De 4de keer

Na een fantastische fijne dag met mijn lief ( Carrie had dagje vakantie, meer later hierover) vond Big het nodig de brievenbus te ledigen,…en daar was hij dan, mijn 4de oproepingsbrief om me aan te melden aan kiesbureau 48 als bijzitter,….

De eerste keer zal een jaar of 10 geleden zijn, toen kon ik ontsnappen via mijn sport, had een bewijs dat ik echt nodig was tijdens een belangrijke wedstrijd :-),…..de 2de keer ging ik braaf mijn taak als bijzitter volbrengen, de 3de keer werd ik zelfs opgeroepen als secretaris en weer ging Carrie haar plicht vervullen en offerde ze weer een zondag op,…..ook omdat ik toen nog echt geloofde in de politiek en dat ik trots was op de vrouwen die gevochten hadden om ons stemrecht(plicht) te geven,…

Maar deze keer vind ik er persoonlijk te veel aan,….25 mei is natuurlijk ook een kidsvrij weekend en op 24 mei staat er een stevig feestje op de agenda,…..maar ik heb nog argumentatie,…..:-)

  • Carrie werkt fulltime, is het echt nodig dat deze mensen ook nog eens een zondag opofferen ( ik word verwacht van 7u tem 17u, zolang zijn mijn werkdagen nog niet)
  • Ik heb denk ik mijn burgerplicht in deze zaak al volbracht
  • Ik ben 40, ik weet dat het het nieuwe 30 is maar het is nu aan de 30-ers 🙂
  • Er zijn 1000-den werklozen kan men deze taak niet aan hen toebedelen?

Ik heb hier echt geen zin in,…..en wil hier onderuit, ik ga echt geen kidsvrije zondag opofferen om mee aan heel de politieke poppenkast, want ondertussen is Carrie haar interesse in politiek sterk bekoeld en heb ik een hekel aan de politieke spellekes die gespeeld worden en de manier waarop er met ons belastingsgeld wordt omgegaan,…ook de belachelijke beslissingen die vaak genomen worden en niemand die durft knopen door te hakken, wat is er nu eigenlijk al gebeurd op vlak van mobiliteit heel het BAM-traché is een klucht geworden en steeds meer staat Carrie stil op de Antwerpse ring,…op gebied van onderwijs wordt er veel geroepen, maar acties, neen dat is voor een volgende regering die er weer 10 jaar over zal doen om te hervormen, maar de ouders zijn slecht wanneer ze 2 dagen voor de officiële vakantie de kids al thuishouden ( dat dit standaard is in het secundair onderwijs wordt gemakkelijkshalve maar vergeten),………u hoort het, Carrie haar frustratie is groot,….

22 gedachtes over “De 4de keer

  1. Ik ben met stomheid geslagen door dit soort blogjes vanuit België…. Hoe kunnen ze mensen verplichten zoiets te doen? Dat gaat bij ons volledig op vrijwillige basis…. En voor de 4-de keer uitgenodigd worden? Vinden ze je naam leuk of hebben jullie gewoon te weinig inwoners?

  2. Ik verwijs naar het nieuws waarin gezegd is dat ze mensen maximaal twee keer zouden mogen oproepen en dit dus een geldig excuus zou zijn om geen 3e keer te moeten gaan ;).

  3. Idd, als je al 2 keer bent geweest mag je dat aanhalen als geldig excuus dacht ik. Idd stom dat je verplicht wordt om daar 10u te gaan zitten. Dat ze idd de leefloners maar eens iets laten doen. Die krijgen in ons land al zoveel priveleges…

  4. Ik ging eens heel vroeg stemmen (maar niet zo vroeg dat men mij kon kiezen als plaatsvervanger voor een “bijzitter” die niet was komen opdagen). De persoon voor mij was opgeroepen als bijzitter of iets dergelijks, maar was te laat en had daardoor geluk. Er worden blijkbaar altijd meer mensen opgeroepen dan nodig en dus mocht hij gewoon naar huis. Misschien kan je dat eens proberen? Maar ik vermoed dat de kans dat dat net lukt, niet zo groot is. Mij vinden ze blijkbaar niet betrouwbaar want ik ben nog nooit opgeroepen. Ik weet niet of ik zou proberen er onder uit te komen, maar ik heb altijd een geldig excuus, denk ik. Op mijn werk wordt er nl. ook zondag gewerkt, normaal wel niet door mij, maar ja, uitzonderingen enz. Succes met het vinden van een excuus dat aanvaard wordt.

  5. Ik werk regelmatig op zondag en ben ook al opgeroepen geweest. Toen kon ik het werk aangeven als wettig excuus. Dit jaar is mijn lief opgeroepen als plaatsvervangend bijzitter. Hadden we eens een vrij weekend samen na al die werkweekends.

  6. Je hebt alle recht om te protesteren. ik wil gerust een dagje gaan zitten, want ik presteer anders niets in de maatschappij. Ik zou dat heel eerlijk vinden en die taak met plezier uitvoeren. Ik begrijp je volkomen. Jammer dat dit je goede gevoel van gisteren wat heeft laten omslaan!

  7. Ik heb drie keer op rij mogen zetelen als voorzitter, iets waar enorm veel extra tijd in kruipt als je het goed wilt doen. De 4e keer riepen ze mij op als bijzitter, gedegradeerd dus! 🙂 Deze keer had ik me voorgenomen om te weigeren, gezien mijn reeds lange staat van dienst. Maar zowaar, ik ben precies van hun lijstje gesukkeld. Juij!

  8. Ik mag dit jaar gaan zetelen als voorzitter. Ik krijg als ambtenaar wel een dag verlof. Nog dat geluk. Maar dan nog. 1 x. 2 x. Maar de 3e keer ik de vrederechter toch ook eens op. 😉

  9. Ik ben nog nooit moeten gaan, terwijl ik het eigenlijk graag eens zou willen meemaken. Hoewel, aan de andere kant dan weer niet. Ik wacht af, nog niets gezien in de brievenbus 🙂

  10. Werklozen hebben ook hun vrije zondag nodig, hoor… Laat de politiekers dit doen 🙂 Ze zouden moeten werken met een pool van vrijwilligers. Ik denk dat er zeker mensen zijn die dit graag zouden doen. Zelf heb ik ooit één keer een oproepingsbrief gekregen, ik heb daar echter niet op gereageerd (zag het echt niet zitten, dan maar een boete), maar het is nooit tot een sanctie gekomen…

  11. Ik heb elke keer als het bollekeskermis was al moeten werken (ook dit jaar weer). Dus dat is dan van de nacht af komen, thuis me omkleden en dan naar het stembureau gaan. Maar net niet als eerste, want als er dan zitters niet komen op dagen zijn heb ik schrik dat ze mij in de plaats daar gaan houden. 🙂

  12. Ik ben ooit opgeroepen als reserve, en heb serieus van mijn oren gemaakt toen de voorzitter mij wilde laten blijven, alvorens de “effectieven” gearriveerd waren. ’t Heeft indruk gemaakt, 5 minuten later was iedereen er en ging ik naar huis.

  13. Ik wist niet dat het zo ging in België. Mensen tot dit soort dingen verplichten is wel een beetje raar. Zoiets zou op vrijwillige basis moeten. Gewoon een goede smoes verzinnen dus!

  14. Ik kan niet anders dan het eens zijn met je argumentatie 🙂
    Plus, gepensioneerden genoeg, hoeveel mensen mogen er niet al op hun 50e stoppen met werken (op onze kosten dan nog maar daar gaat het nu niet om), zet die daar, voilà, of zoals in NL met een vrijwilligerssysteem?

Geef een reactie

