Onverwachts

U kent het allemaal wel, wanneer je vrienden wil bijeenkrijgen is het vaak een tijdje op voorhand plannen,….zelfs een tijdens weekdagen, want onze agenda wordt bepaald door werk, kids, sociale contacten en een beetje sporten.  Carrie moet ook bekennen dat ze het wel fijn vindt om ’s avonds gewoon in de zetel te verdwijnen of simpelweg thuis te zijn.

Gisterenavond was ik dan ook enorm verbaasd toen ik telefoon kreeg van Miranda met de vraag of ik thuis was.  Op dat moment niet echt want ik bracht nog een bezoekje aan mijn ouders, maar ik meldde haar dat ik tegen 19u zeker thuis was en dat Big er was om haar te ontvangen indien ik niet tijdig terug ben,……

Bij thuiskomst nog geen Miranda, dus even de tijd om rustig thuis te komen en mijn lief uitgebreid te kussen, die trouwens voor een gezellige sfeer had gezorgd, overal kaarsjes aan en de tafel gezellig gedekt, hij was ondertussen al op de hoogte dat Miranda zou langskomen ( lang leve de GSM), want we hadden een avondje voor ons gepland,…en Miranda zou enkel “binnenspringen”,….

Al snel werd duidelijk, dat haar bezoekje een vluchtroute was, aangezien ze alleen thuis zou zijn met haar “bonuskids”, die al de volwassen leeftijd bereikt hebben op papier maar nog niet echt in hun hoofd :-), ze zette zich mee aan tafel, wij zette een bord bij en de fles wijn werd opengetrokken,……..en Miranda die startte nog voor ze haar eerste nip gedaan had aan een waterval van woorden die ons overspoelden en in ons opnamen en haar omarmden in een meer van rust,……

Er werd gelachen en gerelativeerd, bijgepraat en frustraties geuit,……..het was een ultrafijne, onverwachtse gezellige vriendinnenavond waaraan Big vrolijk deel nam,…..alleen daarvoor verdient hij al een standbeeld, dat hij zo meegaat in alles wat ik doe en onderneem,……

En zo zou het eigenlijk altijd moeten zijn en ik hoop dat we hiermee een trend hebben gezet, dat we gewoon een uur op voorhand bellen en binnenspringen,….dat vrienden altijd welkom zijn!!!

18 gedachtes over “Onverwachts

  1. Het zou mijn blog voor morgen kunnen zijn… Alleen was ik diegene die binnenwaaide en omarmd werd.. (zelfs zonder telefoontje vooraf..)

    Heerlijk is dit..

  2. bij ons komen onze vrienden gewoon langs als ze er zin in hebben, iedereen is hier altijd welkom. Daar hoeven ze geen afspraken voor te maken.
    Of we dan thuis zijn is een andere zaak… 😉

    Groetjes!

  3. In mijn vriendenkring kan ik mij dat niet voorstellen. Ik heb dat zelf ook niet zo heel graag omdat ons huis meestal niet bepaald opgeruimd is 🙂 maar ik zou geen “nee” zeggen als er eentje (aan)belt. Wat dus nooit zo op ’t onverwachts gebeurt. Omgekeerd moet ik dat trouwens niet proberen want 9/10 gevallen zijn ze toch niet thuis. En ze wonen ook geen van allen in de buurt. Wat de kansen op onverwachtheden ook verkleint. Ergens wel jammer!

  4. Je hebt gelijk, ik vind juist de spontane bezoekjes het leukst. Ik ben toevallig in de buurt en bel even aan. Soms lijkt het een utopia met de agenda’s die we hebben en met de afspraken van weken van te voren, maar eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.

Geef een reactie

