Kerst 2013

 

 

 

 

 

 

Elk jaar is Carrie uren bezig met het bedenken van het “concept” voor kerst, want wat lichtjes in de boom hangen met een assortiment kerstballen is niet voldoende voor perfectionistische Carrie,…….elk jaar snuffel ik in tijdschriften, pinterest bevat ook een schat aan informatie om orginele ideeën die meer sfeer in huis brengen.  Vorig jaar koos ik voor zelfgemaakte koekjes en werd de kleur rood de hoofdkleur,……als inspiratiebron, u vindt het hier terug :-).  Dit jaar werd door Chattheo gekozen voor goud en bruin,…..en Carrie werkte het idee verder uit,……boom werd sober versierd en overal werden kleine tarfereeltjes opgzet die veel sfeer in huis halen.  Kerstboom werd donderdag al gezet, omdat Chattheo graag mee wilde helpen, meer dan 3 ballen heeft hij niet opgehangen, maar de gedachten telt hé :-).  Zaterdagochtend dan op jacht om het nodige knutselgerief bij elkaar te sprokkelen ( en zo zie je maar, wij vrouwen blijven verzamelaars :-)).  En ’s middags kon ik mijn creativiteit de vrije loop laten gaan,…..hieronder vinden jullie het resultaat,…….

Toen ik op zondagavond het nieuws bekeek, voelde ik me gigantisch schuldig toen men de beelden van de heropbouw op de Filipijnen toonden,……Carrie haar grootste bekommernis was de kerstversiering en het juiste gerief vinden,…..

En bij de volgende verhalen, stelde ik heel het kerstgebeuren in twijfel, ik Carrie die zo gek is op kerst en heel het gebeuren,…..en die het zo belangrijk vindt om alles tot in de puntje  perfect uit te werken,….degene die alles altijd perfect wil ( iets waar ik in 2014 heel hard aan ga moeten werken),…..bij altijd plaats aan tafel las ik over hoe haar zoon gepest wordt en hoe de andere zoon niet naar een verjaardagsfeestje kan omwille van zijn allergie en de bedreiging voor zijn gezondheid,….het brak een beetje Carrie haar hart en ik weet zeker de mama ook, want als er iets is waar je je kind wil tegen beschermen dan is het tegen pijn en verdriet,……

Bij Doetje’s Weblog las Carrie dat er bij haar oudste dochter ASS (autisme spectrum stoornis) werd vastgesteld,….en dan ga je je toch vragen stellen over al het nutteloze van kerst,….en vooral van het belang of al de versiering wel bij elkaar past,…want ja, het moet kloppen in het hoofd van Carrie, terwijl deze mama’s “de” echte problemen hebben, net zoals mijn mama, die ik elke dag zie lijden,…het brak mijn hart toen ik haar dit weekend hielp om een schone pyjama aan te trekken, nadat de wonden verzorgd waren, de littekens die de operatie heeft achter gelaten,…..haar fysieke achteruitgang op zo’n korte periode,…..het besef dat ze nooit meer de oude wordt,….

Het voornemen van 2014 ->RELATIVEREN

aSONY DSC  SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

19 gedachtes over “Kerst 2013

  1. Als die versiering “noodzakelijk” is om de perfectionistische Carrie een fijn kerstfeest te geven, dan zou ik zeggen : blijven doen. En het oog wil ook wat.
    Want het belet je blijkbaar toch niet om ook te relativeren tegelijkertijd. Als we alle leed projecteren op wat we dagelijks doen en dat door die bril bekijken doen we allemaal straks niets meer, en dat is ook geen oplossing. De versiering is prachtig meid !

  2. Strontjaloers ben ik op al die creatieve zielen die hun living vol sfeer toveren alsof het niks is. Ik goochel wat met kerstballen en kaarsen, maar verder kom ik niet!
    Die omgekeerde glazen, geniaal gevonden.

  3. Inderdaad een beetje minder kan ook , het bewijst dat Carrie haar hart op de juiste plaats zit. Als je weet dat ze in de Filipijnen bijna niks hebben en dat nu ook kwijt zijn , moet je toch raken ! De helft van de som die ik als cadeau koop voor Kerst is voor hun !
    Je hebt me positief verrast Carrie ! xxx

  4. Het venijn zit in de staart.. bij deze blog toch. Inderdaad, er is genoeg om je zorgen over te maken, of schuldig te voelen (vooral dàt). Toch kunnen we zelf niet alle leed oplossen, hoe hard we dat ook zouden willen. Misschien door het zo gezellig te maken en het voor onze geliefden aangenaam te maken, dat is toch al een begin.
    Echt mooie versiering heb je gemaakt, Carrie. Een tweede carrière als feestdecorateur ligt nog altijd in het verschiet..

  5. Wat zou ik het fijn vinden als iedereen (of toch heel veel mensen) bij wijze van statement eens een jaar op zijn minst de kerstdecoratie aan de buitenkant van hun huis “overslaan”. En nu ik toch aan het dromen ben, heb ik een goede besparingstips voor de gemeenten: versier de straten niet met die kerstrommel. Wie kan raden hoe ik over kerstmis denk, verdient een eervolle vermelding 🙂

      1. Seks 🙂 (en ook wel 😦 wegens gebrek eraan), de natuur (ik bedoel dan bijvoorbeeld een wandeling in de natuur of zo), goede muziek, rust, …

  6. Mooi voornemen…

    Ik leef met je mee. Het is een verschrikking je ouders te zien aftakelen..
    (Net zo goed als het een verschrikking is wanneer er iets met je kind is..)

  7. Die omgekeerde wijnglazen vind ik zeer origineel 🙂 ! Mooi, heel mooi. De kerstopsmuk is absoluut geen reden om er een schuldgevoel aan over te houden. Wat je de laatste tijd hebt meegemaakt is immens en de meeste mensen zouden doorgezakt in een hoekje zitten te klagen. Dat doe jij niet, je zorgt voor een gezellige omgeving die je even afleidt van alle kommer en kwel. Chapeau!

  8. Ja, relativeren is een heel mooi voornemen!
    Even over de reacties hier, over het niet versieren… Kerst draait om sfeer en gezelligheid, samen VIEREN en daar hoort nu eenmaal enige versiering bij, hoe klein ook. In een klasgesprek met mijn leerlingen zijn er ook altijd een paar die zeggen ‘ach, schaf alle versiering af!’ maar uiteindelijk zorgt die versiering net voor dat béétje meer. In gevangenissen, instellingen, … wordt ook gedacht aan versiering…Just saying, iedereen viert op zijn/haar manier maar versiering doet er wél toe! 🙂

  9. ik ben al blij dat ik niet meer zelf die kerstboom moet versieren. Sinds gisteren staat de onze nu ook te blinken, maar voor mij hoeft het niet echt.
    Dan zijn de problemen met je mama wel veel belangrijker dan de vraag hoe je je huis kan versieren voor de Kerst…
    Wens je haar nog veel sterkte toe, Carrie?

  10. Relativeren is een goed iets, maar genieten moet een mens ook kunnen op zijn tijd en het één sluit gelukkig het ander niet uit. Het siert je dat je stil staat bij de wereld om je heen, maar daarbij mag je ook genieten van je eigen wereldje 😉

  11. Relativeren is een goed iets, maar genieten moet een mens ook kunnen op zijn tijd en het één sluit gelukkig het ander niet uit. Het siert je dat je stil staat bij de wereld om je heen, maar daarbij mag je ook genieten van je eigen wereldje 😉

    P.s. heel leuke blogjes !

  12. Ja idd er zijn veel grotere zorgen dan de kleuren van je kerstversiering maar soms is het juist zo fijn ergens anders over te twijfelen en te piekeren dan de dingen die er echt toe doen 🙂

Geef een reactie

