Loslaten

Jullie weten dat Carrie een controlefreak is en zelfs problemen heeft met het loslaten van een ballon,…..maar we kennen onze minpunten en zijn zelfs bereid om eraan te werken, denk dat dat al meer is dan veel mensen :-).

Ik en Miranda schreven ons in voor een cursus “loslaten”, ik schreef al dat het best wel een pittige cursus was die me tot mijn grote verbazing heel goed afging, had niet het gevoel dat ik echt uit mijn comfortzone moest stappen en dat mijn “trekjes” echt wel meevallen als men de rest van de verhalen hoort.  We kunnen wel concluderen dat Carrie een vrij normaal mens is, zonder al teveel trauma’s, angsten of verkeerd verwerkt verdriet,….ja, we hebben dat echt goed gedaan, want de omstandigheden waren niet altijd even gunstig.

Vorige week was er weinig volk en iedereen kreeg veel aandacht voor de persoonlijke problematiek,……eentje waarvoor ik dan speciaal naar daar ga is dan toch het feit van de controlefreak en de drang voor een “klinische omgeving”, mijne Schoonsten broer noemt het ” showroomneiging”,…..en dat dekt de lading hier perfect,….van zodra ik thuiskom screen ik de omgeving en alle overbodige zaken worden opgeruimd,……tot daar kunnen we er nog met leven maar naargelang de hormonale toestand, we gaan hier eerlijk zijn kan elk overbodig item me slecht gezind maken en let op, overbodig item gaat hier over een trui die over de zetel hangt, een vuil glas dat nog op het aanrecht staat ipv in de vaatwasser,……en dan kunnen we toch wel spreken over een klein probleempje,…..

Carrie kreeg de opdracht, wanneer ik die avond thuis kwam, mijn aandacht moest richten op iets anders ipv de omgeving direct te screenen en ik moest 2 zaken die ik normaal zou opruimen laten liggen,…..

Vol goede moed reed ik naar huis,……en besloot mijn aandacht op Big te richten,…..en bij te kletsen,…..en als hij al in bed zou liggen, zou ik doorlopen naar de badkamer en gaan slapen zonder screening,……Maar, ja u ziet het al van ver aankomen hé,…..toen ik de voordeur opendeed stond de deur van de living een klein beetje open en mijn oog viel direct op de werkmap van Big, die nog op tafel lag,…….en het kalf was verdronken,…..Carrie herviel in haar oude gewoonte en ruimde eerst alles,   op en zette me dan bij Big,…..:-)

Maar er volgt nog een maar, ik wilde me niet zo snel gewonnen geven en probeerde de volgende dag opnieuw,….en toen sloeg ik erin om de strijk die ik onder handen nam mooi in de mand te laten staan en de was van mama en papa ook in onze living te laten staan en zo te gaan slapen,…..ik hoor jullie nu denken, dat is toch gewoon, maar voor Carrie een GEWELDIGE vooruitgang,……..dat ik wil opruimen omdat ik vind dat het zo moet tot daaraan toe, maar ik wil niet meer slecht gezind worden omdat mijn huisgenoten niet alles tot in de perfectie opruimen.   Die ballon, dat is en blijft het einddoel 🙂 🙂

19 gedachtes over “Loslaten

  1. Wij zijn twee uitersten vrees ik. Ik heb mezelf echt moeten aanleren om dingen op tijd en stond op te ruimen. Om de afwasmachine dagelijks te ledigen en opnieuw te vullen, en werk dat daar in kruipt zeg 😀 haha

  2. Het spelen van controlefreak zat al niet echt in me en heb dat helemaal opgegeven toen de kinderen mijn leven kwamen delen. Dat losliggende troep af en toe irritant kan zijn is een ding wat zeker is, maar gelukkig beïnvloed dat mijn humeur maar heel zelden.

    Dat gaat niet altijd op voor mijn partner, want ook die heeft wel eens last van haar hormonale toestand, zoals jij dat zo fijntjes neerzet. Het is me opgevallen dat ons huisje er in die periodes aanmerkelijk opgeruimder uitziet. Ik denk dat wij toch rekening zijn gaan houden met die periodes 😉

  3. Tja, dat is echt leren loslaten. Maar volgens mij is het moeilijkste je eigen verwachtingen die je projecteert op Big en Chattheo.. dat ze hetzelfde ervan vinden en dus ook geen rommel willen zien liggen. En van een heel klein beetje “rommel” is de wereld nog niet gestopt met draaien 😉 Ik zou toch maar nog wat ballonnen opblazen..

  4. Sjonge. Ik mag er niet aan denken. Een volledig opgeruimd huis, dat is zo onnatuurlijk dat ik er ongezond van word. Niet dat het hier het omgekeerde is, maar een beetje leven in huis kan geen kwaad. Eén keer per week ligt het hier helemaal opgeruimd, maar na een uurtje of twee komt de choas terug. Zolang het niet te is kan ik er heel goed mee leven.
    Alee hop, beetje bij beetje komt het wel.

  5. Het vreemde is… op het werk kan ik me ergeren aan de rommel van een ander, maar thuis niet 🙂 Van mij mag een huis gerust uitstralen dat er “geleefd” wordt… maar het moet nu ook geen mesthoop worden 🙂

  6. Hihi ik herken het wel. Ik kan ook niet zo goed loslaten. Nou lukt het me met dit soort dingetjes al een stuk beter, maar ik heb er met grote dingen veel last van. Zoals periodes van mijn leven loslaten. Mensen loslaten uit het verleden. Etc. Maar goed, ook de was uit handen geven. Niet zo goed in 😛

  7. Hahaha dat van dat hormonaal gedoe herken ik uit de duizend. Zelfs Jie heeft er al eens opmerkingen over gemaakt:-). Gelukkig heb jij niet net als ik een allergie aan ballonnen, je zou er nogal niet uitzien:-) 🙂 :-). Langs de andere kant, je zou ze wel vlug loslaten dan, die ballonnen:-).

  8. Herkenbaar Carrie. Een kuisfreak ben ik niet, verre van. Maar rommel, ik haat het! Het moet opgeruimd zijn. Voorbeeldjes waar ik de kriebels van krijg: Trui over stoel ipv aan de kapstok. Schoenen niet in de schoenkast, gsm op de dressoirkast ipv in het mandje of in het schof, Kousen in de zetel. Vaat op het keukenblad ipv in de vaatwasser. Dat moet in orde en ja, ik zaag daarover. Al vind ik dat je het niet zagen kan noemen maar daar zijn we het hier duidelijk niet over eens 😀

  9. Ik zou er stiknerveus van worden als ik zo ie,mand in huis zou hebben……. Jemig, ik ben dus precies het tegenovergestelde van jou. Ben een rommelkont en Jer heeft al aardig de neiging dat dingen opgeruimd moeten worden, maar lang niet zo erg als jij. En zelfs dan word ik er al kriebelig van, hoop echt dat het je lukt los te laten. Maakt je leven wat makkelijker 😉

  10. Wil jij een keer bij mij op bezoek komen? Ik heb een vriendin die ook uber controllerig is en wanneer zij op bezoek komt is mijn huis (voor mijn doen) super strak georganiseerd en …. kan ik dat gevoel van organisatie soms wel een week of wat vasthouden..

    Zucht…

  11. O wat goed zo’n cursus. Ik herken het wel, ben ook n control freak qua huishouding. Het lukt me alleen 9 vd 10 keer niet het zo te krijgen als ik wil. En dat maakt me soms echt een opvliegend, geirriteerd monster tegenover mijn partner, grrrr! X

Geef een reactie

