Rechtveren

Na een moeilijke woensdag en kwade donderdag,…..werd het tijd om de veerkracht in me aan te spreken en vrijdag weer recht te veren,……mama gaat niks hebben aan een dochter die ten onder gaat aan verdriet, woede en machteloosheid,..neen, ertegen aan gaan en het beste maken van heel deze situatie,….dat gaan we doen,….haar helpen met het dragelijk maken, want haar grootste bekommernissen zijn niet het nakende einde, maar haar haar dat zal uitvallen en het feit dat al haar kleren te groot zijn,….en dat zijn probleempjes die Carrie zonder moeite de wereld uit kan helpen,….dan komt Carrie recht, strekt haar schouders, legt haar haar in de plooi en handelt,……..

“Hoeveel pijn, verdriet, vreugde en geluk je ook krijgt, je leert, je groeit, je evolueert en je wordt een beetje een ander mens. Alles is een kans, ook al zou je sommige kansen liever aan je voorbij laten gaan”, deze quote kwam van mijn “kindersuprise”,……en gaat er eentje zijn die me zal helpen in deze woelige tocht,….

En de veerkracht kwam geen dag te vroeg, want vandaag moeten we er staan,…..de nichtjes en neef komen vanavond dineren ten huize Sex And The City,……al een tijdje ben ik bezig om gerechtjes te bedenken een leuk tafelconcept te ontwikkelen, ja de perfectionist is weer in me rechtgestaan,…….

Het menu:

De hapjes:

Tartaar van maatjes met granny smith en citroengras en witloofschuitjes met avocado en spekjes, uiteraard ook een chipje en een bubbeltje 🙂

Het voorgerecht:

Bospaddenstoelencrème met curry

Het hoofdgerecht:

Zalmfilet uit de oven, met een frisse salade en rozenmarijn petatjes

Dessert:

Charlotte met perzikken afgewerkt met macarons

Het wordt een dagje keuken,……maar ik kijk er dan ook enorm naar uit,…….om nog eens te creëren,…

 

 

14 gedachtes over “Rechtveren

  1. Ik neem een voorbeeld aan je veerkracht en houding. You go, girl. En bedankt voor de culinaire tips, we krijgen vrienden over de vloer en ik moest nog beginnen zoeken in mijn kookboeken 🙂

  2. Wat een veerkracht, je bent echt een sterke vrouw. Ik hoop dat je uw zinnen wat kan verzetten tijdens het koken en wens je een beregezellige avond toe ondanks de zorgen die je hebt. Aan de menu zal het alleszins niet liggen 😉 die ziet er heel lekker uit.

  3. Mmmm klinkt heerlijk… Je even op iets anders concentreren, in de keuken verdwijnen, dat kan eens deugd doen. Echt sterk van je, ik weet niet of ik het zou kunnen.

Geef een reactie

