I’m so glad that I’m a woman

Bon Mr.Brubeck, ik las uw antwoord,…dank u wel voor het moment van glorie, ik heb genoten van uw antwoord, hier en daar gefundeerd, maar er waren ook zaken die totaal van de pot waren gerukt, excuseer me voor de uitdrukking :-),….jullie begrijpen ons niet, daar gaat het ook niet om, net zomin het hier gaat over shoppen of onze wispelturigheid of is dat iets waar Mr.Brubeck stiekem voorstander van is,….het ging hier over, wat zijn de voordelen van een vrouw/man te zijn,…ik zeg u,…mannen zijn en blijven er met kop en schouders bovenuit steken als het gaat over voordelen,……

Carrie heeft eens even de cijfers erbij genomen, want Mr.Brubeck, hiermee komt u niet weg, vooral dat u meldt dat we overdrijven is een brug te ver πŸ™‚ :-),….of wilt u eens graag als dramaqueen door het leven gaan, be my guest zou ik zeggen,….maar nu de harde cijfers!!!

  • Vrouwen spenderen 5 uur per week meerΒ in het huishouden dan mannen
  • Vrouwen hebben minder vrije tijd ( ah ja, dat huishouden) en minder tijd om zichzelf te verzorgen ( ondanks meer werk)
  • Elk kind neemt wekelijks 2.3 uur vrije tijd van de vrouw af, bij mannen slechts 1.7u per week
  • Vrouwen dragen dus nog steeds de grootste last van het huishouden, ondanks het feit dat ze heel actief op de arbeidsmarkt zijn
  • Vrije tijd in cijfers: de man heeft per week 29u tot zijn beschikking om zich te ontspannen, vrouwen slechts 23u!!
  • Mannen haten, gras afrijden, poetsen, strijken, boodschappen doen en de vaatwasser vullen, wat rest er nog???
  • Wanneer de man voluit gaat voor zijn carriere vindt men dat geweldig, zelfs al brengt hij een week per maand door in het buitenland, wanneer een vrouw dat doet dan is ze een slechte moeder,……
  • 70% van de vrouwen doet het huishouden alleen!!
  • Het huishouden geeft vrouwen stress
  • Vrouwen hebben het zwaarder in het gezin
  • Gemiddeld verdient de vrouw 15% minder dan de man. Β Hoe hoger op de ladder hoe groter de loonkloof ( is dat gerelateerd aan de lengte van jullie penis?)
  • 1 op 3 gepensioneerde mannen en 6 op 10 vrouwen krijgt minder dan 1000 euro pensioen
  • Er zijn meer vrouwen dan mannen werkloos
  • Mannen kunnen veel beter alcohol verdragen
  • De rollercoaster van de hormonen is geen pretje, neen wij vinden het ook niet fijn dat we van vrolijk naar verdrietig gaan en van boos naar hysterisch, maar Mr.Brubeck, het is allemaal onder invloed van onze hormonen die zo gigantisch kunnen rondlopen in ons lichaam dat we zelfs voor onszelf een vreemde worden
  • Dan het gevolg van al die hormonen, we worden elke maand overvallen door onze “maandstonden”,……als u de weg vindt tussen al de verschillende maandverbanden, dik, dun, met of zonder randje, nacht, extra lang, met- of zonder geurtje dan verdien je de nobelprijs!
  • 50.5% van de wereldbevolking is een vrouw, slechts 1% van het wereldvermogen is in handen van een vrouw, 70% van de armen is een vrouw. Β 5% van alle staatsleider is een vrouw,….over een mannenwereld gesproken :-).
  • En vrouwen voelen meer pijn dan mannen, dan vraag ik me oprecht af waarom jullie dan zo zagen als jullie ziek zijn.

Vindt u nog steeds dat vrouwen het beter hebben???? Β  Laat uw mening gerust horen,…..en ik daag u uit om echt voordelen van de vrouw te vinden,…..

40 gedachtes over “I’m so glad that I’m a woman

  1. Zijn maar cijfer s en gemiddelde dit gaat in onze situatie niet op, ben blij dat ik een uitzondering ben op de regel/hou niet van hokjes maar wel van vrouwen die ergens voor staan!

  2. Ik ben dol op dit soort discussies. Die worden ook bij ons thuis regelmatig gevoerd, kan ook bijna niet anders met 2 vrouwen en 4 mannen in het gezin.

    Hier thuis hebben we ook zo onze verdeling, wijselijk laat ik in het midden hoe die verdeling is πŸ˜‰

    a. ik wil door de lezende vrouwen niet gestenigd worden en
    b. door de lezende mannen niet als mietje versleten worden πŸ˜‰

    Als ik voor mezelf kijk ben ik beslist niet jaloers op de vrouwen in het algemeen en ondanks het feit dat ik het met Brubeck eens ben dat het man zijn ook niet alleen maar jubelen is, ben ik toch zeer tevreden met het feit dat ik man ben.

  3. Haha… niet afgeven, hoor πŸ˜€ Heerlijk om te lezen.
    En euhm, “Elk kind neemt wekelijks 2.3 uur vrije tijd van de vrouw af, bij mannen slechts 1.7u per week”… oke,kan ik mee leven… ik ben gerustgesteld πŸ˜‰

  4. Verdorie, ik begin toch te twijfelen of ik vrouwen niet liever als engeltjes heb πŸ™‚
    Mrs C, what can I say ? Wederom rollen de gedachten door elkaar heen in mijn hoofd bij het lezen van dit op het eerste zicht goed onderbouwd stukje waar zoveel assertiviteit uitstraalt dat de schrik mij bijna beneemt om er een vervolg aan te breien.
    Maar, noblesse oblige, ik zal reageren, nog deze week. Niet voor mij, ik doe het voor alle onderdrukte mannen in de wereld. πŸ™‚

  5. Leuke discussie tussen jullie beiden. Je lijkt wel een koppel dat al vijftien jaar gehuwd is :).
    Beste Carrie, je doet goed je best, maar heel wat argumenten van je lijstje moet ik toch met de achterkant van mijn hand van tafel vegen. Zeker wat de huishoudlasten betreft… In een gezin waar je als koppel beiden fulltime werkt, is het (bij ons toch) absoluut normaal dat elk een even groot deel van de koek voor zich neemt. Wie eerst thuiskomt maakt het eten, ‘den dezen’ doet de boodschappen. Al wat ik haat is strijken, maar dat compenseert met het onderhoud van de tuin (wat ik dan weer voor mijn rekening neem).
    Misschien zijn wij wel een koppel die alle clichΓ©s opvreet, ze weer uitsch… en ritueel doorsast met onze 150 gram dagelijkse je-weet-wel-wat.
    Maar kibbel gerust voort, jullie twee :), ben eens benieuwd wanneer Brubeck die deegrol op z’n kop krijgt… (kan hij meteen geen foto’s meer nemen van Boeddha op z’n pispot)

    1. Wel Mr Pannenkoek, ik moet je teleurstellen, want ondanks het feit dat ik hoger opgeleid ben, meer verdien, doe ik nog steeds meer in het huishouden,…..ik ben het zelfs een tijdje aan het noteren en de cijfers zijn verpletterend er bestaat niet iets als het huishouden eerlijk verdelen,…

      1. Ik ben helemaal niet teleurgesteld, maar blijf volhouden dat het ook anders kΓ n. In mijn jeugd heb ik ervaren dat het altijd moeder was (uiteindelijk ook met hulp van de zonen) die alles op zich moest nemen – ik heb me voorgenomen (Γ©n volgehouden) dat dit bij mij later het geval niet zou zijn.
        Elk zijn ‘menage’ uiteraard – ik weet dat mijn buurman bijvoorbeeld niet zou weten hoe hij de wasmachine moet aansteken of hoe hij een dweil uitwringt…

  6. Met cijfers of toch met gemiddelden kan je natuurlijk van alles bewijzen πŸ™‚ En misschien doet een gemiddelde vrouw wel meer in het huishouden dan de gemiddelde man omdat ze niet zo vlug tevreden is. Maar bestaat die gemiddelde vrouw/man wel?

  7. Moehahahahahaha chash of the titans over here!! En ik besef me eens te meer dat ik mijn handen dicht mag knijpen met een vent als Jer die zonder morren de vaatwasser inruimt, de was doet en het vuilnis weg brengt πŸ˜€ Misschien dat ik het daarom niet echt als zwaar ervaar om een vrouw te zijn πŸ˜‰

  8. Prachtige lap terug naar Mr. Brubeck zou ik zeggen….
    Toch nog even de vent uithangen hier.
    Ik doe graag boodschappen maar dan alleen…anders beperkt zich dat tot de kar duwen en betalen aan de kassa.
    En ik dacht dat ik mijn weg vond in de maandverbanden en inlegkruisjes, maar nu zeg je daar iets van “met of zonder geurtje”, kan dus nog iets bijleren.
    Ook nog even toevoegen aan het lijstje: De vuilbakken buitenzetten (en terug binnen), vinden we niet leuk maar doen we toch zonder morren….
    Ik wacht op Mr. Brubeck zijn repliek. πŸ˜‰

  9. Ik sta nog altijd aan Mr. Brubeck zijn kant om heel eerlijk te zijn… ja als vrouw…..
    Maar dat komt omdat ik misschien niet behoren bij de standaard cijfertjes waar je in dit artikel mee goocheld. Die onderzoek mag eens bij ons thuis polshoogte komen nemen… hij zou nogal ogen trekken over hoe fout bovenstaan gegevens bij ons zijn.

  10. Van dat pijnfeit verschiet ik wel, ik dacht dat wij er juist beter tegen konden aangezien wij moeten baren, en idd omdat mannen bij het minste dat ze ziek zijn, in baby’s veranderen πŸ™‚
    Over de combinatie werk-huishouden ben ik het volledig eens…. wij zijn altijd benadeeld!!!

Geef een reactie

