Sad

Ik ga hier met de deur in huis vallen,….Carrie gaat door een moeilijke periode en aan de punten en nota’s van Chattheo te zien hij ook en uit het weer op een totaal verkeerde manier dat hij verdriet heeft,……

En dat mijn kind verdriet en pijn heeft raakt me tot in het diepste van mijn ziel, had hem zo graag deze pijn bespaart,…net zoals de pijn dat zijn vader de grote afwezige is en blijft,……hoe kan ik het die man aan zijn verstand brengen dat zijn zoon alles zou doen om tijd met hem door te brengen te horen dat hij trots is op hem en al waar de vader met bezig is, is zichzelf en dat zal nooit veranderen,…..en Carrie heeft geen toverstafje om deze zaken te veranderen, gelukkig kan hij na de vakantie weer naar de psychologe en hopelijk kan zij deze negatieve gevoelens kanaliseren, want mijn ex gaat hoe langer hoe meer afstand nemen en zijn uitlatingen over, dat hij alimentatie moet betalen en dat hij moet gaan bijwerken voor de extra’s van zijn zoon te betalen doen hier absoluut geen goed aan,….en hoe onvolwassen van hem,……dat hij het financieel niet makkelijk heeft, heeft hij aan zichzelf te danken want ik weet met wat hij vertrokken is en dat hij nog steeds er alleen voorstaat is ook zijn eigen verdienste, maar ik weiger om meer financieel op ons te nemen,…..ik denk dat hij er heel makkelijk vanaf komt niet,……want wie neemt er maandag weer een halve dag vakantie om met Chattheo naar neus-keel en oorarts te gaan,…….en in de paasvakantie, waar hij uiteraard geen verlof kon nemen, juist ja Carrie,…….zelfs Big neemt vakantie,……lieve Chattheo, ik kan je geen papa bieden, maar wel een fantastische bonuspapa en voke,…..

Het rouwproces voor Carrie is zwaar,…….en pijnlijk,…….en eerlijk, ik weet niet waarom die me zoveel doet,……ik had geen band met mama, ik ging naar huis als ik wist dat ze niet aanwezig was,……..als ze belde wist ik dat er iets was, ze belde niet om me te horen en te vragen hoe het met me ging,……ik ging koffiedrinken met mijne paps en dat doen we nog steeds en elke keer als ik thuis binnenstap en alles staat nog zoals mama het gedecoreerd had denk ik elke keer opnieuw, ah mama komt direct naar beneden,……maar ze komt niet meer, nooit meer,…….

Ik heb zelden met haar een gesprek gehad en nu praat ik voordurend tegen haar,…..en net als vroeger krijg ik nooit antwoord,……en heb ik spijt dat ik nooit meer tijd heb gespendeerd aan het verbeteren van onze relatie ook al weet ik heel zeker dat onze karakters te verschillend waren en onze persoonlijkheden niet te verenigen waren, maar ik had me er minder druk en kwaad in moeten maken,…….

Ik hoop dat Chattheo zijn verdriet een plaats kan geven en ik wil graag met hem een ritueel zoeken zodat hij zijn verdriet kwijt kan,…….en ik het mijne,…..want we zijn allemaal een stukje kwijt,….en dat stukje wil ik graag opvullen met liefde en warmte,…….

 

17 gedachtes over “Sad

  1. Ik wens jullie geweldig veel warmte en liefde toe. En ik hoop dat jullie samen de wonden kunnen een beetje met de keer kunnen helen. En misschien moet je eens een brief schrijven aan je moeder en haar alles vertellen wat je eigenlijk nog te vertellen had. Dat kan ook geweldig opluchten, dat je het eens van je af kan schrijven. Heel veel warmte uit West-vlaanderen

  2. Spijtig genoeg bestaan er geen middeltjes om rouw te verminderen of weg te krijgen. Maar ik vind het wel erg voor je zoon dat daarbovenop zijn vader niet ziet welke aandacht hij nodig heeft. Dan heb je maar één kind.. Pfff, doet me denken aan mijn broer. Al goed dat jullie beiden er zijn voor hem. Veel sterkte. virtuele knuffel..

  3. “(…) / Don’t it always seem to go / That you don’t know what you’ve got / Till it’s gone / (…)”
    Uit “Big Yellow Taxi” van Joni Mitchell (ook gecovered door Counting Crows)
    Het blijft natuurlijk je moeder die je kwijt bent he. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vermoed dat er wel wat tijd voor nodig is om dat volledig te verwerken. Sterkte.

  4. Eerlijk volgens mij ben je voor een groot stuk aan het rouwen over jezelf en niet over je mama. Dit klinkt misschien erg. Maar je bent voor een stuk aan het rouwen over iets dat je nooit gehad hebt. Je blijft jezelf nu voorhouden dat je misschien je best had moeten doen om een band met je mama op te bouwen. Terwijl je denk ik diep van binnen wel weet dat die kans er niet geweest is. Zij was er niet open voor. Je rouwt voor wat had kunnen zijn in je gedachten, niet voor wat was.

  5. Je bent er eentje uit de tweeduizend (een moeder uit de duizend en een dochter uit de duizend).
    Mijn vader is veel te vroeg gestorven, en ook de band tussen mij en hem was niet bijzonder. Daarom heb ik de pretentie dat ik allicht weet wat je vandaag voelt. Eigenlijk zou je liefst tien jaar in de tijd terugkeren om te zien of het toch niet mogelijk is een zekere band te kweken tussen jullie, om te zien of ‘het’ toch niet kan lukken. Na al die jaren weet ik dat de gedachte ‘had ik geweten dat…’ zinloos is. Niet doen, dus…
    Al wat je kunt doen is ervoor zorgen dat de band tussen jou en zoonlief wél goed verloopt, dat, als je over hoe-langer-hoe-liever zelf het levenseinde ziet aankomen, je voor jezelf kunt zeggen ‘ik heb het toch zo goed mogelijk gedaan’. En dat doè je momenteel met heel veel overtuiging. Jij weet dat en T. weet dat ook.
    En laat gerust die tranen eens rijkelijk vloeien, al dan niet in je eentje. Laat die emoties eens goed los en met de tijd zul je leren in ‘het vandaag’ te leven en zelfs vooruit te kijken. Jij verdient dit en ook je naasten…

    (amai, wat klink ik paterig – mijn excuses)

    1. Wat de band met mijn zoon betreft daar werk ik heel bewust aan,…..omdat ik weet welk gemis het is,….zijn papa doet dat minder en je merkt nu al de problematiek ervan,……en ik ga je raad proberen te volgen en te stopen met te denken wat als,……en vooruit te kijken, gelukkig kan ik mijn tranen laten vloeien,….

  6. Ik heb vaak gehoord dat het VEEL moeilijker is de dood van iemand te verwerken met wie je een moeilijke band had, dan van iemand met wie alles vanzelf ging…

    Xxx

  7. Rouw valt niet te sturen… Het idee dat je nooit meer uit kunt spreken wat je nog op je lever hebt kan verlammend werken en heel pijnlijk zijn. Sterkte meisje. xxx

  8. Lieve lieve schat, al had je geen denderende band met je moeder….. het is en blijft iemand die essentieel is geweest in je leven. Dan is het leven weer even normaal oppakken gewoon geen optie. Dit is iets wat verwerkt moet worden door iedereen en dus ook door Chattheo. En ja ik snap je opmerking dat je nu zeker geen antwoorden meer gaat krijgen, dat is waar. Maar probeer meer het gemis een plaats te geven. Rouw om het verlies van je moeder want meisje het is nodig. Ik denk aan je, sterkte xxx

  9. Heel moeilijk allemaal!

    Kan het niet zijn dat je vooral rouwt omdat de hoop die je ergens nog had op erkenning en liefde van je moeder nu weg is.

    Ik kan mij goed inbeelden dat je daar bewust of onbewust altijd naar hebt verlangen. En dat er nu eigenlijk vooral de confrontatie is met dat ze je dat nooit heeft kunnen geven en het ook nooit meer zal kunnen geven.

    Ik kan me in ieder geval inbeelden dat het een heel moeilijk rouwproces is. Naast dat ze overleden is zit je wss nog met een hele hoop vragen…

    Veel sterkte! En ik hoop dat het voor chatteo idd deugd gaat doen als hij terug naar de psycholoog gaat.

  10. Idd het rouwen om iemand waarmee je geen goede band had ,is intenser….Ik had op het einde van mijn moeder haar leven (werd dement op haar 70ste en ik zag het niet aankomen)ook een moeilijke band ,door haar dementie.IK voel me ook nogaltijd schuldig dat ik dit niet zag (ben verpleegk)Maar het einde was mooi ,ja mooi is niet het juiste woord .Ze was zo mild en lief zoals vroeger,het was mijn moeder die me toch ter wereld zette en me graag zag .Ik had meer verdriet om haar dan om mijn vader ,die vijf jaar ervoor stierf (en van haar de beste zorgen kreeg)Maar zij moest het alleen dan doen,mijn zussen gingen minder op bezoek,ze waren bang van mijn moeder zo te zien .Na negen jaar denk ik vol liefde aan haar en dat heeft ook een impact op mijn moeder zijn ,en ga ik ook milder om met problemen.Sterkte ,je bent een goede bewuste moeder,je zult er sterker door worden !!Niet elke moeder-dochter relatie loopt vlot hoor (degenen die eerlijk dat durven bekennen )

  11. Wat een eerlijk postje, het raakt me diep… Ik hoop dat jij en Chatteo (en je vader natuurlijk ook) veel steun kunnen vinden bij elkaar, als het nodig is, op een dag gaat Chatteo inzien dat hij aan zijn mama genoeg had, want ’t is een fantastisch exemplaar!

Geef een reactie

