De tuin

Carrie moet weeral iets bekennen,……tuinieren, het is niet aan mij besteed,……ik wil echt heel graag een tuin die bloeit dat het een lieve lust is, maar daarvoor zelf de handen uit de mouwen steken is mijn ding niet :-).  De enige tuintaak die ik mezelf met plezier opleg, is naar het tuincentrum rijden met een lading geurige en kleurijke bloemen weer thuiskomen,……..het liefst wil ik het hele jaar een bloemenpracht rondom mij,…..en wil ik genieten van al die kleuren die de natuur te bieden heeft, maar dan wel vanuit mijn luie stoel 🙂

Nu Carrie heeft momenteel geen tuin ( en eerlijk, de opluchting is nog steeds groter dan het gemis :-)),…..maar bomma heeft een kleine stadstuin,…..en uiteraard kan ze die niet meer onderhouden,…en een tuinman vindt ze te duur 🙂 en dan komen we bij Carrie, die het dan niet kan aanzien dat je in het gras al een volwassen tijger kan verstoppen en de borders meer onkruid bevatten dan mooie kleurrijke planten,……..

Dus afgelopen zaterdag stond ik mee om 6u op met Big die op een werf nodig was en schoten we in gang met de huishoudelijke klussen, the never ending story,…..maar door het feit dat ten huize sex and the city van Carrie was op dat vroege uur was het bijna genieten van het wasmachien te vullen met vuile lakens :-).

Dan was het tijd om richting bomma te rijden, het grasmachien en andere gerief uit de kelder te halen en al mijn moed te verzamelen om aan de opdracht tuin te beginnen,…….het gras afrijden was een heuse fitness oefening en gelukkig heb ik wat gewicht om in de schaal te gooien want om het “duwerke” vooruit te krijgen was wel wat kracht nodig,…..dan mooi het boordje afknippen met een schaar op de knieën, ik wist weer waarom ik het haatte in de tuin werken :-),…….de borders onkruidvrij maken,…….verdorde bladeren opruimen,……om moe maar voldaan het gedane werk te aanschouwen,……gelukkig had ik bookes gekregen van bomma :-),…..en de spierpijn op zondag gaf aan dat ik echt wel fysieke arbeid had gedaan die deze bureauchick niet gewoon is :-).

Na het ophangen van de nieuwe kaderkes ( ook dat deed ik), kon ik vertrekken en zag ik dat het ondertussen bijna 16u was,…..

14 gedachtes over “De tuin

  1. Er zijn ook grasmaaiers die je niet moet duwen, maar die zichzelf vooruittrekken (de zgn. zelftrekkers, maar ik denk bij dat woord altijd aan andere dingen 😉 ). Maar de grootte van het gazon is die investering misschien niet waard?

  2. Amai Carry! Met zo een duwerke dan nog! Dat moet idd puffen en blazen zijn geweest. Voor een prikje kan je al een electrisch grasmachientje kopen als het maar voor een klein stukje is.Tot 16 uur, de bomma mag u op haar blote knieên dankbaar zijn!

  3. Ik heb bewondering voor je. ‘Te duur’ is voor mij geen reden meer om zelf naast mijn werk en mijn gezin de handen bij derden uit de mouwen te steken.

    Waar haal je de energie vandaan? Ik hoop niet uit roofbouw schatteke..

  4. Ik kan ontzettend genieten van al wat groeit in een tuin, maar heb ook moeite om daar veel energie in te steken. Gelukkig heb ik twee zoons die voor het hoveniersvak hebben gekozen.

    Geweldig dacht ik, naar onze tuin heb ik geen omkijken meer en inderdaad ik doe daar niet zo heel veel aan, echter mijn 2 zoons ook niet, wat er voor zorgt dat het nogal eens onoverzichtelijk is in de tuin, gelukkig hou ik daar wel van 😉

    Heb respect voor mensen die hun tuintje keurig bijhouden en dus ook voor jouw inspanning 🙂

  5. zo’n verwaarloosde tuin weer fatsoeneren is een serieus werk. Ik zou het zelf niet goed zien zitten, ben ook niet zo’n tuinman. Maar wél om erin te genieten, da’s wat anders hé… 😉

  6. En toch Carrie geef toe het heeft wel iets. Wanneer je het gras maait ruikt het gelijk heerlijk, je ziet de tuin gewoon onder je handen mooier worden. Dat moet toch iets van voldoening geven? En daarbij heb je nog een gratis workout ook 😉

  7. Toen ik op huizenjacht was zocht ik eigenlijk naar een huis met een lange tuin aan, ik zou het eerste deel in gras houden, en de rest wou ik een gigantische groententuin aanleggen. En kippen! Een tuin waardoor ik ‘zelfbedruipend’ zou zijn. Ergens nog een geluk dat mijn ouders me dat uit mijn hoofd gepraat hebben. Ze zeiden dat ik dat lichamelijk niet aan kon om te onderhouden, en ze hebben gelijk, maar wel weer zeer confronterend voor mij…

  8. Moest het mijn eigen tuin zijn, ik tekende direct, maar die van een ander, nee bedankt. Ik blijf erbij dat je grootmoeder hulp moet zoeken als ze het kan betalen; jij hebt je eigen gezin en huishouden naast je fulltime baan. Maar respect dat je dit ook nog gedaan krijgt!! 🙂

Geef een reactie

