Pissed

Toen we op de blogmeeting het onderwerp  Mr.Brubeck aanhaalde, besloot Carrie dat ze nog even een mailtje zou sturen, om even te informeren hoe het met hem ging,…..was dat fout?  Mss wel,….en had ik de zaak moeten laten rusten, maar zowel de mens Brubeck als heel de zaak raakte me,……

Carrie stuurde ( en ik ga hier heel letterlijk citeren),…..

Uit bezorgdheid, hoe gaat het met jou/jullie,……

Groetjes,
Carrie
Carrie kreeg als antwoord terug van Mrs Brubeck ( en weer wordt er letterlijk geciteerd)

Ik wil dat je geen berichten meer stuurt naar mijn echtgenoot,je hebt er geen zaken mee hoe het met ons gaat 

mrs B
Als er nu een ding is waar Carrie witheet van wordt, dan is het van de les gespeld te worden, niemand en ik herhaal, NIEMAND zegt mij wat ik mag of niet mag doen, dat is een heel gevoelig punt,…..en dan durf ik heel erg frank worden en ja, soms gaat dat onder het niveau, ik moet hier eerlijk zijn,…….
Carrie antwoordde op haar beurt ( ik moet en zal het laatste woord hebben, want ik heb hier in heel die zaak niks fout gedaan en wil zeker niet afgeschilderd worden als de slechte vrouw die mannen verleidt, want dat ben ik tout court NIET!)

U kan veel willen, maar niemand vertelt mij wat ik moet doen of moet laten, laten we daar HEEL duidelijk in zijn!!!

Lees dit even en mss zet het u aan tot nadenken!
Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond van haar huwelijk stond zij bij haar moeder en zij keken samen naar de zon die over het strand onderging bij volle zee. 
Toen vroeg zij haar moeder: “mijn vader houdt van je, wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds meer zal beminnen?”
De moeder zweeg, bukte zich en vulde elke hand met zand.
Ze knelde de vingers in één hand steeds sterker om het zand. Het zand glipte tussen haar vingers  weg. Hoe krampachtiger ze haar hand balde, hoe sneller het zand er uit gleed. Toen zij haar hand opende kleefden er nog slechts enkele vochtig korrels aan haar handpalm.
Haar andere hand had de moeder open gehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen. Zij schitterden steeds heerlijker in het licht van de late avondzon.
Ze zei: “het grote geheim van de liefde aan de ander ligt in het open geven van jezelf aan de ander, niet het willen hebben van de ander. Want alles wat wij in vrijheid met open handen tegemoet treden, zal met ons zijn… de kunst van het vrijlatend geven is de kracht die de ander ons doet liefhebben…”.
Maar het verhaal eindigde hier niet, Carrie kreeg vanmorgen op nuchtere maag volgende mail van Mr.Brubeck te verwerken en hij maakte pissed,…hij stuurde:

C

Ik vind dit een buitengewoon respectloze reactie naar mijn vrouw (en onze relatie) en vraag me af met welk recht je onze relatie van meer dan 25 jaar beoordeelt en haar daardoor op deze manier kwetst. Dit bovenop de fouten die ik naar haar toe gemaakt heb en niet passen in een relatie die gebaseerd is op vertrouwen en liefde.  
Een van de gevolgen van dit alles is dat ik geen contact meer wil met de mensen die nauw betrokken waren in wat ik op twitter of blog deed. Ik heb gezien hoe het mijn vrouw gekwetst heeft en dat wil ik niet meer meemaken of veroorzaken. De verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij mij en het afbreken van contact is, voor je er aan zou twijfelen, mijn eigen beslissing.
Dus voor alle duidelijkheid, dit is het laatste mailtje dat we uitwisselen. 
B
Carrie antwoordde weer in het kader van het laatste woord te hebben, want de mail irriteerde me geweldig en gaf me het gevoel dat ik degene was die hier in de fout was gegaan ook al neemt hij het grootste deel op zich 🙂 en bevestigt nog maar eens dat ik ver uit de buurt van “vissen” moet blijven,……..maar ik kon het niet laten te antwoorden, ik weet het, ik had het moeten laten gaan, maar potverdorie, hij was degene die aanstuurde op lunch, hij was degene die loog tegen zijn vrouw,……ik verdien zo’n mails niet,…..heb mij zo vergist in die man,…en het ergste is, dat hij zichzelf zo voorliegt,…….
En haar reactie naar mij toe? Sorry, maar ook alles behalve.
Er is niemand die mij de les moet spellen en jij ook niet. Ik word hier witheet van, want ik ben niet degene die hier fout is, laat dat duidelijk zijn.  En wees eerlijk, een relatie is gebaseerd op eerlijkheid en daar ben JIJ in de fout gegaan, waarvoor ik je dan nog gewaarschuwd hebt.
Nooit verwacht dat ik me zo in jou zou vergissen.
Hier houdt het inderdaad op.
Het gaat je goed en ik wens je het allerbeste,……
Carrie
8 gedachtes over “Pissed

  1. Had je het moeten laten rusten? Yeps. Is hij in fout gegaan? Absoluut. Ben jij in fout gegaan? Totaal niet. Maar ik zei het je al tijdens onze lunch wie met vuur wil spelen…. en dat heeft mr brubeck meermazls gedaan. Liegen hoort niet thuis in een goede relatie. Laat het gaan schat. Die twee hebben elkaar belogen en bedrogen langst alle kanten. Jij bent gewoon het onschuldige schaap waar ze nu even beschuldigend naar kijken. Dat is makkelijker dan voor de spiegel gaan staan.

  2. WTF!???? Echt waar hoe kan Brubeck dit naar je sturen? Hij neemt enkel zichzelf in zeik…… Het heeft zijn vrouw gekwetst en dat is vervelend maar hij had gewoon verdorie eerlijk moeten zijn tegen zichzelf en zijn vrouw. Dat hij zich na alle steun van jouw kant zo tegen je keert is gewoon niets anders als een dolksteek in je rug. Had hem veel hoger zitten als dat. Laten we welwezen Carrie jij hebt in deze juist alles goed gedaan en sommige mensen kunnen zichzelf gewoon niet recht in de ogen kijken en wijzen dus direct naar anderen…… triest!

  3. Ik ken niet de hele voorgeschiedenis, en het stukje dat hij niet meer wil/kan/mag bloggen, twitteren etc. Waren er dan nog andere dingen? Waren de ontmoetingen met andere bloggers misschien minder onschuldig? En wat was de rol van haar, zijn partner?

    Als hij recht in zijn schoenen staat vermoed ik dat het antwoord niet van hem maar van haar komt. Als het antwoord toch van zijn hand is dan is daar toch wat loos.

    Ik hen hem niet, maar misschien is hij het allemaal niet (meer) waard. Zeg me als ik fout zit.

  4. Ik vind het gewoon doodjammer voor jou , voor hem en voor zijn vrouw dat het zo gelopen is. Ik sluit me aan bij degenen die zeggen, steek er geen energie meer in Carrie. Laat het nu los en geniet van je vakantie!

  5. Bah, dit laat zo’n vieze nasmaak achter… Je kan je soms zo vergissen in mensen, echt jammer dat hij jou (en eigenlijk al zijn bloglezers) op zo’n manier laat vallen.

  6. het is het zoveelste bewijs van het taboe dat er heerst over vriendschap tussen een man en een vrouw.
    Men kan het blijkbaar niet los zien van een seksuele relatie, en dat is doodjammer!
    Doodjammer ook dat het zo moest aflopen tussen Brubeck en jou… en ons!

Geef een reactie

