Opnieuw?

Toen ik 7 jaar geleden mijn sportschoenen aan de haak hing, toch wat betreft de sport die ik beoefende van mijn 6 jaar tot mijn 34ste,…was het voor mij echt het einde van een tijdperk :-).  Ik heb fantastische tijden beleefd, maar het werd tijd om me uit die kleine wereld los te rukken en andere zaken te ontdekken,….Carrie had daar echt enorm nood aan toen ik en mijn ex uit elkaar gingen, aangezien hij ook uit de wereld kwam en niet van plan was deze op te geven en Carrie geen zin had om met hem teveel geconfronteerd te worden noch met de roddels, want dat er roddels over me de ronde deden daar ben ik 1000% van overtuigd, terecht of onterecht laat ik in het midden,….nog steeds blijf ik erbij dat scheiden van de vader van mijn kind de beste beslissing van mijn leven is geweest, maar ik moest ook mezelf weer ontdekken en dat kon niet als ik in het wereldje zou blijven,……

Uiteraard miste ik de sport op zich, de competitie, de sfeer, mijn natuurlijke habitat,……maar hoe meer ik volharde in het wegblijven, hoe minder dat werd,…..ik weiger ook FB-vriendschappen uit die wereld op een aantal uitzonderingen na, ga op geen enkele uitnodiging meer in,….tot grote spijt van Big :-),….

Maar,…..een tijdje geleden kwam de eerste vraag van een vroegere ploegmaat of ik geen zin had om wekelijks op zondag weer een wedstrijdje te spelen,….op gewestelijk niveau of veteranen,…….het vroegere eerste team is bijna volledig afgezakt en men zoekt nog een extra dame die voldoende kwaliteit heeft om het team te versterken,…..dat mijn ex ook in dat team speelt is geen onbelangrijke factor ( wil ik die echt weer elke week zien) en nog belangrijker ben ik bereid om weer met hem samen te sporten,….eerlijk ik stond er niet om te springen dus antwoordde, ” verleidelijk, maar neen dank je”,….

Het zette me wel aan het denken,…….toen mijn ex afgelopen weekend me dezelfde vraag stelde, kon ik niet anders dan afwegen of ik wel terugwil,…….want mijn hart ligt nog steeds bij de sport,……en het begon toch weer wat te kriebelen.

Ik besprak dit met Big, aangezien het toch een wekelijks engagement is, waar je ook beter niet ongetraind aan begint,…..en ik zette alle voor-en nadelen op een rijtje,…..en het belangrijkste argument om dit engagement niet aan te gaan is dat Carrie geen zin heeft om wekelijks nog een extra verplichting aan te gaan, het beperkt me dan nog meer in mijn doen en laten,…..en ik ken mezelf, hoe smal wordt dan de grens om weer heel de zondag op de vereniging door te brengen,…..en daar hebben we ECHT geen behoeften meer aan,…

 

 

14 gedachtes over “Opnieuw?

  1. Ik denk ook dat dit voor jou de juiste keuze is. En volgens mij is het echt niet ok om samen met jou ex in dat team te zitten als ik al die verhalen hoor. Wijze beslissing.

  2. Het mag niet als een verplichting aanvoelen, want dan hou je het niet vol!
    En samen met de ex… dat lijkt mij ook niet echt een goed idee… het is de juiste beslissing!

  3. Keuzes maken is idd soms moeilijk. Maar als je dan de voor en de nadelen op een rijtje zet dan kan je idd beter afwegen of het het wel waard is. Lijkt me geen onlogische keuze die je hebt gemaakt 🙂

  4. Het is voornamelijk een rationele keuze denk ik, want ik ken je. De kriebels om deze sport weer op te pakken zullen groot zijn. En misschien zet ik je weer aan het denken maar mag je niet eens een echte keuze voor jezelf maken?

    1. Die maak ik al door veel te gaan sporten, maar op tijdstippen die ikzelf kies,…en ik ken mezelf voor ik het weet zit ik weer in het verenigingsleven en draait mijn leven nog harder dan het momenteel al doet en ik zit hier nu al met wallen tot op de grond 🙂

  5. Het kan soms wat pijn doen om bepaalde hoofdstukken in je leven af te sluiten. Maar je hebt toen enkel het competitie element afgesloten, sport blijft in je leven. Het lijkt mij normaal dat je regelmatig met heimwee terugkijkt op die periode en dat de goesting om opnieuw te starten je soms doet twijfelen. De keuze maak je zelf. Jou kennende zal je het perfect willen doen en dit stelt grote eisen, eisen waar je vroeger misschien gemakkelijker kon aan voldoen..

    1. Al vermoed ik iets van korfbal.. Maar zeker weten doe ik het niet.

      Wel goed van je dat je gekozen hebt om niet nog een verplichting aan te gaan. Je leven is al druk genoeg.

Geef een reactie

