Co-ouderschap

Zoals dat trouwe lezers alleen weten :-), is Carrie’s zoon 12 dagen bij haar om dan een weekendje naar zijn papa te trekken.  Deze regeling liep nu toch zo’n anderhalf jaar al,……en dat loopt naar mijn gevoel prima,…..en eerlijk, ik denk voor mijn zoon ook,……

Maar nu de papa van mijn zoon weer single is,……wil hij weer overstappen op co-ouderschap,…..en elke vezel in Carrie’s lijf schreeuwt NEEN,…..ook al is het voor Carrie en Big een heftig schema om te volgen,…

Ik wil het schema niet overhoop gooien,……het voelt niet goed.  En de zoon zelf, die weet het niet :-).  Dat wordt tijdens de vakantie eens even samenzitten om de voor-en nadelen af te wegen en handelen in het belang van de zoon,……

Maar allebei moeten ze 1 ding heel goed voor ogen houden, als er nu veranderd wordt,……dan blijft het zo!!!

15 gedachtes over “Co-ouderschap

  1. Dat mag geen spelletje worden, niet voor je zoon, maar ook niet voor de ouders. Want als dat de enige reden is … omdat je ex plots terug single is. En als hij volgende week een nieuwe vriendin heeft? Terug de oude regeling? Lijkt me dat die kerel ook niet goed alleen kan zitten.

  2. Ik word altijd zo simpel van dat geflipper met de kinderen. Zelfs als ze wat groter zijn. Die van mij wilde bij elke nieuwe vlam het weekendschema omgooien. Na de tweede keer (kon pas een paar maanden later ingaan vanwege een studie van mijn kant en toen was het eigenlijk niet meer nodig want de verkering was al weer uit) heb ik gezegd: Ik wissel niet meer tenzij je gaat trouwen. Ik ben gekke jetje niet..
    Hij is er nooit meer over begonnen.

  3. Ik denk dat jouw ex eens een beetje volwassen moet gaan worden want zoals anderen hier zeggen Chatteo is hier de dupe van en dat kan onmogelijk de bedoeling zijn.

  4. ik vermoed dat jullie zoon ondertussen al oud genoeg is om daar enigszins inspraak in te krijgen al vrees ik dat je ex niet volwassen genoeg is om daar op een redelijke manier mee om te gaan….

    1. Het probleem is al van de baan, Chattheo stapte gisteren bij me in de wagen ( ik haalde hem op na zijn vakantie bij zijn papa) en zijn eerste woorden waren, mama aub, geen co-ouderschap meer hé,…..en hij is 14 en mag dus kiezen,….

  5. Die kerel verandert ook om de haverklap van gedacht precies. Laat hem niet met de voeten van uw zoon rammelen he. Inderdaad als het nu co-ouderschap wordt, moet het dat maar blijven ook!!

  6. Ik weet dat jij niet impulsief zal veranderen om aan zijn grillen toe te geven. Mateo heeft volgens mij het laatste woord hier in, want als hij zestien heeft hij het recht om zelf te kiezen. Nu weet ik wel dat hij nu nog geen zestien is, maar dat komt er snel aan! Jij zal dat wel goed aanpakken.

Geef een reactie

