Bloggen

Mijn kleine Zussie heeft me gisteren bijna een hartaanval bezorgd,…..ze zit al een tijdje thuis met een knieblessure en zal waarschijnlijk nog een tijdje thuiszitten daar ze een operatie moet ondergaan met een intensieve revalidatie,…….

Zussie is een stukje creatiever als Carrie, of is het gewoon dat ze meer tijd heeft, laten we dat in het midden houden en sinds kort is ze ook gestart met een “naaicursus”, nadat ze zich eerst had verdiept in de cup-cakes en taarten, iets waar ze in uitblinkt, het moet gezegd zijn,…….en nu is er dus het naaien bijgekomen ( Carrie gaat deze hype laten passeren, het zegt me niks :-)), maar Zussie gaat er helemaal in op en het geeft haar weer een doel en bezigheid,……..

Maar Zussie gaat nog een stapje verder en heeft vol trots haar “blog” aangekondigd op Facebook,…..eerlijk, mijn hart stond een beetje stil, want het is dan ook nog eens hetzelfde platvorm waar Carrie zich op bevindt,……

Mijn eerste reactie was dan ook, HELP,…..ik wil niet dat mijn zus mijn blog vindt, het is mijn privΓ©stukje en laten we eerlijk zijn hij bevat ook gevoelige materie,…….maar gelukkig heb ik “nuchtere” blogvriendinnen en een nog nuchtere partner, want Carrie wilde al verwijderen, terwijl mijn blog een beetje mijn kindje is,……iets waar ik veel tijd in stop en waar ik enorm veel voldoening uithaal,……en het is wie ik ECHT ben,…….

Dus als Zussie hem vindt, ze leest mss al een tijdje mee,……dan is het maar zo, deze blog blijft bestaan,…..ik hoef me voor niks te verantwoorden,…..en als ze moest meelezen, dan krijgt ze er nog een mooi cadeau bovenop, want dit is haar zus, puur, onversneden en onverbloemd,……

 

16 gedachtes over “Bloggen

  1. Dat is altijd een beetje het ‘risico’ van anoniem bloggen, dat iemand je blog leest en herkent dat het jouw blog is. Achja, zolang je op je blog jezelf bent valt dat nog best mee denk ik. Hangt natuurlijk af wie juist de blog ontdekt πŸ™‚

  2. Gedurfd van jou om de eventuele confrontatie niet uit de weg te gaan. Als je wat persoonlijkere dingen, ook al zijn ze beschermd, deelt op je blog is het toch altijd spannend, vind ik. Jij hebt de juiste houding!
    En goed voor ons dat je blijft πŸ™‚

  3. Ah komt vast helemaal goed! Ik snap het wel! Wij sharen onze posts op Facebook en bij persoonlijke stukjes denk ik al… hnmmm. Jouw blog is nog veel persoonlijker! Ik ben heel blij dat je blijft bloggen en je zus zal er een keer achter komen maar het vast prima vinden! With love β™₯ S.

  4. Gelukkig heb je niet naar haar blog gelinkt want dan had ze je nu al gevonden…

    De mensen uit mijn omgeving weten dat ik blog. Ik heb ze een tijdje via mijn ‘gewone’ Facebook gedeeld. Een van mijn trouwste lezers is mijn kind (en volgens hem leest zijn vader, mijn ex, het blog ook regelmatig)… Ik laat dus niet altijd het achterste van mijn tong zien…
    Misschien moet ik toch maar eens wat met dat wachtwoord gaan doen zit ik mij te bedenken.

  5. Tja. Ik blog ook open en bloot.
    Probeer niemand te kwetsen, maar spreek wel de waarheid. Over sommige zaken blog ik niet.
    Niet fijn als je weet dat je zus mee leest. Dan kun je niet meer onbevangen schrijven denk ik.

  6. Ik snap je angst. Ik blog ook juist anoniem om alles te kunnen bloggen wat op mijn hart ligt. Maar aan de andere kant, is het ook zo dat het precies is zoals ik over dingen denk. Herkent iemand het, tja dan is het maar zo. πŸ™‚

  7. Dapper van je Carrie, ik begrijp wel even de schrik van je.

    Ik laat op mijn blog ook dingen weer die ik niet zo snel ergens anders zal uiten en wie het wil lezen mag het lezen. Wat ik neer schrijf zal beslist niet ieders mening zijn, is voor mij ook niet belangrijk. Het is mijn mening.

Geef een reactie

