Het gewone leven

Voor Carrie is het gewone leven weer begonnen,….vandaag startte de eerste werkdag na 3 weken heerlijke, fantastische, zalige en geweldige vakantie,…..

Eerlijkheid gebiedt Carrie om te vermelden dat de mails tijdens de vakantie worden bijgehouden,…netjes geordend in mapjes :-), maar dat maakte dat Carrie haar to-do lijst zag groeien, tot grote proporties,……maar we gingen niet zover dat we tijdens onze vakantie gingen werken,..neuh, want een aantal zaken zijn te wijten aan fouten van anderen en zaken die men beslist heeft en die enorm veel werk vragen maar niks opleveren,….

Carrie zou Carrie niet zijn als ze voor zichzelf geen lijstje had gemaakt,….wat ik dan ook aan Miami voorlegde,….tot mijn grote verbazing was hij het helemaal eens,….er kwam geen monoloog, noch de geweldige woorden ” Carrie, u moet begrijpen dat deze taak prioriteit heeft”,…:-),…..wat mijn verbazing nog groter maakte was het feit dat hij me ook liet werken, Β wat ik niet kan zeggen van mijn collega’s die de weg naar Carrie’s bureau weer gemakkelijk vonden, voor hun vakantieverhalen en de eerste kantoorirritaties,……maar ik kon toch meer werk verzetten dan ik had gepland,…..

Dus kunnen we spreken van een geweldige eerste vakantiedag,…want mijn kantoor lag er nog steeds bij hoe ik het had achtergelaten, hoewel ik merkte dat de werkvrouw grote kuis had gehouden, ook in mijn schuiven en kasten, gelukkig ligt daar weinig of niks persoonlijks in πŸ™‚ :-). Β En pikten we de draad weer op of we waren nooit weggeweest,……de routine draaide alweer vanaf de wekker afliep, hoe een mens toch automatisch terugvalt in de zorgvuldig opgebouwde gewoontes, die broodnodig zijn om het leven vlot en gesmeerd te laten verlopen, de praktische kant dan toch alvast πŸ™‚ en ook in het Paradijs bleven de gewoontes niet uit,….de koffie om 10u is en blijft er staan als een dijk, de bijhorende koek ( nu rijstwafel) ook,……

Het wordt nu aftellen tot de kerstvakantie,……nog 99 dagen om precies te zijn,….:-) :-).

 

 

15 gedachtes over “Het gewone leven

  1. Ja wreed is dat he, ik had vandaag ook mijn eerste werkdag, en hoe rap dat routineus gevoel terug komt is niet te doen. Ik tel mee met je af, met een mesje kerf ik streepjes op mijn bureau πŸ˜‰

  2. Ja, een mens vervalt verbazend vlug terug in zijn werkroutine na een vakantie. Al helemaal als een groot deel van je werk blijft liggen tijdens je vakantie (ik denk dat ik een maand nodig gehad heb om mijn achterstand bij te werken).

  3. toch wel handig dat je je mails in verschillende mappen laat toekomen, scheelt al wat sorteerwerk
    Ik veronderstel dat je in je laatste alinea “eerste werkdag” bedoelde ipv “eerste vakantiedag”?

  4. Volgens Jie zou ik altijd moeten wachten tot na sinterklaas om mijn kerstboom te zetten maar op dat moment laat ik mijn mannelijke kant primeren en heb ik ineens last van selectieve doofheid:-)

Geef een reactie

