Favoriete receptjes ten huize Sex And The City

Ten huize Sex And The City wonen snoepers,……Carrie is ondertussen wat afgekickt, wonder boven wonder, want ik was een serieus snoepmachien :-),……

Dit zijn de favoriete dessertjes van Big en Chattheo,……moelleux & Frangipannetaart,……….

Recept Frangipannetaart:

Ingrediënten:

  • 150g boter (malse)
  • 120g bloem
  • 180g fijne kristalsuiker
  • 2 eieren ( 1 volledig en 1 dooier)
  • 1 bladerdeeg ( voorverpakt, uiteraard mag je hem ook zelf maken :-)).
  • bakpoeder
  • 6 lepels melk
  • 120g amandelpoeder
  • 4dr amandelessence

Bereidingswijze:

Voeg bij de malse boter de suiker in delen toe, tot deze volledig is opgenomen.  Voeg ei en eierdooier toe, mengen.  Melk, amandelpdr,  amandelessence toevoegen, roeren tot je een gladde massa krijgt.  Gezeefde bloem en bakpdr toevoegen.

De taartvorm bekleden met de bladerdeeg, bestrijken met een laagje abrikozenconfituur.  De taartvorm met deeg vullen met de amandelvulling.

+/- 30 min bakken op 180° (hangt van de oven af, soms is 25 min al voldoende)

Wanneer de taart afgekoeld is, kan je ze nog bestrijken met glazuur ( veel pdrsuiker/weing water).

Recept Moelleux: (6 personen)

Ingrediënten:

  • 150g pure chocolade
  • 165g boter
  • 75g gezeefde patisseriebloem
  • 150g suiker
  • 6 eieren

Bereidingswijze:

Neem de helft (3st) van de eieren en meng ze volledig met de suiker.  Doe hetzelfde met de dooiers (3st) van de andere helft.

Zeef de bloem in de mengkom en klop het geheel goed los tot je een homogene massa krijgt.

Smelt Chocolade smaen met de boter en voeg toe aan het eier-bloem mengsel.

Giet het geheel in een gesloten spuitzak.  Laat deze afkoelen in de koelkast, zodat het mengsel wat kan opstijven.

Bak de moelleux vlak voor het serveren.  Tot zolang kan het beslag in de koelkast blijven liggen.

Laat de oven voorverwarmen op 201°C, hou de bakplaat apart.

Wrijf de binnenkant van een ring of potje in met boter en strooi er ook wat bloem over. Niet verder vullen dan 2/3, het mengsel rijst tijdens het bakproces.

Plaats de ringen/potjes op de bakplaat en bak 8 à 10 min (ik doe voor mijn oven 10min, maar ook dit is afhankelijk van oven tot oven).

Maak de gebakjes voorzichtig los en zet op een dessertbordje, het hart van de moelleux moet nog vloeibaar zijn,……

Smakelijk!!!

 

 

 

 

7 gedachtes over “Favoriete receptjes ten huize Sex And The City

  1. Yummie, ik wil al lang eens moelleux maken, dit receptje ga ik zeker proberen. Heden ten dage bak ik met tagatesse in plaats van suiker, het is een beetje schipperen met de ingredienten. Fijne zondag!

  2. Probeer ik te vermageren (met succes weliswaar), en ga jij hier ff een franchipane receptje voor mijn ogen zwaaien. Sadist! :-p

    Jij wil gewoon geen sushi gaan eten met mij. Ik heb je wel door ;o)

Geef een reactie

