Tijd voor actie en opruimen

Aangezien mijn to-do list ten huize sex and the city steeds langer werd, was het time for some action,…..ik nam 2 dagen vrij in het Paradijs ( ze hebben me slechts 5 keer gebeld :-)), maakte een realistische planning en ging doelgericht te werk :-).

Ik startte op donderdag met het uitwassen van onze keuken en geloof me dat was eens nodig :-), maar blijkbaar lijdt Carrie niet aan verzamelwoede want veel weggooien was niet aan de orde, maar ik schrok vooral van de hoeveelheid stof die ik terugvond, maar dat is nu weer vrolijk weggeveegd,……tussendoor nam ik een groepsles figuurtraining mee ( en ik vond het een succesnummer, jammer dat het eenmalig was), maakte een gezonde lunch en deed verder met mijn werk in de keuken,…….en vond ik nog een restantje paaseitjes, we zijn dus echt zuinig in gebruik :-), achteraf vulde ik ook nog al de belastingsbrieven in en het cijfers van teruggave stemde me gelukkig ๐Ÿ™‚ :-),……

foto 1 foto 3

foto 2

Op vrijdag verzette ik mss nog wel wat meer werk :-), ik regelde op de bank met bomma de volmacht, zodat ik stilaan haar financiรซn kan overnemen, ja dat gaan we er tussen de soep en de petatjes ook nog even bijnemen, ik ging met mijn vader koffie drinken en een nieuwe broek voor hem kopen, gelukkig is hij daar heel makkelijk in en vonden we direct wat we nodig hebben,……een Levis 504 in de kleur zwart,…..dan even langs den Brico en dan even rust om te lunchen met Big, iets wat een zeldzaamheid is :-),…….Dan werkte ik de broodnodige boodschappen af die langer duurden dan gepland aangezien ik de vroegere buurvrouw tegen het lijf liep,….tegen ik terugkwam, de boodschappen hun plaats gaf stonden er 3 machienes te piepen,…..vakkundig laadde ik alle machines leeg en nam ik de tijd voor een gezond 4-uurtje,…..en een beetje blogs bij te lezen,……want om 17u werd Carrie en Chattheo bij de tandarts verwacht, gelukkig ging het vlot en waren er geen problemen,…….Chattheo bij zijn papa afzetten en dan was het puur genieten met Big, Miranda en partner en een geweldige afsluiter van de week en prachtig begin van het weekend,………

Zaterdagmorgen werd Carrie nogal vroeg wakker, dus loopschoenen aan en het werd een zalige ochtendrun van 12km zodat ik fris en fruitig aan mijn havermoutontbijt kon beginnen om voldoende krachten op te doen om in de tuin van bomma te gaan werken,……gelukkig kreeg ik hulp van Big, die na een tomaat-mozerella lunch spontaan aanbood om onze kleerkast uit te wassen,…..zodat het eigenlijk op een uur geregeld was,……..en ik de tijd kreeg om mijn nagels te lakken en een uitgestelde aflevering van pop-up restaurant te kijken,….en zelfs een klein beautyslaapje te doen, aangezien er een feestje op de agenda stond,…..

.foto 5 foto 4

Op zondag sliepen we lang uit zodat ontbijt en lunch samenvielen,……:-), we vervulden onze burgerplicht en Big had wel heel veel tijd nodig in het “hokje”, maar hij wilde al de lijsten nakijken, ik had tijdens mijn ochtendloop op zaterdag mijn beslissing genomen en was dus ook snel klaar,….het mooie weer liet toe dat we een fietstocht maakten en genoten van het zonnetje een ijsje en een babbel over de toekomst ( waarom heeft Big in godsnaam zo’n lelijke smaak als het op huizen aankomt :-)?), achteraf deden we de strijk en maakten we nog een weekmenu die voor een keertje eens vlot uit de pen kwam,….en zoals het hoort volgden we de verkiezingsuitslag op de voet,….en kan ik met trots melden dat mijn volledige to-do list weer afgewerkt is en ik hier met frisse moed en energie mijn taakjes in het Paradijs afwerk,………

 

 

 

26 gedachtes over “Tijd voor actie en opruimen

  1. Als je ontspanning vindt in zo’n uitgebreid (en ondertussen afgewerkt) lijstje, wie ben ik dan om te zeggen dat je beter languit in de zetel zou hangen en luieren ๐Ÿ™‚

  2. Je hebt efficiรซnt gewerk blijkbaar, dat is iets wat ik niet kan. Alleen jammer dat hoe goed je ook schoonmaakt, alles na verloop van tijd toch weer vuil wordt …

  3. Amai, ik ben blij voor je dat je heel veel hebt kunnen ondernemen. je voelt je vast heel bevrijd nu, dat die to-do-lijst tenminste is weggewerkt! En nu ben ik reuzennieuwsgierig naar de smaak van de huizen van Big!

  4. Ja wederom het bewijs: jij bent echt de perfect housewife in levende lijven! Fijn dat je weer hernieuwde energie hebt, hoop dat je het vast kan houden ๐Ÿ™‚

  5. Ik wou dat ik daar ook eens een paar dagen voor had. En dan vooral zo’n dagen in combinatie met de Mams die er niet is, want anders komt het niet goed.

  6. Is een lekker gevoel he, als je huis een beetje opgeruimd en schoon is? Ik ken dat. Huis opruimen en schoonmaken is voor mij ook hoofd opruimen. Ik zou het wat vaker moeten doen eigenlijk ๐Ÿ˜€

  7. Ik vind dat een vrouw 5 dagen verlof extra zou moeten krijgen per jaar, om zulke dingen in orde te brengen (want we weten allemaal dat een man daarbij meer in de weg loopt dan iets anders). Ik heb dit weekend ook alle klusjes gedaan zonder hulp want het lief tja die moet studeren he (en anders is er wel een ander excuus voorhanden). Vijf dagen dus, minstens.
    Het lief heeft ook een licht andere huizensmaak maar dat werken we er wel uit he Carrie, subtiel doen inzien dat jouw smaak beter is ๐Ÿ˜‰

      1. Okรฉ, 20 dan. Het dubbele van wat we nu hebben omdat nu de helft van onze verlofdagen naar het huishouden gaat!

Geef een reactie

