Tussen cadeaukes en ziekenhuis

Ondertussen is mama opgenomen,…..en heeft Carrie een aantal afspraken met de maatschappelijk  assistente (indien mama naar huis komt moeten er een aantal zaken geregeld worden) en de behandelende geneesheer en weer moet ik het triestige nieuws melden dat wanneer je enige medische kennis hebt, de deuren opengaan,…..en anders word je behandeld als een leek en starten ze behandelingen op zonder enige vorm van overleg,…..eerst luisterde ik aandachtig naar de sociaal verpleegkundige en van zodra ik haar betrapte op een contradictie, greep ik in waardoor ik onmiddellijk de vraag kreeg of ik medisch opgeleid was en toen ik met de titel zwaaide veranderde heel de houding en kon er echt gepraat worden ( men heeft beslist om het plaatsen van een port-a-cath, uit te stellen omwille van de verslechterde toestand en de slechte bloedwaarden van mama, aangezien ze nu ook een infectie op de luchtwegen heeft opgelopen, maar indien chemo niet kan toegediend worden zou men wel overgaan tot een chirurgische ingreep om de gezwellen op de ruggengraat te verwijderen, sorry maar dat is ook geen optie, vertel die dan ook niet,…bestralen oké, maar ook dat ondermijnt haar immuunsysteem enorm,…).  Momenteel wil ik alleen dat het vegeteren stopt en de pijn dragelijk wordt, mama valt niet meer te redden en ook zij weet dat,….er rest Carrie enkel te zorgen dat het leed wordt verzacht en daar zal ik alles voor doen,……mama krijgt niet de prijs voor beste mama, maar net mss daarom ben ik er zo sterk uit gekomen en dit verdient ze echt niet, dit is mensonwaardig,……

Ondertussen schuiven we met planningen en wijzigen we constant onze dagindeling, mama, papa en bomma komen nu op de eerste plaats, ik vang bomma weer op, zorg dat iedereen eten heeft en dat er morgenavond toch een beetje sfeer rond kerst zal zijn,…..onnodig te vertellen dat ik blij ben dat ik momenteel vakantie heb, op het voetbal winterstop is en school ook geniet van de kerstvakantie.

Maar tussen al dat geregel en georganiseer is er ook nog “Secret Santa” en de deadline van 27/12 komt echt wel dichterbij, dus tussen de boodschappen en de ziekenhuisbezoekjes knutselde Carrie een cadeautje in elkaar voor haar “slachtoffer“,….dit is het resultaat, ik hoop dat ze er blij met is!!!  DSCF4261

DSCF4264

DSCF4265

28 gedachtes over “Tussen cadeaukes en ziekenhuis

  1. Yep, kennis van zaken kan iemand anders van zijn sokken blazen. Wat een prachtdochter ben jij toch, een Nelson Mandelake “in het klein”. Succes en sterkte de komende dagen.

    Mooie tas, wie zou daar niet tevreden mee zijn?

  2. Je kennis komt goed van pas, dat is een voordeel in deze moeilijke tijd. En knap dat je ondertussen nog verder werkt aan Secret Santa.. Ieder ander zou daar nu voor passen. Sterke persoonlijkheid ben je, Carrie ! Hopelijk hebben jullie nog iets waardevols aan deze komende kerstdagen.

  3. Carrie , je bent iemand die meer en meer in mijn achting stijgt ! Ik wou dat ik je eens kon knuffelen , om mijn waardering aan jou te tonen ! Sterkte , sterkte , sterkte !

  4. Ondanks het feit dat je moeder misschien niet de beste mama was, verdient ze inderdaad geen mensonwaardige behandeling. Sterk van je dat je tussen alle geregel nog verder hebt kunnen werken aan Secret Santa, maar misschien zorgt dat ook wat voor afleiding…

  5. Ik kan begrijpen dat jou medische kennis een hulp is. Je wilt niet weten wat je gedaan krijgt als je effectief in het behandelende ziekenhuis werkt. Is triestig hoe andere mensen behandelt worden.

  6. Aan het begin van mijn vader traject heb ik een psychiater ouderenzorg telefonisch dusdanig uitgescholden omdat hij geen rekening hield met het feit dat ik a) geen kennis van zaken had, b) niet om de hoek woonde en c) dood-en-doodmoe was van al het op en neergereis en overleggen met dan die en dan die… Een week later kwam ik de man bij mijn ouders tegen en toen heeft hij zijn verontschuldigingen aangeboden. En ik ben mij medisch wat meer gaan bekwamen…

    Sterkte met je mamma maar vergeet niet te genieten van kerst … en je secret santa cadeau is prachtig …. Ik zou bijna wensen dat ik je secret santa ben…

    xxx

  7. Ja, het is eigenlijk erg dat je iets moet weten en/of iemand moet kennen om de juiste zorgen te krijgen of te laten toedienen. Dat zou niet mogen. Nogmaals sterkte in deze moeilijke tijden.

  8. Wauw, wat een heftige blog is dit! Jouw verhaal lezen veegt mijn “kleine zorgjes van elke dag” zomaar van tafel! Ik ben jouw Secret Santa en ik vind ’t super dat jij nog de moed hebt gevonden om verder te werken aan mijn cadeau. Leuk je te leren kennen en reken er maar op dat ik morgen koffie drink uit mijn “Carrie”-mok! Knuffel, Carol alias Meneertje Ot

      1. Helemaal niet erg hoor, ik maak er zeker en vast iemand anders heel blij mee! Ik ken wel kleine rakkers die van hun mama wel “koekjes met dieren” mogen smullen. 😉 Enne, die pot, die hou ik lekker voor mezelf! Die zal beeldig staan in mijn naaikamer met allerhande spulletjes in!

  9. Ik schrik er echt van wat je zegt over dingen gedaan krijgen door het feit dat jij de juiste titel hebt. Het zou toch niet zo mogen zijn dat wanneer je die kennis niet hebt, je mis grijpt als het gaat om de meest effectieve en juiste behandeling…….. shocking!

Geef een reactie

