Crossfit by Mip

Het 2de guestblogje,…..van een ander level,……Mip is op en top sportief, ik denk zelfs nog een level hoger dan Carrie :-).  Ook wat gezond eten betreft, kan Carrie zeggen ook een niveau hoger,…..:-).  Ze neemt je  mee naar de wereld van de crossfit,…..en haar ervaringen,…..

Crossfit,

Crossfit is the shit. Na een proefweek (gratis sterven), heb ik me toch ingeschreven.

Functional movement: de test. Alles draait om techniek.

Vooraleer ik voor echt mocht beginnen, moest ik passeren langs een  van de coaches voor een test. Testen hoe het met m’n conditie staat, gebeurde niet. Die komt wel, als ze er nog niet is.

Wat de coach met deze test wel testte, is hoe ik beweeg. Hoe ik sta, wandel, kruip, ergens overstap, squat, lunges maak, …

Voor mij was de test een grote confrontatie met mezelf, wat testen meestal wel zijn :-).  Hoewel mijn conditie top is, omdat  ik naast fitness nog loop en zwem, was mijn manier van bewegen niet zo “wauw” (to say the least).  Iets waar weinig mensen zich bewust van zijn vrees ik.

Om hieraan te werken, heb ik oefeningen gekregen. Uitgelegd en voorgedaan door de coach. Doorgestuurd via mail, met een linkje in de mail, zodat ik de oefeningen zeker juist uitvoer. Techniek.

De komende weken zit ik dagelijks een halfuur in squat-houding. Zo diep mogelijk, knieën naar buiten duwen, rug recht houden en vooral: niet omvallen. Kruip ik op handen en knieën voor- en achteruit door mijn woonkamer zoals mijn voorouders deden toen ze nog een staart hadden 🙂  en rol ik op een “natuurlijke” manier uit bed.  Vanzelfsprekend nietwaar.   Gelukkig is er niemand die kan zien hoe belachelijk ik me maak :-).

Het belangrijkste is dat ik de oefeningen doe met de juiste techniek. Om blessures te voorkomen en ervoor te zorgen dat ik de juiste spiergroepen gebruik.  Want dat is de doelstelling, het trainen van de juiste specifieke spiergroepen.

Is de juiste techniek er nog niet (dit is hier duidelijk het geval), dan wordt ze je aangeleerd. Morgen.

Wordt vervolgd,….

Mip

 

 

 

 

 

 

7 gedachtes over “Crossfit by Mip

  1. Ik ken niets van crossfit, de eerste keer dat ik ervan hoor. Ik kan me wel een levendige voorstelling maken van hoe de oefeningen van Mip verlopen 🙂
    Carrie, hebben jouw gastbloggers trouwens ook een eigen blog?

Geef een reactie

