Being a woman

Being a woman, het spreekt duidelijk voor veel mannen tot de verbeelding, ook tot Brubeck‘s, degene die vaak bij Carrie komen lezen hebben zijn blog ook onder hun lezersvleugels genomen ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ en ja, Carrie heeft een boon voor hem, de manier waarop hij zaken beschrijft, de demonen waarmee hij vecht en zijn gevoel voor humor ( ik ben hier dus GRATIS reklame aan het maken hรฉ), we zijn beide twitteraars en raken op die manier wel eens aan de praat,…..kwestie van je dag leuk door te brengen ๐Ÿ™‚ :-).

En vandaag was weer zo’n dag,……en we kwamen bij een leuke topic,…..het verschil tussen mannen en vrouwen ( ook u kent dat wel hรฉ) en zoals ik jullie al vaker vertelde, Carrie wil graag een man zijn, toch op zijn minst 24u, wel Brubeck vindt dat het vrouw zijn toch ook enkele voordelen heeft,…….mijn nieuwsgierigheid was gewekt natuurlijk, ik blijf wel een vrouw hรฉ.

De voordelen volgens Brubeck (wat je zegt kan tegen je gebruikt worden)

  • Meerdere orgasmes ( klopt :-))
  • Mooiere kledij, lingerie en je dan op en top vrouw voelen,……stevige tegenargumentatie onderaan ๐Ÿ™‚
  • En wij vrouwen kunnen mannen gek maken ( sorry, maar ook dat heb ik nog nooit ondervonden)

En dan gaat Carrie in de tegenaanval,……..want lieve Brubeck, heb je al eens nagedacht over hoeveel werk wij hebben om er op en top vrouwelijk uit te zien, eerst en vooral vind je weg maar eens in heel het mode gebeuren, regels zijn weggevallen, kleurencombinaties hebben vaak weg van carnaval en je moet al heel goed weten wat je staat of net niet, want een appel is geen peer en vice versa ( bekijk de vruchten maar eens van dichtbij),…je kapsel, dat jullie met gemak kort dragen en met een likje gel de hele dag in de plooi blijft liggen, daar kunnen wij vrouwen alleen maar eens van dromen, de meest ingewikkelde kapsels worden ons voorgeschreven, het liefst lang met een krul erin momenteel, over het onderhoud hiervan wordt niet gesproken, wel ik kan dit zeggen, het vraagt elke morgen weer een half uur van mijn tijd om mijn kapsel in orde te krijgen en dan heeft Carrie nog geen lang haar :-),……onze make up aanbrengen om ’s avonds weer keurig te verwijderen,….epileren want de boekskes laten haarloze vrouwen zien en ik zeg het u, wij vrouwen hebben meer haar dan ons lief is, weliswaar niet op onze hoofdhuid maar op plekken waar de wet ons voorschrijft geen haar meer te hebben, het is een dagelijks gevecht, ik zeg het u een dagelijks gevecht! ย Dan zijn we aangekleed, ons kapsel is in orde en bijhorende make-up, dan wordt het tijd voor de schoenen,….onze grootste liefde en allerergste vijand in een, want ik daag u uit ย om eens een dagje mee op hakken te draaien,….en dan hoor ik jullie denken, er bestaan ook platte schoenen, maar zeg nu eerlijk,…..vinden jullie dit elegant? ย Carrie lijkt dan op een boerin die net de petatten gaan rooien is,……..en zo zijn er nog vrouwen met platte schoenen ( ik weet het, ik ga hier veel vrouwen tegenkrijgen),….

En dan zwijg ik nog over de moeite die we moeten doen om de zwaartekracht zolang mogelijk tegen te gaan, we hebben jammer genoeg ook nog eens meer vetcellen meegekregen wat resulteert in lelijke putjes in je dijen, ย creme’s, oefeningen, het helpt voor gene meter,…..ze blijven hardnekkig zitten, gelukkig is jullie zicht niet zo heel scherp en zien jullie er vaak over ๐Ÿ™‚ :-). ย De rimpels die ons gezicht ontsieren zijn talrijker omdat onze huid zoveel dunner is dan die van jullie,……maar ik beken, die van jullie zijn wel dieper ๐Ÿ™‚ :-).

Over kinderen baren de pijn gaan we niet uitwijden, aangezien hier een speciaal iemand komt lezen die momenteel zwanger is en wil haar niet bang maken, maar dat het pijn doet kan ik je verzekeren en om achteraf weer alles in model te krijgen, ย hard labeur,……..

U leest het Brubeck,…..zoveel voordelen zijn er niet aan vrouw zijn,…..geniet van je man zijn en ik kom in een volgend leven ook terug als man,……

30 gedachtes over “Being a woman

  1. zร -lig !!!! Dit had ik nu eens nodig se op dit moment. Je hebt een lach op mijn gezicht gekregen!!! dank je wel hiervoor !!! en de kaarsjes branden;-)…

  2. Als ik je blogje zo lees ontgaat de lust me meteen om vrouw te zijn. Je maakt niet bepaald reclame Carrie, was ook niet echt je bedoeling geloof ik.

    Ik hou het maar bij man-zijn met al zijn eigen ongemakken, maar daar ga ik niet over uitwijden, die hou ik lekker voor mezelf. Ik doe me nu eenmaal graag veel stoerder voor dan ik ben. Ik laat tegenwoordig zelfs een stoppelbaardje staan om het achteruithollende uiterlijk iets te verbergen, want ook bij ons mannen slaat de tand des tijds toe, om over de zwaartekracht nog maar te zwijgen ๐Ÿ˜‰

    Al met al vind ik dat vrouwen er enorm goed in slagen om met hun beperkingen toch van het leven te genieten. Toch hoop ik dat ik in mijn eventuele volgende leven toch weer als man mag terug keren.

  3. O, wat heb ik medelijden ๐Ÿ˜‰ !
    Geef toe, het werk dat je jezelf als vrouw aandoet is een win-win-situatie. Stel dat je morgen niรฉt meer aantrekkelijk zou moeten zijn voor je partner, zou je jezelf dan ineens laten gaan??
    In ruil geef ik toe dat ik het wel bijzonder tof vind dat mijn lieverd er alles voor doet om leuk voor de dag te komen…

  4. We zouden toch op zijn minst eens een dagje moeten kunnen wisselen! Het eerste wat ik zou doen is rechtstaand plassen, ik wil dat al heel mijn leven kunnen ! Maar heb het sinds kindsbeen toch afgeleerd om te proberen. En ik beken, ik zou me vrouwelijker moeten gedragen, kleden enz, maar ik geraak geen meter ver op stiletto’s!

  5. ik zou eerlijk gezegd niet willen ruilen, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen… ๐Ÿ˜›
    Trouwens, ook mannen kunnen toch meerdere orgasmes hebben…dat voordeel geldt niet voor vrouwen alleen!

  6. Ik heb even de reacties afgewacht alvorens te reageren. Eerst dank voor de complimenten, dat apprecieer ik echt. En ik dacht steekhoudende argumenten te hebben gegeven ๐Ÿ˜‰ toch typisch dat al die vrouwen hier aan hetzelfde zeel trekken. Maar een beetje geduld… Mijn tegenreactie komt een dezer dagen.

  7. Ik kies voor man zijn, all the way. Dat maakt dat ik me geen zorgen maak over wat anderen van me denken en niet pathetisch probeer een perfecte moeder, vrouw, collega, … enz te zijn. Allemaal tegelijk. En dus ook geen half uur of zelfs geen vijf minuten besteed aan het proces dat je hierboven beschrijft. Tanden poetsen, me scheren (om de andere dag) , verder kom ik niet.
    Verder worden vrouwen nog altijd niet gelijk behandeld en dat niet alleen professioneel, waar een vrouw nog steeds minder kansen heeft in ’t beroepsleven, maar ook daarbuiten, waar een man die veel vrienden heeft is cool, zo’n vrouw is een slet, enz enz enz

  8. Man of vrouw, beide hebben waarschijnlijk hun leuke kanten en hun minder leuke kanten (ben nooit een vrouw geweest, kan daar dus niet over oordelen). Maar sommige van die nadelen doen we/jullie onszelf/je zelf aan. Zo is zwanger worden nog altijd geen verplichting … (En wat mij betreft tegenwoordig zelfs af te raden gezien de overbevolking van de planeet.)

  9. Volgens mij ben ik een She-Devil, want ik heb die problemen allemaal niet. Ik fรถhn mijn haar zelden, ik draag nog ‘zeldener’ make-up, ik onthaar me niet meer dan nodig (maw volg de laatste modes niet op dat vlak en maal er niet om om in de winter met een ‘pels’ te lopen) en hakken heb ik volledig afgezworen omdat dat serieuze rugklachten veroorzaakt. En toch ben ik er van overtuigd dat er mannen zijn die me wel leuk vinden. Tenminste รฉรฉntje toch (ook al maak ik hem af en toe een beetje gek) ๐Ÿ™‚ en voor mij is dat genoeg.

  10. Ik ervaar die dingen ook niet echt, tijdens de week droog ik mijn haar niet, ik draag steeds jeans met converse om te werken, ook omdat ik dat mag en kan, in het weekend draag ik wel graag hakken, make-up doe ik enkel op om weg te gaan en telkens vraag ik me af waarom iemand dat dagelijks zou aandoen, al dat gepruts om dat er weer af te krijgen, ik word er zenuwachtig van! Ik ben ervan overtuigd dat ik er stukken beter kan uitzien met de juiste fond de teint, mascara, eyeliner en oogpotlood, maar ik ben ook al tevreden met hoe ik er nu uitzie. Ik heb wel ontzag voor vrouwen die er dagelijks uitzien alsof ze uit een doosje komen, ik vraag me steeds af hoe ze dat doen…bij deze heb ik mijn antwoord bij jou gelezen ๐Ÿ™‚

  11. Elke dag?? Haar brushen?? Nagels lakken? Modieus gekleed zijn? Truitje die bij broek past? Kleedje met bijpassende oorbellen? Passende oogschaduw met … Pfffff ik wordt al moe als ik er aan denk ๐Ÿ™‚ Ik hou het op af en toe. Natuurlijk voor gelegenheden of een avondje uit, dan worden alle troeven bovengehaald! (lees: haar drogen, make-up, iets deftigs aantrekken en hakken)

  12. Elke dag?? Haar brushen?? Nagels lakken? Modieus gekleed zijn? Truitje die bij broek past? Kleedje met bijpassende oorbellen? Passende oogschaduw met โ€ฆ Pfffff ik word al moe als ik er aan denk ๐Ÿ™‚ Ik hou het op af en toe. Natuurlijk voor gelegenheden of een avondje uit, dan worden alle troeven bovengehaald! (lees: haar drogen, make-up, iets deftigs aantrekken en hakken)

  13. Ik doe het niet zo uitgebreid als jij, dat ‘optutten’, zeg, ik doe soms ook gewoon graag een broek en een truitje aan en klaar ๐Ÿ™‚ En zoals je weet gebruik ik geen makeup dat scheelt ook en mijn haar valt (buiten de weerborstel!) meestal gewoon in de plooi. Tegenwoordig is er ook geen schoenengepieker meer, ik draag altijd mijn laarsjes…. en ja die zijn plat! Hรฉรฉรฉรฉรฉรฉrlijk vind ik dat! Hoewel ik hakken veel sexier vind en me aansluit bij je boerinnenbeeld, maar dat is dan maar zo ๐Ÿ™‚
    Ik zou ook wel eens een man willen zijn, al is het maar een uurtje, om het eens mee te maken!

Geef een reactie

