De boodschap

Gisterenavond gingen de nichtjes Bradshaw uit eten,…….ondanks het feit dat we buiten mijn Zussie allemaal een verschillende papa hebben dragen we dezelfde familienaam en ondanks het feit dat we niet zo heel veel contact hebben, nu weer intenser sinds we verbonden worden door onze moeders die allemaal geconfronteerd werden met kanker.  De naam en de kanker schept een band ook al lopen onze levens niet echt evenwijdig :-).

Het gesprek ging van het ophalen van herinneringen, naar onze mama’s, naar onze kids,……u weet dat mijn zussie haar kindje overleden is en zwaar gehandicapt was,…..mijn nichtje, ons Sterretje, heeft ons vele lessen geleerd ondanks haar zware handicap en haar beperkt vermogen zich te uiten,….

Mijn Zussie was na haar dood een wrak net zoals haar toenmalige echtgenoot,…….ook niet in staat om elkaar te troosten of elkaar te vinden in het verdriet,……en zochten ze naar antwoorden,…..en maakten een afspraak met een engelenmaakster, iemand die contact heeft met overleden kindjes,…….de nuchtere Carrie heeft daar nooit echt veel waarheid aan gehecht,…..hoewel ik wel geloof in meer dan we hier op aarde kunnen waarnemen.  Zussie en Carrie hadden op dat ogenblik ook niet echt veel contact om verschillende redenen,…

Maar gisterenavond vertelde ze het volgende verhaal,……toen de afspraak werd gemaakt, werd er enkel gezegd, onze dochter is overleden, een datum en uur afgesproken en gemeld dat men een foto van Sterretje moest meebrengen,……op afgesproken datum verscheen iedereen op de afspraak,……en wat mijn Zussie toen vertelde liet Carrie haar haar recht naar boven komen,….

Het eerste wat de vrouw vertelde aan de hand van enkel een foto, geen verdere informatie, was dat Sterretje zich in gezelschap bevond van een man, die enorm op de papa van Sterretje leek,……de neef van Sterretje haar papa, die was verongelukt toen hij 18 was,……ze was ook in gezelschap van een oude man, die nog maar recent overleden was, mijne Louis, die in december was overleden, de afspraak was in januari,…….

De vrouw moest van Sterretje tegen mijn Zussie zeggen, dat ze nog wel eens op de schoot van Vokke kwam zitten ( Vokke is onze papa, die uren met Sterretje op zijn schoot zat) en dat de schoenen van de Moeke te klein waren :-), mijn moeder had maat 42 en kocht vaak te kleine schoenen omdat een grotere maat vaak niet beschikbaar was,…….:-).

Mijn Zussie deed er alles aan om Sterretje er picobello te laten uitzien, ze heeft zelfs ooit eens haar beugels rond haar benen roze laten spuiten omdat het dan veel mooier oogde,…..een vlekje en heel de outfit werd aangepast tot aan de haarspeldjes toe,……en voor mijn Zussie had Sterretje ook een boodschap, ” mama, mijn jurkje is nog proper”,….die zin liet heel mijn gemoed volschieten,….

Of we er veel belang aan moeten hechten is 1 ding, maar die vrouw kon onmogelijk deze info weten,…..en dat maakt het net zo intens,…..en het is iets wat me al heel de tijd bezighoudt,…..want als ik droom over Sterretje is dat altijd in gezelschap van mijn grootvader en loopt en springt ze altijd door de velden heen, iets wat die vrouw ook wist te zeggen, dat Sterretje een heel intens kind is,……terwijl ze zo passief was, gevangen door haar eigen lichaam,…..en is Carrie zo blij dat ze bevrijd is, bevrijd van het keurslijf waarin ze verplicht was om te leven,…en dit geeft mij de kans om dit los te laten,…..en ik hoop dat mama zich bij hen heeft gevoegd,….en dat ze wachten, wachten op ons aan de andere kant,……

 

19 gedachtes over “De boodschap

  1. Wauw ja dat is intens en super mooi. Bij mij raakte de zin mijn jurkje is nog proper ook de snaar puur door de context die je schetst. Ik denk dat er veel meer is tussen hemel en aarde dan dat wij weten…

  2. Er is volgens mij meer dat we niet weten, of zelfs ons aardse denkvermogen te boven gaat.. en dat terwijl ik vroeger altijd de nuchterheid zelve was. Ik hoop alleen bij zo’n personen dat ze te goeder trouw zijn.. daar vrees ik soms wel voor. Maar als je er troost in kan vinden, dan kan het helpen bij de verwerking..

  3. Heel mooi. Ik geloof er zeker en vast in dat het leven eigenlijk maar een klein gedeelte is van een groter geheel. En dat er mensen zijn die met overleden mensen kunnen communiceren. In dromen sta je trouwens het meeste open voor communicatie met overleden mensen :-).

  4. zo’n etentje maakt de tongen losser, da’s wel duidelijk… 😉
    Er is een gezegde, al weet ik niet meer van wie, dat zegt, aan tafel voert men de boeiendste gesprekken.

  5. ik zou er zelf geen woord van geloven maar ik kan me voorstellen dat het voor nabestaanden (die er wel in geloven) een grote geruststelling kan zijn. (Ik heb te veel naar ‘The Mentalist’ gekeken om nog te kunnen geloven in mediums, vrees ik.) Maar het is heel mooi, ik kreeg er toch een beetje kiekenvlees van…

  6. Als het voor de nabestaanden een troost is en er geen te grote bedragen mee gemoeid zijn, dan kan ik nog wel leven met het feit dat dit soort ‘toestanden’ bestaan. Zelf hecht ik er totaal geen geloof aan en ik zou grote ruzie krijgen met iedereen die mij zoiets zou proberen aan te bevelen of zo.

  7. Dat we deel uit maken van een groter geheel, daar ben ik wel van overtuigd. Maar ik denk niet dat er op aarde iemand is die daar een zicht op heeft of verbinding kan maken met dat geheel. Ik vergelijk het altijd met een mier en de aarde: de mier heeft geen idee van het grotere geheel dat de aarde is, en zal dat ook nooit hebben omdat haar denkvermogen beperkt is.
    Wat niet wegneemt dat je diep onder de indruk kan zijn van de engelenmaakster. Ik zou het ook zijn. Zolang het mensen helpt met de verwerking en het geen geldklopperij wordt vind ik het (twijfelend) o.k.

  8. Ik ga al naar waarzeggers en toekomstvoorspellers sinds m’n 17 jaar. Sommige zitten er totaal naast, maar ik heb ooit eens met iemand geweest die runen legde, en die zat er pal op! Ik zoek hem sindsdien nog steeds op zo van die beurzen, maar tot op heden heb ik hem niet meer teruggevonden.

  9. Als man van de wetenschap geloof ik niet in deze zaken, en sta ik dan ook enorm sceptisch tov zulke praktijken. Meestal gaat het om geld of ander winstbejag. Blijkbaar was er hier geen geld mee gemoeid. Ik kan maar hopen dat jullie er enige troost uit hebben kunnen putten, anderzijds: probeer het hoofdstuk af te sluiten (regelmatig aan de gestorvene terugdenken en herdenken is niets fout mee, maar dat zogenaamd contact zoeken zorgt er duidelijk voor er geen peace of mind komt bij de achtergeblevene).

      1. Die opmerking heb ik nog al gekregen, dus ja hoge tijd om daar iets aan te doen ;o)

  10. Persoonlijk geloof ik soms wel dat er meer is tussen hemel en aarde dan we weten. Het lastige is: ik wil zo graag bewijs hebben…

Geef een reactie

