Suikerrush

De bonuszoon heeft zoals u al las een beetje last van overgewicht,….en aangezien de mama er niet echt voor openstaat en wij ons echt zorgen maken, want om een gezond BMI weer te verkrijgen zou hij 5kg moeten afvallen.   Een groot aantal kilo’s voor een kind het is al niet makkelijk voor een volwassenen.

Toen hij voor de vakantie 3 weken ten huize sex and the city zou verblijven, pakte Carrie de koe bij de horens.   Ik praatte met hem, liet hem de gevaren zien en bood hem de oplossingen aan,…..Carrie motiveerde hem om te bewegen, anders te eten en minder te snoepen, Carrie deed vrolijk mee, we deden dit samen.  Zelfs op vakantie hield hij zich aan de regels,……want Carrie had een beloning geplakt aan goede resultaten,…..indien de bonuszoon zijn gewicht niet liet verhogen of zelfs een beetje zou afvallen, dan trakteerde ik hem op een taartje bij Delrey,…..voor de leken onder ons,….het walahalla van de taartjes, pralines, macarons ( die zijn geweldig) en koekjes,…..aangezien dit de zwakke plek is van de bonuszoon en waarvan ik zeker wist dat hij het geweldig zou vinden.

En het resultaat was er,……hij slankte maar liefst 1.5kg af in 3 weken,……wat Carrie een topresultaat vindt,….en hij straalde,……terecht ook!

Toen we een vruchteloze poging ondernomen in onze vakantie aangezien Delrey ook besloot te sluiten samen met de wereld van de blinkende steentjes, maar de bonuszoon vergeet niet en gisteren kon Carrie er echt niet meer onderuit,…..we namen de bus richting de koekenstad ( een belevenis op zich, Carrie en het openbaar vervoer het is geen match) en aan het Astridplein waanden we ons in het buitenland,…….

Maar het feit dat de bonuszoon zo genoot van de heerlijke versnaperingen ten huize Delrey maakte veel goed,…..elke hapje werd geproefd en beoordeeld,…….en Carrie deed vlotjes mee,….maar achteraf gezien bleek dat niet de beste keuze,…..ik ben echt afgekickt van grote hoeveelheden suiker,…..mijn lichaam reageerde er fel op en dat is voor Carrie nog maar eens de bevestiging dat suiker vergif is,……nu niet dat Carrie niks meer van suiker tot zich neemt maar niet meer dagelijks zich volpropt met koeken, confituur, chocolade en tassen gesuikerde koffie,……maar deze uitspatting geeft Carrie weer de motivatie om niet meer in de suikerval te trappen en de gezonde levensstijl vol te houden.

Hiervan genoten we en het gaf Carrie de suikerrush van haar leven,……

foto 2

 

11 gedachtes over “Suikerrush

  1. Hij zag er ook geweldig uit. Je weet het he, ik ben dol op jou bonuszoon!
    Vind het een raar concept belonen met eten, omdat het een beetje haaks staat op wat je wil aanleren, maar he als het werkt! Jammer dat jij er zo van wist.

    1. Ik weet het, dat het contradictorisch is, maar ik wilde hem laten zien dat snoepen kan, als je veel beweegt en met mate eet,….en dan kan je beter eens goed genieten met kwaliteit,……en wat ikzelf betreft, het was een wijze les 🙂 🙂

  2. Omg het water loopt me hier in de mond!!!!
    De suikerrush kende ik al maar onlangs had ik hetzelfde met koolhydraten: ik eet er nu nog altijd heel weinig maar als ik bv een broodje eet ’s middags (geweetwel een smoske of zo) dan voel ik mij de rest van de namiddag zo duf en bijna moe.
    Ge weet op den duur niet meer wat ge nu nog moogt eten maar zoals ge zegt: alles met mate en dan komt het wel in orde zeker!

    1. 1 koek kan geen kwaad 5 wel,…en een smoske, dat is maanden geleden dat ik dat nog at 🙂 :-), maar elke maaltijd die over de grens gaat bezorgd me last, dus ik probeer dat te mijden, maar soms is de goesting sterker 🙂 🙂

      1. Inderdaad, en zo’n smoske kan al eens smaken maar eerlijk, geef mij maar een slaatje of soepje als lunch, mijn lichaam apprecieert dat veel meer dan die caloriebom, da’s nu wel duidelijk!

  3. Ik heb momenteel alle rushen dooreen vrees ik! K moet me dringend herpakken. Fijn dat jullie er met zijn tweetjes zo van genoten hebben. En je hebt het je bonuszoon goed uitgelegd, ondanks de contradictie!

  4. Goed bezig geweest met bonus-zoon. Top dat je dit voor hem doet.

    Erg he… Ik word helemaal akelig van een suikerbom. Het lijkt wel of ik dan de hele overgang in een paar uur doormaak…
    Ik ben blij dat ik er zo goed als vanaf ben, van die suiker..

  5. Ik ben het eens met Corvus, je hebt een zekere mate van suiker nodig, maar wij consumeren gewoon te veel en vooral de slechte suikers…. En je bent een top moeder voor je bonus zoon 🙂

Geef een reactie

