Mamadag

Mams, het is wel niet onze mamadag, want als Antwerpenaren hebben wij onze eigen mamadag op 15 augustus,….

Maar Carrie is dan meestal met vakantie in het buitenland en laat ze door de kleine Zussie een grote bos bloemen afleveren,……..

Dit jaar zal Carrie al terug zijn van vakantie, maar zal jij ontbreken mams,…..en ja, het doet me veel meer pijn dan ik wil toegeven,…..

Dit jaar word ik me pijnlijk bewust dat ik geen mama meer heb, geen mamadag meer, ondanks het feit dat de media zich niet inhoudt om je met je neus pijnlijk op de feiten te drukken,….

Ondanks het feit dat ik en jij geen perfect match waren, voelt jouw afwezigheid aan als een stukje uit mijn ruggengraat, ondanks het feit dat ik sinds mijn 18de op eigen benen sta, mijn eigen leven leidde mis ik jou mama,…..al je spullen draag ik met een constante om me heen, ik bewaar een sjaal in een doos omdat hij jouw geur draagt,….het is zo’n pijnlijk besef dat ik nooit meer met je zal koffiedrinken ’s morgens voor ik naar het Paradijs vertrok, ja mams ik kwam daar speciaal voor langs want dan konden we samen een sigaret roken,….en nu ik niet meer rook mis ik niet de sigaret,  integendeel ik vind dat het vreselijk stinkt, maar ons moment,……dat mis ik als nooit tevoren,……

Damn mama, dit raakt me tot in de kern van mijn ziel,….deze dag grijpt me bij de keel, ben vandaag een boeket gaan kopen voor Big’s mama en het sneed door heel mijn lichaam, want ik had 2 boeketten willen kopen,………niet slechts 1,……..

En paps stond hier vanmiddag  met een boeket voor Carrie net toen ik een kaart van mijn zoon uit de bus had gehaald,……het werd me gewoon teveel,……papa zou hier vroeger nooit zoveel zijn binnengesprongen of gevraagd hebben om mee naar het voetbal te gaan of boodschappen te gaan doen,….het heeft heel ons leven op zijn kop gezet,…..en dat besef dat komt nu pas,…..Carrie is degene die alles in banen moet leiden, waar iedereen terecht kan,……maar ik weet niet of Carrie deze verantwoordelijk wil en kan dragen,……samen met het gemis,….

Waarom nou jij mams, het is niet even slikken en weer doorgaan, zonder jou ben ik verdrietig, zonder jou ontzettend nietig,……..

11 gedachtes over “Mamadag

  1. Lieve schat, ik weet dat dit heel pijnlijke dagen zijn voor mensen zonder mama of mensen zonder kinderen. Ik kan je alleen maar een dikke virtuele knuffel geven . Maar je hebt het wel geweldig opgeschreven hoe je het voelt, respect daarvoor.

  2. C. of hoe je ook heet, wat jij de laatste tijd aan liefde hebt geschreven op je blog is gewoon fantastisch. Een moeder mag nog sterven, verdwijnen uit je gedachten doet ze nooit. Ook vandaag is ze er voor jou en jij voor haar, ben ik van overtuigd !

  3. Ook de sterkste takken aan een boom moeten af en toe meebuigen in de sterke wind. Maar ze komen terug recht, door hun eigen kracht en door het onzichtbare dat hen gevormd heeft. Sterkte op zo’n moeilijke dag als vandaag. Weet je zeker gesteund door de mensen die je liefhebben.

  4. Ik zou toch dat tweede boeket bloemen gekocht hebben, om dan mooi centraal op tafel te zetten en eventueel een mooie foto van je moeder erbij samen met eventueel een kaarsje te laten branden… Zo lang jij (en je zus) je moeder blijft herinneren blijf je haar eren. Of het nu moederdag is of niet. Een kaars laten branden naast haar foto kan je altijd, want je moeder is altijd bij jouw, diep in je hart en herinneringen…

  5. Veel sterkte, Carrie. Wat is het een last om te dragen… Probeer ook een beetje te genieten van een leven vol herinneringen samen. Dikke knuffel!

  6. Snik…… ow meisje ik zou zo weer de auto in springen om je een hele dikke knuffel te komen geven! Wel “blij” lezen dat je het verdriet zo toe kan laten, daar heb ik me zorgen om gemaakt (onterecht blijkt nu) sterkte kanjer ik denk aan je xxx

  7. Lieve Carrie hier schieten de tranen van in mijn ogen, zeker met Marco Borsato erbij, een hele dikke virtuele knuffel, ik kan me niet voorstellen hoe ’t voelt, sterkte…

Geef een reactie

