Life the way it is

Toen ik onderstaande vragen en antwoorden las bij LJ, had Carrie onmiddellijk iets van, mmm, hier moet ik eens over nadenken, want hoe staat het verdorie met mijn leven, is dit het leven waar ik van gedroomd heb?  Is dit wat IK wil, of wat iedereen van me verlangt???  Toen ik ze ook nog las bij Joyce, stond mijn besluit vast, ik zou het overnemen en eens GOED nadenken,…….mijn leven ongecensureerd,…..life the way it is!!

  • Gewoontes & Dagelijkse routine: 9/10

Ik denk dat men gewoontes en routine voor Carrie hebben uitgevonden, anders had ze het zelf wel in het leven geroepen, stel je voor, de uitvindster van de routine,…..zonder routine functioneer ik niet, hoewel ik steeds beter en beter word in het schuiven van taken, afspraken in mijn agenda, als er een taak niet kan uitgevoerd worden door wijzigingen van plannen loop ik niet meer heel de dag vervelend, hooguit een uurtje :-).  En het grappige is, je moet bij Carrie niet afkomen met een vaste strijkavond, sexmoment of tv-avonden,…..neen, ik haat sleur.  Elke week opnieuw bekijk ik de zaken en daarrond maak ik een planning,….uiteraard bepaald het voetbal van Chattheo mijn agenda en eerlijk, soms irriteert het me,….maar voor de zoon is blijkbaar niks te veel,……..voor gewoontes & dagelijkse sleur count me in,…..het loopt op wieltjes :-).

  • Carrière en Werk: 3/10

Het paradijs is niet mijn droomjob,…..nog niet bijna,……..ik kan zelfs niet spreken over fijne collega’s, zeker niet na het vertrek van Samantha,…..over de jobinhoud wil ik het zelfs niet hebben,…en dan stellen jullie, jullie natuurlijk de vraag waarom ik hier dan blijf,…..eerst en vooral omdat ik hier een eigen ruimte heb, mijn werk doe zoals ik het wil, ik de enige verantwoordelijke ben wat mijn deel betreft, het goed betaalt (lees heel goed),  40dagen vakantie, de optie om vrij te nemen wanneer het je uitkomt, of later te komen of vroeger te vertrekken indien nodig, wanneer een lunchpauze uitloopt, wordt er geen probleem van gemaakt,….en ik ben op tijd thuis om mijn zoon naar al zijn voetbaltrainingen te brengen,…..en het laatste niet onbelangrijke punt, het geeft me de optie om me toe te leggen op mijn gezin en familie, waar mijn echte ambities liggen en ik ga de energie ook nodig hebben om er te zijn voor mama.

  • Money & Finances: 9/10

Hier hebben wij totaal niks te klagen over, we hebben wat spaargeld, ik heb een eigendom die ik afbetaal, we leven goed, hoeven nooit te kijken wat we inladen in de supermarkt, gaan uit eten wanneer we er zin in hebben, heb ik zin in nieuwe schoenen dan koop ik die gewoon,….alles kan uiteraard beter, maar worden we daar echt zoveel gelukkiger van?  Zolang wij elke maand kunnen een beetje sparen en al onze rekeningen betalen, goed kunnen leven, elk jaar op vakantie kunnen ben ik een gelukkige vrouw,….

 

  • Gezondheid & Beweging: 6/10

Ik ga eerlijk zijn, ik beweeg niet zoveel als ik zou willen, vind geen regelmaat meer,….en ik denk dat het met de situatie met mama niet gaat beteren, ik neem wel terug de fiets naar het paradijs,,……snoepen is en blijft meer dan voldoende aanwezig in mijn eetpatroon,  daar is absoluut nog veel ruimte tot verbetering ook wat het gebruik van vetten betreft, Carrie heeft een natuurlijke voorkeur voor heerlijk gestoofde groentjes en het vlees te bakken in een klont boter en vleesjus, gaat er ook altijd in,….maar ik eet wel veel groenten, fruit en drink consequent mijn 1.5l water,……al de rest is voor verbetering vatbaar,…….:-) 🙂

  • Mentale ontwikkeling en Educatie: 7/10

Carrie blijft bijleren en blijft zich ontwikkelen, zelfs op technisch gebied is er verbetering merkbaar sinds Chattheo een technische richting volgt, :-), als hij vol enthousiasme vertelt over de verschillende houtsoorten en materiaal, luistert Carrie geboeid,…..ik word ook al niet meer nerveus als ik een schroevendraaier zie :-).  En voor 2014 staan er wel een aantal cursussen en workshops op de planning, met als eerste leren loslaten,…..in Carrie haar geval een noodzakelijk iets :-), dan feestelijke menu’s en in september starten we dan met een cursus inheems koken, ja we gaan het op een ander zoeken, 🙂 :-), mss dat ik zo mijn aversie voor de oosterse keuken overwin ;-),…

  • Sociaal leven & Relaties: 9.5/10

Momenteel is er weinig ruimte voor sociaal leven en vrienden, maar toch proberen we er alles uit te halen wat eruit te halen valt,……meer kan gewoon voor het ogenblik niet, ben ik daar rouwig om, neen,…..niet meer,…ik heb mijn goede vriendinnen, ik heb Big, mijn familie en geweldige, toffe “virtuele” vrienden,…..waar ik enorm veel energie van krijg,….en daar ga ik toch even dank je wel voor zeggen,……het is perfect zoals het is!

  • Thuis & Gezin: 10/10

Ten huize Sex And The City is mijn heiligdom, mijn plek waar ik gelukkig ben, met Chattheo en Big, vaak overvalt me echt het thuisgevoel wanneer ik binnenstap,…..en word ik instant gelukkig,…..nu alles in de plooi lijkt te vallen met Chattheo ( op wat gedragsdetails na :-)), lijkt de gezinspuzzel in elkaar te vallen en zie je ook dat er een band ontstaat tussen Chattheo en Big,……ze gaan zelfs morgenavond uit eten ( wanneer ik op stap ga met een geweldige madam).  Ik ben oprecht gelukkig met mijn lief, heb een fijne thuis,….wil ik ergens verandering in zien,…….je zou me plezier kunnen doen met een avondje extra met Big,……:-).

  • Emoties: 9/10

Emoties,…..jammer maar helaas ben ik rijkelijk bedeeld,……en gelukkig heb ik Big als mijn nuchtere rots  in de branding,…..maar emoties zijn ook mooi heb ik geleerd en ik laat ze ook toe,…..want hoe harder ze worden weggestopt hoe harder ze terug in jouw richting worden gecatapulteerd,……ik ben Carrie en ik ben een dramaqueen,…..en daar wil ik niks meer aan veranderen,……want het maakt me wie Carrie is!

  • Karakter & Integriteit: 7/10

Ik ben verlegen van karakter, maar niet onzeker meer, ik zal me voor iedereen inzetten  en je kan op me rekenen, dat maakt me een goed mens, liegen heb ik in het verleden gelaten en dat werkt prima,……die laarzen hebben echt 250 euro gekost 🙂 :-).    Ik weet dat ik een afstandelijkheid uitstraal, terwijl ik met het hand op het hart kan zeggen dat ik een warme, passionele vrouw ben,……die door haar verlegenheid arroganter overkomt dan de bedoeling is en ongewild mensen kwets met haar mening 🙂 :-).

  • Levensdoel en Bijdrage: 9/10

Mijn levensdoel is genieten van het leven, gelukkig blijven en ervoor zorgen dat Chattheo wordt afgeleverd als fijn man, die er staat in het leven.  Is mijn leven gelopen zoals Carrie het gepland had, neen, nog niet bijna, maar elke wending is een kans.  En het is wat jij met die kans doet, elke kans heb ik genomen.  Ik wil me vooral als mens blijven ontwikkelen en blijven bijleren,……en dat doe ik ook, elke dag!!

  • Spirituele ontwikkeling (of Geloof): 10/10

Dit wordt een verrassing voor velen, maar Carrie heeft een hele spirituele kant,…ben geïnteresseerd in astrologie, kaartlezen, het leven in het hiernamaals, reïncarnatie en yoga vind ik geweldig, omdat je dan tot de kern van jezelf komt en voor iedereen denkt dat ik mijn geitenwollensokken heb aangetrokken, u krijgt me niet uit mijn killerheels 🙂 :-),……en dat kantje gaan we nu nog aanscherpen door leren loslaten en eventueel mindfulness,…….

 

 

22 gedachtes over “Life the way it is

  1. lieve carrie, door de hele ziekenhuistoestand van de afgelopen maanden heb ik wel meegelezen, maar heel weinig gereageerd. meer en meer wordt mijn beeld van jou bevestigd: een sterke vrouw.
    ik leef met je mee, in de moeilijke dingen die je nu meemaakt.
    ik lees met je mee, in al je avonturen 🙂
    en ik dank je, voor de steun die ik de afgelopen tijd al van jou mocht ontvangen!
    x

    1. Jij hebt andere dingen te doen dan hier te komen reageren en ik weet hoe zwaar jouw weg is,…hebben een gelijkaardige weg afgelegd (vooral mijn zus dan) en wat ik bij jou lees is soms griezelig herkenbaar,…en sterk, jij bent sterk!!!!!

  2. Bon, een eerste vaststelling: dit zijn dus hoge cijfers. Echt. Bijna magna cum laude op vele aspecten. Dat moet daar een groot feest zijn ten huize S&theCity. 40 dagen verlof en een ongelooflijk hoog loon? Houden, echt waar, houden.

  3. Hoge scores, wat duidt dat je sterk in het leven staat op dit moment, onafgezien van de tegenslagen die er nu op je pad gekomen zijn. En dat werk: er moet toch iets zijn om geregeld eens over te kunnen klagen, niet ? Perfect is ook maar saai 😉

  4. Wat een geweldige scores! ik vrees dat ik bijlange nog niet aan je hielen kom momenteel! Zla er echt eens werk van moeten maken. Ik ben te veel met mijn verleden bezig! Ook onbewust, ik wil liever over de toekomst dromen dan over het verleden!

  5. Mega smile! Ja dit ben jij van voor naar achteren 😀 Hoop dingen herken ik, zeker wat je zegt over het werk. Precies de punten die je aantikt zijn buiten mijn collega’s een reden om te blijven. Waar vind je nog zo een baan met zoveel vrijheid, zoveel flexibiliteit en een fijn salaris. Is een lastig verhaal…..

  6. Dat van dat werk daar herken ik me in: de uitdaging is er af, de rechtstreekse collega’s zijn egotrippers, en de promotiepolitiek is niet bepaald correct te noemen, maar toch blijf ik want: sociaal gezien kan er wel wat (zo heb ik op aanvraag aangepaste uren, doen ze niet moeilijk over ouderschapsverlof etc), heb ik nu 46 dagen verlof en dan wordt opgetrokken naar 52 dagen verlof (ja dat leest u goed!), mss zelfs 53 dagen want als ik goed reken krijg ik nog een ancienniteitsdag erbij! En ja mijn loon is niet wauw, maar wel ok.

    1. gynaecoloog een mooie job? en wat met die uitgelebberde preute of feestzalen die harder stinken dan de gehele Oostendse vismijn tesamen? ;o)

      Toegegeven er zullen zich ook pracht exemplaren aanbieden, maar uiteindelijk mag je daar toch ook niet dat mee doen wat jij mss wil ;o)

  7. Jij moet afwegen wat het belangrijkste is, dat kan jij alleen: een goed loon en veel verlof en vrijheid, tegenover een jobinhoud die je langzaam uitholt vanbinnen. Ik ga die vrijheid en dat loon ook moeten opofferen binnenkort… Hopelijk niet voor niets.
    Ik denk, als ik dat zo allemaal lees, dat jij keigoed bezig bent… voor jezelf én voor anderen.

  8. Er zijn énorm veel mensen rondom mij die worstelen met hun job en carrière. Persoonlijk ken ik eigenlijk niemand die beweert zijn/haar droomjob gevonden te hebben. Mezelf zou ik op dat punt ook maar een 6/10 geven denk ik. ’t Is voor die paar fijne collega’s en het loon dat ik er nog blijf… Veranderen van werk wordt ook niet makkelijker naarmate je ouder wordt. 40+ is vaak al “out”…

Geef een reactie

