Het kruidenierke

In tegenstelling tot het gedroomde washok, heeft Carrie wel een goed uitgeruste bergruimte,..die we hebben voorzien van heel veel rekken, u kent ze wel van de Ikea πŸ™‚ πŸ™‚ er staat ook nog een koelkast strategisch opgesteld voor de bubbels en frisdrank in koel te houden en er is ook een klein vriesvak voorzien,….dat wel een beetje groter mocht zijn, maar ervaring leert dan dat je het toch maar volpropt,….en nu wordt er keurig geselecteerd,…..

Die rekken die hebben een vaste indeling, hoe kan het ook anders bij Carrie πŸ™‚ :-),….en ze staan vol met “reserve”,…..en daar gaat het nu net over,…..want dat is een gewoonte van Big die er ten huize sex and the city is ingeslopen,……:-). Β  En een gewoonte die Carrie de huishoudmanager heeft overgenomen. Β Toen we net samenwoonde had Carrie de gewoonte, als iets bijna op was het op de boodschappenlijst te noteren en had ik een “beperkt” voorraadje,…..Big had uiteraard andere gewoontes, die waarschijnlijk opvoedkundig bepaald zijn,…..want als ik Oma C haar bergruimte bekijk dan kan je daar met een gezin gerust een maand van overleven,….:-).

En na 6 jaar kan Carrie zeggen, dat ons berghok meer lijkt op een kleine supermarkt,….of het “kruidenierke” zoals we het onlangs gedoopt hebben,… een nieuw potje confituur opendoen en het vliegt al op de boodschappenlijst, zodat we eigenlijk alles op voorraad hebben, van tandpasta tot ruitenreiniger en alles wat er tussenzit πŸ™‚ :-). Grote verpakkingen worden aangekocht, vooral wanneer we er voordeel aan doen, Β Carrie heeft bevoorbeeld momenteel voldoende Vanish in huis om een heel leger te voorzien van vlekkeloze uniformen :-), omdat de aanbieding 1+1gratis was en laat Big nu de kampioen van de reklame zijn πŸ™‚ En kunnen we winkelen in onze eigen supermarkt,….en eerlijk het is een zalig gevoel, ondanks het feit dat Carrie geen hamster is,…maar het is dan ook een enorm rustgevend gevoel als Chatteo plots zin in rijst heeft, ik gewoon het uit ons “kruidenierke” kan nemen,…of onverwachte eters, geen probleem, genoeg in voorraad πŸ™‚ :-). Β En de buren kunnen hier altijd terecht voor bloem, gewone of zelfrijsende :-), eieren, melk of suiker,….zelfs bier dat we ooit eens gratis kregen en nooit drinken πŸ™‚ :-).

Relaties gaan over geven en nemen en over het overnemen van gewoontes,……hoe graag je ook een individu wil blijven, er is geen weg naast, je smelt een klein beetje samen,…..en wij zijn samengesmolten in het “kruidenierke”,……en het heeft voor Carrie zelfs iets ongelooflijk romantisch,….ja, de romantische ziel van Carrie,….zie hem hier rondvliegen,…:-) πŸ™‚Bergruimte

 

21 gedachtes over “Het kruidenierke

  1. haha het deed me keihard aan mijn grootouders denken je blogje. Die mensen had duidelijk den oorlog meegemaakt en ja die hadden ook een kruidenierswinkeltje. Maar toen ze naar het rusthuis gingen hebben we wel 3/4de kunnen weg zwieren wegens vervallen (zelden een fles cola gezien met een drijvend eilandje schimmel).

    Maar, ik beken, het had wel iets :o)
    Zelfs ben ik eerder het type van just in time, erg veel voorraad heb ik niet.

  2. Wat een geweldig berghokje dat is mijn natte droom, hihi! Hier is er geen plaats voor, washok en voorraadrek op één plaats en eum, ik wil ook graag wat voorraad maar ons rek is volgestoempt, !

  3. Altijd handig hoor, zo’n voorraadje in huis. Wij hebben een klein keldertje gedeeltelijk onder ons huis, daar staan onze voorraden van wijn en chips tot wasmiddel en toiletpapier. Maar het ziet er minder aantrekkelijk uit dan jouw bergruimte, dat dan wel weer πŸ˜‰

  4. wij hebben ook zo’n minivoorraad, en die wordt ook aangevuld aan de hand van een boodschappenlijstje. Wie het laatste exemplaar van iets van het rek neemt, schrijft het op. Zo vallen we nooit zonder.

    Groetjes!

  5. Zo dat lijkt me echt heerlijk zo een ruimte te hebben om zaken op te slaan. Dat is wat ik mis in ons huisje, we hebben er simpelweg de ruimte niet voor anders zou ik het ook doen

  6. Ook wij hebben zo’n ruime voorraad staan :), alleen niet zo netjes gerangschikt. Soms vallen de dozen op onze kop als we één van de deurtjes openen.
    Nog een huisgeheim van de familie Thomas Pannenkoek. Bij ons staat altijd een ijzeren voorraad van 36 rollen toiletpapier (in Brugge ‘schietpapier’ genaamd).

  7. Toen wij ons huis bouwde ,was dat voor mij een must !!!!We hebben het verleden jaar herschikt en idd mijn kinders zeggen :het is hier net de profi Ik kreeg extra plaats voor kruiden voorraden,en ga mijn buren eens vragen of ze kruiden willen( gaat anders overtijd )De stofzuiger vloog er buiten ,alleen eten !!!!In feite hoe ouder je wordt hoe meer ervaring je gaat hebben met ruimte indelingen .Maar je hebt een kamertje zoals ik ook het zie zitten !!!

  8. Leerrijk. En laat dat nu net zijn wat ik deze week dacht : rijd om eens wat meer “in het groot” in te kopen (laagste prijzen en bijkomende extra voordelen) en onze opslag wat te verbeteren.

  9. Zo’n ruimte, om jaloers op te zijn. Heb zelf een piepklein berghokje met 3 smalle legplanken. Omdat ik een beetje ‘vanalles’ in huis wil hebben staat alles op elkaar gestapeld. Totaal niet ordelijk. En zoals bij P. wil er ook wel eens wat vallen. Als het pakje poedersuiker valt heb ik wel dikke pech πŸ™‚

  10. Haha, zalig! Ik heb ook zo’n kast staan! =) Bij één van mijn goede voornemens was het om dit jaar die kast eens “leeg te eten” zodat ik terug eens nieuwe dingen er in kan steken =)

  11. Wauw en zo schoon opgeruimd en gestructueerd!!! Ik heb een paar Expedits (die in mijn vorig appartement als boekenkast dienden) waar ik elk vakje een soort kruidenierswaren heb opgeborgen (wijn, blikgroenten, frisdrank, keukenrol, aardappelen, enz) maar lang niet zo netjes en zeker niet zo uitgebreid als jij! De huisvrouw in mij is een *beetje jaloers*

Geef een reactie

