Facts & Figures

Hier vindt u de meest opmerkelijke cijfers en feiten op de beautyplaneet,…….

  • Studies hebben aangetoond dat de verkoop van lipstick stijgt als het regent of een grijze dag is ( Carrie kan dit beamen :-))
  • Tijdens hun leven gebruiken vrouwen 2kilo lipstick ( :-), ik schrik hier ook van de cijfers)
  • 40% van de vrouwen heeft 20 lipsticks in huis.  Ze gooien maar 1% daarvan ooit weg ( lipstick is dus hip :-))
  • 5% van je lipstick laat je achter op glazen? kopjes ( iets wat Carrie haat ook al pleit ze schuldig), kleding en mannen.
  • Blondes have more fun zegt men, maar wist je dat ze ook meer haar hebben?  Echte blondines hebben zo’n 140.000 haren op hun hoofd, brunettes 110.000 en roodharingen ‘slechts’ 80.000 ( Carrie is dan een perfecte roodharige)
  • De eerste nagellak werd gemaakt in China rond 3000 voor Christus en was een mix van eiwittten, bijenwas, gom en gekleurd poeder.  ( heb jij ooit al een Chinese vrouw met nagellak gezien, wel Carrie niet :-))
  • Volgens 40% van de vrouwen bepaalt het uizicht van hun teennagels de mate waarin ze blij zijn met hun voeten ( Carrie vindt haar voeten lelijk, maar nog lelijker zonder nagellak :-))
  • Vrouwen stoppen gemiddeld na 5 weken, 2 dagen en 43 min. met hun dieet ( Carrie is duidelijk niet gemiddeld want ik zit al aan 5 weken en 4 dagen 😉 :-))
  • Bijna 3/4 de van de vrouwen die een niet-chirurgische ingreep ondergaat, zoals botox, verbergt dit voor vrienden en familie.  Meer dan de helft vertelt het zelfs niet aan hun partner.  (Ik denk dat ik er ook zou over zwijgen maar niet op mijn blog :-))
  • 96% van de vrouwen heeft huidproblemen, vooral een droge huid (43%), puistjes of pukkeltjes (30%)en rimpels (22%) worden als lastig ervaren. (vooral die rimpels baren me zorgen :-))
  • Glas blokkeert dan wel alle uvb-stralen, 50% van de uva-stralen gaat er gewoon doorheen.  En uva is nu net het ultraviolette licht dat je huid verouderd.  (smeren dus ladies)
  • 95% van de vrouwen heeft cellulitis, ja ook de slanke vrouwen en ja, ook Carrie tot haar grote ergernis :-).
  • 97% van deze vrouwen zou hun kans grijpen mochten ze dit deel van hul lichaam kunnen vervangen, 82% zou hun buik vervangen, 62% hun bovenbenen, 50% hun billen en 37% hun bovenarmen ( ik zou het liefst mijn haar vervangen en mijn benen gewoon langer willen :-))
  • Het langste haar op de wereld is bijna 3 meter lang.
  • De huid van je lichaam bestaat uit ongeveer 19,000,000 huidcellen ( straf getal hé)
  • Met make-up naar bed gaan veroudert je huid 7x sneller ( dit doet Carrie NOOIT, u leest NOOIT),………

 

11 gedachtes over “Facts & Figures

  1. IK heb een ontzettend droge huid, heb je meestal als je sproeten hebt! Over mijn lengte ben ik tevreden, niet over de breedte uiteraard en ik heb ook cellulitis. Make up moet er van mij ook af voor ik naar bed ga, maar ik vergeet het wel eens,maar wordt er al snel aan herinnerd aan mijn geïrriteerde ogen, waarvoor ik dan terug opsta! En lipstick geeft een mens een vrolijker look, ik ben pro! ( Hoewel ik dat niet veel gebruik in de week )

  2. Jaaaaa, van die lipstick klopt helemaal! Heb er gisteren weer TWEE gekocht, eentje is wat oranjebronze achtig en de ander koraalkleur. Het was zo grijs en regenachtig, het leek wel herfst!

  3. wat heeft met make-up naar bed gaan te maken met je huis?

    😀

    Interessante weetjes, Carrie, ook al zijn die natuurlijk het merendeel voor vrouwen bestemd…

  4. Leuke weetjes en ik bevind mij vaak schuldig aan het laatste, wegens eerlijkheidshalve te lui of te moe, en ik beklaag me dat vaak he! En toch doe ik het (als niet), strangely

Geef een reactie

