiode inzetten,…..want de vakantiekilo’s waren na anderhalve week weer verdwenen.

Ik herpakte mijn goede eetgewoontes,…….maar sinds vorige week is er voor Carrie ook het drukke voetbalschema van Chattheo bijgekomen,  trainen op maandag, dinsdag, donderdag van 19u30 tot 21u,……dus thuis om 22u.  Op woensdag was er de vorige 2 weken ook compititiewedstrijd,….dus 4 dagen van huis weg,……en dat voel je,…..en dan merk je dat het niet zo evident is om je bezig te houden met je eten,….want Carrie combineert de trainingen van Chattheo met haar eigen sporttrainingen,…..

En dan merk je dat je hier en daar de mist ingaat naar gezond eten toe,……het moet ook allemaal snel gaan en dan grijp je snel naar kip van ’t spit en rijst :-),……of na de training nog naar een koek en ook al is hij WW,……ik wil het niet laten escaleren,…..want ik ken mezelf als ik moe word gaat ook de motivatie weg ook wat sport betreft en daar gaan we niet meer aan meedoen, ik wil het behaalde resultaat niet kwijt.

Dus heb ik me ingeschreven via FB, voor de “30 dagen voel je fit”,……dat start op 1 september,……dan worden je tips, gerechtjes ( en daar is het me om te doen) doorgestuurd en ook de mentale motivatie en steun wordt aangeboden,……dus ik ben fan,…want een gezonder en gelukkiger leven willen we allemaal,……

Want dat je je stukker beter voelt in je vel als je gezond eet en veel sport dat kan ik je echt wel garanderen,…..voor de geïnteresseerden,……” 30 dagen voel je fit” alle info op FB!!!

 

15 gedachtes over “Stabiliseren & Motivatie

  1. Kip en rijst is echt een goede keuze hoor. Zelf al komt ze van het kippenkraam!
    En niet vergeten dat jij samen met je zoon sport en dus ontzettend veel sportpunten verzameld he meid!

  2. Amai zo goed bezig Carrie!!!! Stabiliseren is minstens even moeilijk als het diëten zelf want bij het diëten heb je nog de motivatie van het weegschaalcijfertje dat naar beneden gaat, en bij stabiliseren vind ik het moeilijk om te denken mag ik dit nu eten of niet?? Argh 🙂 Momenteel lukt het vrij aardig al heb ik al eens serieuze uitschuivers. Maar bon. Gelijk gij sport, kan het niet al te moeilijk zijn !

  3. Bij deze ben ik ook lid van ’30 dagen voel je fit’…
    Hier is het net hetzelfde… de voetbaltrainingen-wedstrijden zijn weer begonnen, de drukte van over en weer rijden, geen tijd om te eten = vlug een koekje (liefst met chocolade!) naar binnenwerken om toch iets gegeten te hebben en dit op de meest ongezonde uren van de dag. Maandag terug beginnen sporten (eindelijk!), gezonder en op tijd eten en we zijn weer vertrokken… 🙂

Geef een reactie

