Gestraft

Liefste zoon,

Naar aanleiding van een aantal zaken, hebben Big en ik beslist om je te sanctioneren, het was weer even genoeg geweest, we willen dat je beseft dat het leven niet alleen draait om nemen maar ook om geven,……en dat geven betekent in jouw geval, in orde zijn met je taken en je cursussen op school en aanvaardbare testresultaten en neen schat, mama verwacht geen 9 noch een 10 een 7 of een 8 en we zijn content, ik leg alleen de lat voor mezelf hoog 🙂 :-).  En af en toe een kleine huishoudelijke taak, lees: vaatwasser uitladen, tafel dekken en het gft-afval naar de juiste container brengen,……en vooral EERLIJKHEID, dat vinden zowel mama als Big ENORM belangrijk, je mag fouten maken, dat weet je en er is ruimte genoeg om ze te herstellen, maar van liegen wordt mama witheet!!

De sanctie luidt ( en ik weet het, het is streng)

  1. Geen cola
  2. Geen snoep
  3. Geen playstation
  4. Geen internet

Voor jou het einde van de wereld, voor ons een signaal, verdien je privileges weer.  Gisteren ben je goed gestart, echt waar,…..mooie resultaten, vaatwasser al uitgeladen,…..studeren voor je komende examens en aangenaam gezelschap,……al snel sloeg de bui weer over, want blijkbaar had je een pakje chips genomen, uiteraard razend van de honger na school,…….Big reageerde furieus, eerlijk schat, ik vond het ook een beetje overdreven,…..de reactie kon natuurlijk niet uitblijven en je rende al huilend naar je kamer,…..en daar bleef je een beetje uitwaaien, ik liet je kalmeren,…..

Vanmorgen startte een nieuwe dag,…..ik heb je positief proberen te stimuleren met je te feliciteren voor je positief gedrag, ook dat mogen wij niet uit het oog verliezen,…..want ik ben een beetje bang dat je anders nog meer zal rebelleren,…..en dat de sfeer nog meer thuis onder het vriespunt daalt,…..

Zoon, ik wil dat je weet dat mama het verschrikkelijk vindt om je zo te moeten straffen,…..ik hoop dat je inziet dat we enkel je bewust willen maken dat niet alles vanzelfsprekend is en dat je zaken moet verdienen,…….en dat niet wij van gedrag moeten veranderen maar jij,…..dat het leven inspanningen vraagt,…..dat niks vanzelf gaat,……ik hoop uit de grond van mijn hart dat het werkt,……en dat we de examens samen verslaan, want mama zal er zijn elke middag, om je bij te staan en toch wel iets lekkers te brengen,……want dat hoort zo in de examens vind ik,……

Samen komen we er wel en ik weet lieve schat, hoe moeilijk het leven is op jouw leeftijd,…..maar er komen betere tijden, dat beloof ik je!!

I LOVE YOU!!

Mama,

Note aan Big: plaats me nooit voor de keuze, jou of mijn kind,…..want de oermoeder in me zal ALTIJD voor haar kind kiezen,…..

 

 

 

18 gedachtes over “Gestraft

  1. Niet leuk, maar soms is bijsturing nodig. En jullie wensen/eisen zijn zeer menselijk (tenzij je niet alles zou vertellen, maar dat betwijfel ik).

    Voor de rest vind ik het bangelijk dat je witheet wordt. Want eerst word je rood van hitte, de volgende fase is idd wit, en de finaliserende fase voor je verdampt is blauw. Dus beste Chatteo er is nog een marge om je mama bozer te krijgen! ;o)

  2. Ja je hebt gelijk! Eigenlijk zou je het aan Mateo moeten doorsturen, zonder die noot onderaan, . Misschien best eens laten lezen als hij op zijn positieven is en een rustig moment heeft. Veel sterkte met de examens!

  3. Lieve schat, als er een mama is aan wie ik een voorbeeld wil nemen dan ben jij. En die noot aan Big…. dat begrijp ik nu beter dan wie dan ook. Hopelijk beseft hij het ook!

  4. Moeilijk hé. Ik hoop dat Big wel een beetje kalmeert tov chateo. Want enkel en alleen maar negatief zijn daar gaat hij ook niets mee bereiken. Wanneer beginnen de examens? Ik duim alvast superhard dat hij het goed gaat doen!! En leg hem idd maar goed in de watten, met af en toe eens een pakske chips 😉

  5. De fase waar Chattheo doorheen gaat, valt ook gans niet mee. Een beetje bijsturing hier en daar is nodig. Maar vergeet vooral niet te complimenteren, juist dát komt meteen binnen in het puberbrein, succes!

  6. wat ik me afvroeg… neemt hij eigenlijk medicatie? ik begeleid nl een leerling en die heeft ook altijd razende honger als bijwerking van zijn medicatie… hij kan die drang naar dan meteen iets eten niet verdringen 😦 misschien een alternatief aanbieden? soep? wortelstengels?

  7. Voor wat hoort wat, en dat het leven werken is als je ergens wil geraken… tja, dat proberen wij zo langzaamaan ook in het hoofd van onze bijna 12jarige dochter te krijgen. It ain’t simple. Ze heeft hier duidelijk ook niet vake’s en moeke’s instelling.

Geef een reactie

