Internetshoppen

Carrie is geen internetshopper,……urenlang het net afschuimen om de perfecte jurk te vinden, not my cup of tea,….ik wil de stof in me kunnen opnemen, de kleur van dichtbij bekijken, de textuur voelen en ondanks het feit dat Carrie een confectiemaat heeft met average size wil ik het toch kunnen aantrekken, want type ik-sta-met-alles ben ik jammer maar helaas niet,……

Tuurlijk heb ik al wel eens wat aangeschaft via het net, zelfs met een aantal stuks die ik tot op de draad versleten heb, maar ook waren er regelmatig teleurstellingen, een maat die niet klopte, kleur die totaal verschillend was van de foto op het net, vorm die op niks trok de lijst is eindeloos en dan heb ik het nog niet over de schoenen die ik ooit eens kocht,…….zo lelijk plastieke uitstraling had ik nog nooit gezien.

Gelukkig kan je het altijd wel weer terugsturen, maar het is en blijft toch een heel gedoe vind ik persoonlijk, je moet weer naar het afhaalpunt, de verpakking mag niet beschadigd zijn en er moet een duidelijke reden worden aangegeven, dat het ook weer even duurt voor het geld weer op je rekening staat is ook zo’n gegeven dat niet uitnodigd om te bestellen,….

Tot gisteren was Carrie zelfs een Zalando-maagd :-), onvoorstelbaar met al die reclame die ze tentoonspreiden via TV en ook via blogs,….:-) en neen dit is geen vraag naar,…..was natuurlijk wel eens gaan kijken, maar het is en blijft een internetshop waar je doorbladerd en je zoveel keuze hebt dat kiezen moeilijk wordt,…..teveel prikkels voor Carrie waarschijnlijk, dat ik niet echt graag shop zal ook wel een niet onbelangrijk detail zijn,…ja u leest het goed, ik ben niet echt een shopper pur sang,…na 2 uur heb ik het gehad en heb ik vaak barstende hoofdpijn van die vreselijke verlichting die winkels kleur moet geven,…..

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik ben al een tijdje op zoek naar een handtas die mijn handen vrijlaat en vooral niet te groot is, ik weet het, geen makelijke eisen,…want ze moet ook nog mooi zijn, maar voor deze doeleinde vooral praktisch,…..kortom een handtas om te gaan werken,…..

Geen gemakkelijke opdracht, want ik ben gek op handtassen die groot zijn en vooral veel bling bling hebben, maar laten we eerlijk zijn, die zijn niet praktisch, je moet dat aan je arm- of in je hand dragen en dat voel je,…..en ik belandde op de site van Zalando,…….en vond zelfs wat ik min of meer zocht,……..this girl is not a Zalando-virgin anymore,……..ZI151A01L-603@1.6

 

15 gedachtes over “Internetshoppen

  1. Ik ben wel fan van Zalando. Niet dat ik er superveel koop, maar ik ben het real-life-shoppen ook nogal snel beu. (Ik doe het wel, hoor ๐Ÿ˜‰ ) Ik vind het vaak veel te druk ook. Als ik niet nodig heb, doe ik het graag en kom ik gegarandeerd met verschillende aankopen naar huis. Heb ik iets in mijn hoofd dat ik moet hebben, dan vind ik mijn goesting niet… en in dat geval is een Zalando wel makkelijk.
    Ik moet wel zeggen dat ik mijn aankopen nog nooit heb moeten terugzenden, dus van die omslachtige handelswijze heb ik geen weet… hopen dat ik het blijf goed vinden.

  2. Ik hoop dat de handtas even leuk is of ze eruit ziet! Ik duim heel hard voor jou! Zelf koop ik nooit kleding online, omdat ik echt alles moet passen. De maten zijn bij elk merk verschillend, en ik heb een verschillende ondermaat dan bovenmaat. En sinds ik gezien heb welke slavenarbeid de mensen bij Zalando mogen doen, koop ik al helemaal niet bij Zalando. ( er was eens een uitzending op tv over) Maar toch veel plezier met de handtas hoor.

  3. Ooooooeeeeeiiii… een handtas kopen zonder die te passen lijkt me verschrikkelijk gevaarlijk ๐Ÿ˜‰ ! Maar bon, je hebt een mooie keuze gemaakt die me echt bevalt. Ik overweeg zelfs om me er ook รฉรฉntje te kopen waar mijn pruimtabak en vers ondergoed (een ongelukje is vlug gebeurd) een plaatsje kunnen vinden;

  4. Ik ben helemaal niet mee met internetshoppen, eigenlijk met shoppen tout-court… maar Zalando, is dat niet dat bedrijf dat eens in het nieuws was wegens een onmenselijke druk op zijn personeel?
    Enfin, mooie handtas. Echt. Stijlvol.

  5. Ik kocht er wel eens kinderkleertjes, ze waren zo danig goedkoop dat ik ze niet terugstuurde toen ze veeeeel te groot bleken: nog twee jaar laten liggen in de kast zal ook wel lukken. De handtas ziet er geweldig goed uit, maar ook een handtas wil ik “aanpassen” en ik wil al zeker de kwaliteit met mijn eigen handen bepotelen, zijn de handvaten stevig genoeg, is ze veilig voor grijpgrage dievenhandjes (lees: is er een rits aan), etc etc etc, handtasshoppen is dus een shopdag apart voor mij. En bij kleren shoppen doe ik het meestal in de solden, meer voor evenveel geld ๐Ÿ™‚

  6. Als ik het zo hier en daar lees, dan zijn er toch wel erg veel Zalando-addicten te bespeuren. Het verwondert me dus niks dat jij er ook voor gezwicht bent, Carrie
    De handtas ziet er heel stijlvol uit, past jou als gegoten dus… ๐Ÿ˜‰

  7. Ik ben er ook eens gaan kijken, uit nieuwsgierigheid, en ik vond wel 10 kleedjes die me wel wat leken, maar ik schommel tussen 2 maten, en om dan alle 10 te gaan bestellen, in 2 maten, en dan minstens de helft te moeten terugsturen, en zoals je zegt intussen heb je wel tientallen (zo niet honderden) euro’s uitgegeven, die je dan pas veel later terugkrijgt…. het zegt mij voorlopig niets.

  8. Ik koop veel via internet, dan voornamelijk cd’s, boeken of elektronische apparatuur. Kledij of schoenen heb ik echter nog nooit gekocht, ik wil dat zelf kunnen passen. Een Large bij het ene merk is immers geen Large bij het andere merk. Zelfde probleem bij broeken…

  9. Grijns, herkenbaar wat je schrijft over het te veel gedoe met terug sturen. Internet shoppen voor DVD’s en andere elektronische apparaten geen enkel probleem. Maar dat gedoe met kleding, nee dank je wel! Hele gave tas by the way

  10. OOOOOOH jij bent ook begonnen met internetshoppen. ik heb nu bedacht dat ik vooronderzoek doe via Zalando. De leuke items sla ik allemaal op en dan ga ik in de winkel kijken. Ik wil toch de experience toch niet missen ๐Ÿ™‚

    Tassen vind ik qua grootte moeilijk in te schatten via internet. Ach, ik hou eigenlijk meer van the real thing ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

