Bekeerd

Carrie heeft zich bekeerd,……en neen er is geen hoofddoek noch boedhabeeld aan te pas gekomen,……en de pastoor ook al niet,…..

Toen Carrie net in haar nieuwe hometown woonde nu bijna 3 jaar geleden, wat ook wil zeggen dat ik ondertussen al 3 jaar blog onder Miss Sex And The City, maar we wijken af,…….we waren dus net verhuist en geen zin om te koken en een stukje verder is er een sushibar,…iets wat toen nog niet hip was maar toch wel opkwam,…..en besloten ons te wagen aan de rauwe vis en ons onder te dompelen in een nieuwe cullinaire wereld,…..en eerlijk het beviel ons niet,……we vonden het zelfs slecht,…..:-) en gooide het dure spul in de vuilbak en keerden nooit meer terug naar de plek van rauwe vis,….

Carrie klasseeerde het gegeven als, niks voor Carrie de oosterse keuken,….en ik liet het allemaal aan me voorbijgaan,…..zelden laat Carrie zich vangen aan een 2de slechte maaltijd,..:-), ook al werd er op de wondere wereld van de blogs geroepen dat Sushi megalekker en gezond is,……zelfs een aantal vriendinnen keken raar toen ik vertelde dat Sushi en Carrie geen match waren,….:-).

Deze week stond er een one-on-one ladiesnight op de agenda en ik weet dat de lady van dienst wel erg houdt van Sushi,…en aangzien het haar verjaardag was, informeerde ik eens bij mijn vriendinnen waar we lekkere sushi konden eten, Zoawang luidde het in koor,…..en onmiddellijk volgde het antwoord, dan kan jij dim-sum eten, want daar is Carrie wel gek van,…:-) :-),….

Ik reserveerde een plekje,…..en bij aankomst was ik direct gecharmeerd door de fijne omgeving,…..en na 1 witte martini en gezellige babbel liet ik me al overtuigen om een “bootje” voor 2 te bestellen,……:-),…..

En Carrie werd van haar sokken geblazen bij de eerste hap uit het bootje, dit was van een heel ander niveau dan de rommel die we hadden gekregen in my hometown en ik genoot van de heerlijkheden in dat bootje,….uiteraard at ik teveel :-), maar dat is een detail,….Carrie is bekeerd en gaat absoluut weer terug om te genieten van sushi,……..

15 gedachtes over “Bekeerd

  1. Wij zijn zot van sushi. Het feit dat je het een paar keer met Hoofdletter hebt geschreven betekent inderdaad dat het je is bevallen. In Vietnam hebben we ons doodgewreven 🙂 aan die lekkernij.
    Lekker en idd zeer gezond !

  2. Hewel, mijn verhaal loopt samen met dat van u! Ooist slechte sushi gegeten en toen ik hoor van J, hoe geweldig sushi kon zijn, heb ik me eens gewaagd, toen ze in Auchan verse sushi aan het bereiden was en het was heerlijk. Ik werd net als u van mijn sokken geblazen. En ik wel nu ook wel eens eche “sushi ” gaan eten!

  3. Ik durf er gewoon niet aan beginnen.

    De collega’s hadden me net overtuigd dat het wel degelijk lekker is, maar nu twijfel ik dus weer.

    Rauwe vis, zeg!

    😉

  4. Ik ben er zot van! Sushi is naar het schijnt niet zo moeilijk om zelf te maken. Ik ga misschien toch wel eens een poging wagen en zal een foto van mijn creatie posten 🙂

  5. ik zou het wel eens proeven als ik het voorgeschoteld krijg maar ik ga het niet zelf bestellen, ik ga zo danig weinig uit gaan eten dat ik zeker wil zijn dat ik het lekker ga vinden. Stom hé

  6. Met dat je een ‘bootje’ vermeld denk ik te weten in welke zaak je zat. En ja, ik moest er ook niks van hebben totdat een vriendin mij er naar toe sleurde en ze daar dat ‘bootje’ bestelde. Ik was onmiddellijk verkocht, zaaaaalig. 😉

  7. ik eet het graag, maar vrouwlief is er niet zo zot van. Het ergens gaan eten zal dus wellicht ook nooit gebeuren, we blijven eerder de traditionele keuken trouw… 😉

  8. Sushi moet idd wel goed zijn om lekker te zijn! Ik had vroeger ook al wel eens sushi geproefd en vond die niet lekker, maar op mijn laatste dag op mijn vorig werk hadden we met een aantal collega’s sushi besteld, en die was super lekker! 🙂

Geef een reactie

