Huishouden

Beste lezers, ik ga u waarschuwen, dit wordt een frustratieblog,………

U kan me zwak noemen maar ik heb het enorm moeilijk met de verantwoordelijkheden die me zijn toebedeeld,….en ik krijg steeds meer en meer het gevoel dat mijn leven geleid wordt en ik slechts toeschouwer ben en dat in combinatie met een hele slechte regisseur,…..nu ik het zelf opschrijf moet ik al lachen, Carrie de dramaqueen in actie,…….maar toen ik vanmorgen mijn to-do lijst eens samenstelde voor mezelf thuis en mijn naasten kon ik het toch niet laten om te denken ik heb een hele week vakantie nodig om alles weer op rails te krijgen,…….of eindelijk eens iets gedaan te krijgen,…..want volgend weekend staat weer goed vol en dan kan ik inderdaad gaan snoeien in mijn me-time en sportschema, maar dat weiger ik,……lees mee, Β mijn gepimte to-do list,……….en trouwens is het ook nog eens megadruk in het Paradijs en kan ik weinig blogs lezen hier en thuis kom ik er ook niet toe en als je dan zoals gisterenavond in de zetel belandt en blijft zitten voor het politieke debat dat trouwens heel animerend was, komt er van bijlezen helemaal niks,…….sorry daarvoor, ik kom langs,…….wees daar zeker van !

TO DO:

  1. 3 Belastingsbrieven invullen ( ja ja, Carrie’s, papa’s en ook die van bomma)
  2. Administratie thuis groeit en groeit en moet dringend geklasseerd worden, hopelijk heb ik geen betaling gemist!
  3. Kleerkasten moeten dringen uitgewassen worden
  4. Idem voor de keukenkasten ( dit is vrees ik ondertussen 3 jaar geleden, roept Carrie nu niet altijd dat ze een perfect housewife is,……ik begin hier te twijfelen)
  5. Badkamerkastjes hebben ook een poetsbeurt nodig, maar dat ga ik doorschuiven naar de werkvrouw ( als die vrouw nu eens Β 8 uur zou komen ipv 4,……:-), dream on Carrie )
  6. De tuin van bomma moet ook weer eens onderhouden worden ( en je houdt het niet voor mogelijk hoe Carrie dat haat een tuin en Carrie there is no match)
  7. Moet met bomma naar de bank, zodat ik een volmacht heb over haar rekening ipv mama, voor noodgevallen
  8. Moet op zoek naar een serviceflat voor bomma, het liefst gelijkvloers en in mijn hometown ( er zijn 3 wachtlijsten, dus ze gaat toegevingen moeten doen)
  9. De Gizmomobiel moet naar de garage, het rechtervoorlicht is stuk,……..
  10. De Gizmomobiel moet ook eens gewassen worden, dringend want Carrie haat een vuile wagen
  11. Ondertussen moet er uiteraard ook nog boodschappen gedaan worden, gekookt, gewassen en gestreken, iedereen voorzien van genoeg liefde en aandacht en wil ik ook mijn lopen niet opgeven,……waar is nu de geest met zijn 3 wensen, Carrie heeft er maar 1, ofwel voldoende geld dat ik dit allemaal kan uitbesteden of 48u in een dag ipv 24u,……..
16 gedachtes over “Huishouden

  1. Punt 1 staat hier ook gepland met 4 belastingsbrieven πŸ™‚ Verder vind ik wat Anomama voorstelt een zeer constructief idee. πŸ™‚

  2. In de meeste gemeenten kun je je belastingsbrief in zo’n cultureel centrum door iemand laten invullen. Je kunt ook via het OCMW hulp in de tuin vragen, dan komen werkmannen dat voor een prikje doen

  3. bij 1 : online je belastingen invullen (of liever, nakijken) is een enorme tijdsbesparing!

    bij de rest zou ik zeggen, alle dagen een beetje…dat voel je het minst en gaat toch vooruit… πŸ˜‰

  4. Ai jai, een to do list die mij redelijk bekend voorkomt … met dat verschil dat ik geen poetsvrouw voor 4 uur heb πŸ˜‰
    Goed plan dat afschuifsysteem … arme Chattheo πŸ˜‰

  5. Leren leven met een vuile(re) auto is geen optie zeker? πŸ™‚ Ik vind dat het perfect kan, zolang het reservoir van de ruitensproeiers vol genoeg zit … Niet te lang met een defect licht blijven rijden – dat kan gevaarlijk zijn en als de ‘smurfen’ slecht gezind zijn, kom je er niet vanaf met een waarschuwing, vrees ik.

  6. Prioriteiten stellen, zou ik zeggen. En dan komt ‘iedereen van genoeg liefde en aandacht voorzien’ op nummer 1. En de vuile auto komt in mijn lijstje dan als laatste aan de beurt πŸ™‚

  7. Lieve lieve schat, je moet echt zoveel van jezelf…. En zoals de mensen al zeggen: je hebt nog 2 mannen thuis he? Waar past Big in dit verhaaltje? Wat doet hij?

  8. O ZWIJG, jouw lijstje doet me denken aan het feit dat ik veel van die dingen ook nog moet doen! Ramen kuisen helemaal bovenaan, als de zon erop schijnt zie je niks meer buiten VUIL, echt erg, gelukkig komt de (schoon)familie niet al te dikwijls langs!
    En ik sluit me aan bij Joyce: laat uw mannen ook eens de handen uit de mouwen steken he! Delegeren, heel belangrijk πŸ˜‰

Geef een reactie

