Juni

Wel juni, we ontmoeten elkaar weer,…..niet van harte, maar tijd hou je toch niet tegen,…….dit is weer de grote examenmaand,….en sinds vorig jaar hou jij me dan ook stevig in de greep.  Ondanks het feit dat Chattheo het beter doet dan afgelopen jaar, blijft het toch een zorgpuntje,…..school.  Het blijft op en af gaan, mooie resultaten worden afgewisseld met slechte, goed gedrag met minder goed gedrag :-).  Een constante kan Carrie nog niet terugvinden.  Is het te wijten aan de hormonale storingen die door zijn lichaam gieren of is het echt desinteresse of een combinatie van beide?  I do not know en ik zal het ook niet te weten komen, ik weet alleen nu al met enige vorm van zekerheid te zeggen dat hij hier later spijt van zal krijgen,……dat hij over 15 jaar zal denken, had ik maar,….:-).

Of zou er dan toch ooit een kentering komen, ik betwijfel het,….maar we blijven steunen en hulp bieden waar dan ook maar mogelijk is,……vergelijkingen met 1 onbekende, Carrie schudt het uit haar mouw,…….vraagstukken, een keurige analyse wordt gemaakt,…….want logisch denkvermogen het werkt niet altijd optimaal 🙂 bij Chattheo,……

Carrie heeft ook van Miami gedaan gekregen dat ze vanaf vandaag elke middag thuis kan werken, zodat ik een lekkere lunch kan klaarmaken en dat hij dan in een ontspannen sfeer kan studeren, hij aan de ene kant, Carrie aan de andere kant van de tafel,……voor hem een ijsje als 4-uurtje, Carrie neemt genoegen met een potje plattekaas met vers fruit ( die laatste kilo is hardnekkig moet ik toegeven :-)).

En dan hoop ik dat het snel 20 juni is,…….zodat de spanning en stress wegvalt en we hopelijk kunnen genieten van een leuke vakantie,……en ik eindelijk weer vlot kan schrijven en bijlezen, maar ik geloof dat het WK morgen van start gaat,….die avonden die gaan helemaal van mij zijn na de strenge maar rechtvaardige ondervraging,……sporten, bloggen, lezen,……only me-time,……dus ik kom ook weer lezen bij jullie en zal dan hopelijk ook meer inspiratie hebben om te schrijven,……

24 gedachtes over “Juni

  1. Zwijgt, ik kom hier net uit een discussie met de dochter (6de studiejaar) rond wiskunde. Ik twijfel op dit moment nog tussen “de juf kan het echt niet uitleggen” (omdat ze waarschijnlijk zelf geen echte jota van wiskunde/rekenen/meetkunde snapt) en “dochterlief is een beetje nonchalant of niet-begrijpend”. Maar kijk, ik kijk dus ook al niet meer uit naar de vergelijkingen met één onbekende, laat staan met twee 🙂 Toi toi ! x

  2. succes voor Chattheo!
    geloof me, die ommezwaai kan nog komen. Ik haalde ook steeds wisselende resultaten, tot ik plots besefte dat ik niet in de grafische sector wou werken en ‘in gang schoot’. Enig minpuntje, dat kwam bij mij pas op het einde van het 5e jaar 🙂 sterkte haha 🙂 xoxo

      1. Hihi, ik wil maar zeggen: het komt vast en zeker wel allemaal op zijn pootjes terecht! 😉

  3. OMG! dat staat mij allemaal nog te wachten. Ik hoop dat ik mijn zoon wat kan helpen tegen dat hij zover is, het verandert allemaal zo snel, en ook al ben ik als chemicus afgestudeerd, ik onderhoud mijn wiskunde, chemie en fysica ook niet meer ….

  4. Als ik even terugdenk aan de tijd dat mijn kinderen tieners waren, dat was inderdaad redelijk stressvol. Vooral omdat ze niet altijd deden wat ik graag wilde dat ze zouden doen 🙂 De oudste had faalangst, de jongste was totaal ongeïnteresseerd en wilde zijn middelbare school niet afmaken (wat hij dus ook niet deed en nog steeds geen spijt van heeft), hij wilde werken.
    Maar ja, het is na die moeilijke periode allemaal goed gekomen, allebei onmiddellijk aan het werk en nu verdienen ze hun eigen centjes. Dus niet te vlug wanhopen Carrie…
    Ik stuur je een pakje geduld, dat zal je kunnen gebruiken!

  5. Hoi Carrie, het moet echt gezegd worden: wat een TOPmoeder ben jij! Je staat altijd klaar voor je zoon, echt geweldig! Veel sterkte deze komende weken en ondanks alle stress: probeer ook te genieten van deze momenten met je zoon 🙂

  6. Hier examens gehad en ook de uitslag … geslaagd! Ik hoop van harte voor Chattheo dat ook hij het gaat halen. Maar gaat inderdaad alleen lukken als hij zelf zijn best doet. Pubers pfffff. Jouw morele steun zal hem goed doen, succes!

  7. Ik denk dat wisselende resultaten niet abnormaal hoeven te zijn. En hoewel een diploma (en dus redelijke schoolresultaten) belangrijk is (te belangrijk volgens mij), is dat niet het enige; als je een job vindt die je ligt, waarvoor je gemotiveerd bent, enz., dan kom je ook al een heel eind.

Geef een reactie

