10 euro

Ik weet niet waarom ik het opschrijf, waarschijnlijk omdat het aan de basis toch een bron van frustratie is en zal blijven,…..en Carrie met alle moeite van de wereld niet kan begrijpen dat mensen denken en reageren zoals ze doen,…

Chattheo is deze maand 2 weken bij zijn papa, de eerste week was hij bij mijn zus en volgende week gaat hij een weekje op voetbalkamp,….de ex. betaalde keurig zijn alimentatie van 175euro – 20 euro van de 2de handsboeken die hij had aangekocht bij de buurjongens zodat wij deze niet nieuw moeten aankopen volgend schooljaar.  Daar begint frustratie 1 al, want waarom moet het volledige bedrag van de alimentatie?

Gisteren ging ik met de zoon shoppen, dit doen we 2 keer per jaar om zijn garderobe te vervangen aangezien hij dan toch te klein is :-).   Ik genoot enorm van dit uitje en mijn zoon duidelijk ook ( later hier meer over), het bedrag van de aankopen liep wel wat op, maar we hadden dan ook veel nodig, schoenen, broeken, short, t-shirts en vestjes met kap ( wat blijkbaar bij de jeugd een noodzaak is :-)),……

Ik zette Chattheo achteraf weer bij de ex af met al de zakken en de rekeningen :-), nog geen 15min later kreeg ik telefoon, of hij de gemaakte kosten van de kledij later mocht betalen, aangezien hij wat krap bij kas zat, ik antwoordde positief aangezien het toch geen zin heeft om erover te discussiëren en ik het ook niet waard vind, mijn kind had nieuwe kleren nodig einde verhaal.

Maar toen volgde het strafste, aangezien Chattheo volgende week op kamp vertrekt moet er ook zakgeld worden meegegeven, iets waar ik nooit bij stilsta en hem 20 euro meegeef om ’s avonds een cola en zakje chips met te kopen,…maar de ex vond het nodig om dit aan te halen, hij vroeg of hij 10 euro van de aankoop van de kleren mocht aftrekken voor het zakgeld dat hij dan ging meegeven,……eerlijk, ik kon de volledige eerste 2 sec. niet antwoorden,….je moet toch maar lef hebben en je zo laten kennen voor 10 euro???

En zeker dat je dan weet, dat je de ex in de loop van vorige week hebt laten weten dat je de Busypass van de zoon hebt verlengd maar dat hij niet hoeft bij te leggen aangezien hij alimentatie heeft betaald (-20euro :-)) en dat Chattheo zo goed als niet in de maand juli bij ons is,….heeft Carrie daar spijt van,……want dat gaat over 183euro,…..

Hoe mensen zich zo laten kennen en dat terwijl het kosten zijn in functie van zijn eigen zoon,…….die hij deze zomer 14 dagen bij hem zal hebben,…….en verder mag Carrie de rest opvangen,……maar echt, met plezier,……want hoe minder ik met de ex te maken heb, hoe beter,…..

11 gedachtes over “10 euro

  1. Oei. Ik ben (meestal) ook wel zuinig, maar om nu alles bij wijze van spreken tot op de cent juist te willen hebben, vind ik toch ook wel overdreven, zeker omdat het toch ook zijn zoon is.

Geef een reactie

